Szukaj

Lista ocen Peugeot 508 I (197) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 83 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
3,0
~Gi3r3k
Peugeot 508 I
Sedan 2.0 Hybrid4 200KM 147kW
To jest zdecydowanie największa wada tego samochodu i jak tylko to przebolejemy, auto zostaje bez wad :) Wszystko zależy od naszego stylu jazdy i nastawienia - jeśli lubimy spokój i wygodę, z okazjonalnym wciśnięciem w gaz, to będziemy usatysfakcjonowani. Wtedy auto zmienia biegi całkiem płynnie, a do wyprzedzania mamy tryb Sport, w którym auto do 130 km/h używa obu silników (łącznie 500 nm momentu obrotowego). Jeśli naszym celem jest...
4,0
~malik0
Peugeot 508 I
Sedan 1.6 e-HDi FAP 112KM 82kW
Ja kupiłem okazyjnie auto ze ślizgającym się sprzegłem, oczywiście od razu wymienilem komplet sprzegla + dwumasa Valeo taki jak oryginalnie sama wymiana to nic specjalnego prawie jak w manualu. Potem przyuczenie skrzyni biegów oraz sprzęgła i śmiga jak złoto. Do zmiany biegów trzeba się przyzwyczaić. Jak jest sprawna skrzynia MCP i sprzęgło ok -tak jak u mnie, to wcale automatyka nie szarpie zwyczajnie odczuwalna zmiana biegów po prostu jeździ...
5,0
~Voytec
Peugeot 508 I
Sedan 2.2 HDi FAP 204KM 150kW
Doskonała! Automat z możliwością przejścia na sekwencyjną. Automat przełącza bez szarpnięć, bardzo łagodnie, wcześnie wchodzi na wyższe biegi, ma jednak pewne opóźnienia ale można wybaczyć. Jest też opcja sport i tu można "deptać" do odcięcia. Natomiast trzeba się przyzwyczaić do ruszania, gdyż wrzucenie biegu i zdjęcie nogi z hamulca nie spowoduje ruszenia pojazdu, trzeba nacisnąć pedał gazu. I tu konieczna jest duża delikatność w...
5,0
~Jarek
Peugeot 508 I
SW 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Trochę się bałem automatu w tym samochodzie ponieważ ma japońska skrzynie aisin, trochę poczytałem przed zakupem, w 2010 roku producent istotnie poprawił jej jakość, to klasyczny 6 biegowy automat, rozsądnie eksploatując i wymieniając olej powinna bez problemu dojechać do 250 - 300 tys km. Sama skrzynia zmienia biegi bardzo płynnie bez szarpnięć, opóźnień. Oczywiście są skrzynie szybsze np. Dsg ale automat do tego samochodu i silnika pasuje...
4,0
~K2v
Peugeot 508 I
SW Facelifting 2.0 BlueHDi 180KM 132kW
Nie znam się. Mogę powiedzieć że w Golfie wariancie 170PS, DSG była ciut lepsza. Szczególnie przy delikatnym starcie dźwięk jest takiii przeciągaaany. Ciągnie jednak dobrze, szczególnie jak depnąć tak do połowy to rusza już żwawo. Ostatni bieg wrzuca przy 170-180 km/h więc chyba ma ich sporo. Bardzo szybko startuje silnik po EcoStopie. Dużo szybciej niż w VW Golf czy Pasat. Tu da się z tym jeździć. Komputer ma chyba 4 progi reakcji na gaz:...
5,0
~Wojtek Katowice
Peugeot 508 I
SW 1.6 THP 156KM 115kW
Skrzynia chodzi bardzo ładnie. lekko, zdecydowanie czuć wchodzenie biegów. Zestopniowana odpowiednio do charakterystyki benzynowego silnika, zbiera się nawet na 6 biegu od 110 km/h. Trochę trzeba się przyzwyczaić do tego, że jak przyspieszasz i zdejmiesz nogę z gazu by zmienić na wyższy bieg, to silnik jakby ciut wcześniej podtrzymuje wyższe obroty. Nie daje to poczucia, że silnik cię słucha, ale jest OK. W Toyocie i BMW lepiej zgrane obroty...
4,0
~HR
Peugeot 508 I
SW 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Skrzynia jest dobra, największy problem to zestopniowanie 1 i 2 biegu... mam na myśli powolną jazdę, na jedynce są za wysokie obroty a na dwójce za niskie. np. na osiedlowych uliczkach dojeżdżamy do skrzyżowania, samochód się toczy, ale na dwójce może się z dusić a w tym momencie z trudem można wrzucić jedynkę, bo samochód jest w ruchu. Poza tym ok. długie przełożenia kolejnych biegów. przy 120km/h mamy równo 2000 obrotów.
5,0
~Kuba
Peugeot 508 I
Sedan Facelifting 2.0 BlueHDi 150KM 110kW
Oczywiście tutaj też krążyły różne opinie, najczęściej bzdurne :) Skrzynia jest świetna. Biegi wchodzą z odpowiednim oporem, W żadnym wypadku nie haczy. Nie trzeba szukać biegów, świetnie są wyczuwalne pod lewarkiem. Skok lewarka mógłby być troszkę krótszy, ale ogólnie skrzynia jest bardzo poprawna :) Mógłbym jeszcze przyczepić się do słyszalnej pracy poszczególnych przełożeń, jednak u konkurencji nie jest lepiej :)
4,0
~TOmek
Peugeot 508 I
SW Facelifting 2.0 BlueHDi 150KM 110kW
Skrzynia chodzi ładnie i nie mam żadnych zastrzeżeń do tego. Ale długie przełożenia i silnik powodują że wszyscy na starcie cię wyprzedzają (nawet mniejszymi samochodami). Ciekawie jest zwłaszcza na bramkach autostradowych. Powyżej 100 km/h zaczyna dobrze przyspieszać. Tak jest i trzeba się przyzwyczaić. Wyprzedzanie trzeba dobrze zaplanować ponieważ skrzynia i jej przełożenia z silnikiem 150KM AdBlue tego nie gwarantują.
4,0
~wtomeg
Peugeot 508 I
SW 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
6 biegowa i strasznie wolna. Jeśli lubisz dynamiczną jazdę będziesz zawiedziony. Łopatki przy kierownicy to zbędny gadżet - używałem ich tylko przy jeździe górskiej do hamowania silnikiem. ASO nie przewiduje wymian oleju w skrzyni. Ja robiłem to w zakładzie specjalizującym się w automatach i kosztowało to 300 Pln. Polecam nie oszczędzać na tej czynności. Do konca skrzynia nie wykazywała żadnych oznak zużycia.
Peugeot 508 I