Szukaj

Lista ocen Renault Megane III (319) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 197 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~agartii
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 1.6 16v 110KM 81kW
Ma swoje wady i zalety. Najpierw to trzeba się nauczyć ją obsługiwać. Szósty bieg w tej skrzyni odpowiada biegowi 5-temu w autach z 5-cioma biegami. Ten dodatkowy bieg nie jest na autostrady tylko po to aby lepiej wykorzystać potencjał silnika i jego moment obrotowy. Więc szczególnie w mieście trzeba dużo wiosłować. Dzięki temu mamy za to mniejsze zużycie paliwa. Lewarek nie zachwyca precyzją, co trochę ogranicza przyjemność prowadzenia.
4,0
~Michał
Renault Megane III
Hatchback 1.5 dCi FAP 90KM 66kW
Niestety jedyną wadą tego silnika jest właśnie 5 biegowa skrzynia na autostradach przy prędkościach 120-140 robią się wysokie obroty i spalanie rośnie do 5,5-6 litrów brakuje tego 6 biegu Poza tym nie ma na co narzekać biegu wchodzą bardzo czysto bez haczenia nigdy się nie zdarzyło żeby bieg nie wszedł chodzą bardzo delikatnie i są krótkie Przy 90 auto ma ok 2 tys obrotów przy 130 ok 3 tys obrotów przy 180 ok 4 tys.
4,0
~piotr
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 2013 2.0 T Renault Sport 220KM 162kW
Tutaj w sumie nie mam zastrzezen ale troche draznia mnie male luzy niby niewyczuwalne ale jak ktos pojezdzil innym samochodem gdzie prowadzenie biegow bylo idealne to jednak wyczuje drobne niedociagniecia. Ogolnie biegi wchodza bardzo dokladnie, slychac takie charakterystyczne klik wiec ogolnie dalbym takie szkolne 5- , a ten (-) wlasnie zeby panowie usztywnili i skrocili skok przelozen szczegolnie w wersji GT
4,0
~Użytkownik13
Renault Megane III
Hatchback 1.6 16v 110KM 81kW
Skrzynia 6 cio biegowa. Szóstka nie jest żadnym nadbiegiem, przy 2 500 obr/min jedzie się na niej ok 90 km/h - czyli jak na ostatnim biegu w skrzyni pięciobiegowej. Zmieniania biegów jest więc więcej przy rozpędzaniu się, ale skrzynia chodzi przyjemnie - więc nie jest to uciążliwością. Jak rozumiem zamysłem konstruktorów było zredukowanie spalania, poprzez zmuszenie do zmiany biegu na wyższy już przy ok. 2 000 obr/min.
4,0
~Grzegorz
Renault Megane III
Hatchback 1.6 16v 110KM 81kW
Zależy, jak na to spojrzeć. Drążek zmiany biegów pracuje bez zarzutu, lekko ale z nieprzyjemnym odgłosem. Dziwne jest jej zestopniowanie. Bardzo krótka jedynka i dwójka, krótka trojka. W zasadzie jechać da się od czwórki w góę. Ruszając z jedynki wrzucam od razu na trójkę bo dwójka nie ma sensu...Sugerując się strzałkami wskazującymi ekonomiczną jazdę, powinno się jeździć już od 50 km/h na szóstce(!) po mieście
5,0
~Arkadikos
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 2013 Energy dCi 110KM 81kW
Bardzo dobra skrzynia do jazdy w trasie. "Wygodne", długie przełożenia. Mając na uwadze pojemność silnika (~1480 cm3), jazda z prędkością około 150 km/h, to obroty silnika JEDYNIE ~ 2500 obr./min. Do tego jeszcze cichy silnik. Super zestawienie. Miałem Lagunę II 2006 r. 1.9 dCi 130 KM 6 biegów man. i szczerzę w Megance Układ napędowy jest lepiej zestrojony niż w Lagunie. Rewelacja!
4,0
~Przemek
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 1.6 16v 100KM 74kW
Miłe zaskoczenie, że skrzynia nie pracuje "po francusku", czyli nie jest łyżką w garnku budyniu. Lewarek pracuje przyjemnie, biegi wchodzą pewnie, bez konieczności ich szukania. Tak naprawdę, to 1 gwiazdka mniej za przełożenie 5. biegu, który teoretycznie pozwala jechać na prostej już od 60 km/h, ale przy prędkości 100 km/h obrotomierz wskazuje już powyżej 3 tyś. obr/min.
4,0
~Driver
Renault Megane III
Grandtour Facelifting 2013 dCi 110KM 81kW
Skrzynia nie jest najmocniejszą stroną, może nawet na 3, a nie 4 gwiazdki. Nie miałem z nią żadnych problemów, to jest OK, ale biegi są za krótkie (przy ruszaniu trzeba bardzo często zmieniać i jeśli pokręcimy silnik wyżej, to właściwie spokojnie można zmieniać co 2 biegi, np.: 1-2-4-6). Skok lewarka jest długi i precyzją nie dorównuje np. skrzyni w Hondzie.
4,0
~mateusz_baranowski
Renault Megane III
Coupe-Cabriolet 1.9 dCi 130KM 96kW
Sześciobiegowa skrzynia w tym aucie to idealne rozwiązanie- szósty bieg naprawdę przydaje się nie tylko na trasię, ale i w mieście. Rozwiązanie to korzystnie wpływa na spalanie i pozwala zaoszczędzić nieco gotówki. Niestety- jak to w dieslach bywa, trzeba się namachać- początkowe przełożenia są nieco krótkie (zwłaszcza jedynka), od trzeciego biegu wzwyż jest już zdecydowanie lepiej
1,0
~M
Renault Megane III
Hatchback 1.6 16v 110KM 81kW
Najgorsza rzecz w samochodzie. 6 biegów to zwykłe 5 podzielone na 6. Biegi bardzo krótkie. 6 bieg to zwykły 5. Obroty na 6 za wysokie powyżej 120 auto głośne. Skrzynia była naprawiana prawie po wyjeździe z salonu, wada fabryczna. W momencie zapinania 1 biegu było specyficzne stuknięcie. Jest do tej pory, podobno mają tak wszystkie. Dramat! Auto stało 3 tygodnie po 2 eksploatacji.
Renault Megane III