Szukaj

Lista ocen Volvo S60 I (231) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 154 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Marek
Volvo S60 I
Sedan 2.4 D5 185KM 136kW
6biegow skrzynia biegów doskonale daje sobie radę. Oczywiście trzeba pamiętać o szanowaniu sprzęgła i koła dwumasowego tj. nie ślizgać sprzęgła oraz nie ciągnąć na wysokim biegu z niskich obrotów. Teoretycznie fabryczne sprzęgło i skrzynia powinny spokojnie dawać radę nawet po zwiększeniu mocy. W poprzednim aucie (Opel Vectra C 2.2dti) przejeździłem na fabrycznym sprzęgle i dwumasie do 170tyś.km. Zobaczymy jak będzie tutaj.
3,0
~pnitecki@gmail.com
Volvo S60 I
Sedan 2.0 T 180KM 132kW
Mam automata bo takiego własnie szukałem, skrzynia tylko przeciętna, jest to stara konstrukcja która przy dzisiejszych rozwiązaniach w skrzyniach dwusprzęgłowych typu DSG itd wypada bardzo słabo. Biegi zmienia długo, myśli, myśli, czasami delikatnie szarpie. Jest to według mnie najsłabszy element tego auta, chociaż ja jestem ogólnie zadowolony bo szukałem tzw dupowoza jak najbardziej wygodnego i nieproblematycznego.
5,0
~dober
Volvo S60 I
Sedan 2.5T i 20V 210KM 154kW
Automat 5 biegów.Na zimno jadę oczywiście spokojnie do 2,5 tys.obrotów.Po lekkim rozgrzaniu nawet nie słychać kiedy zmienia biegi.Po paru dniach nauszyłem sie jak wciskać gaz aby nie redukował przy przyśpieszaniu albo żeby zredukował o 1 lub 2 biegi.Kick down=zrywa resztki badziewnego asfaltu z naszych niby europejskich ulic.:)Słabe hamowanie silnikiem. Jedyne lepsze skrzynie to chyba dsg vw.
4,0
~Lukasz
Volvo S60 I
Sedan 2.4 D5 163KM 120kW
Czasamo rano jak samochod postoi przez noc to ciezko zaraz po uruchomieniu zapiac wsteczny. Wtedy zapinam jedynke by co nieco ja rozruszac i jest ok. Ale to sie zdarza tylko czasami. Jedynka jest troche za krotka ale to przypadlosc chyba wszystkich diesli. No i w mojej wersji jest skrzynia 5 biegowa a na dluzszych przelotach 6ka by sie naprawde przydala. Ogolnie zero awarii.
3,0
~Robert
Volvo S60 I
Sedan 2.4 D5 185KM 136kW
Tu jest słabo. Manual strasznie "maślany", o długim skoku i chodzący bez żadnego oporu. Jako osoba przyzwyczajona do japońskich krótkich skrzyń byłem bardzo rozczarowany, zmiana biegu nie dawała żadnej frajdy. Myślę, że do tego auta lepiej pasuje dobry automat niż przeciętny manual. Precyzja bez zarzutu, sama praca lewarka - nie mój typ.
4,0
~Patryk
Volvo S60 I
Sedan 2.4 i 20V 170KM 125kW
Skrzynia biegów w moim przypadku jest długa i czasem potrzeba chwili żeby się wkrecil do końca ale jest precyzyjna i wytrzymała. Jedyny mankament skrzyni to bieg wsteczny tj przy tym przebiegu pojawiają się problemy z wrzuceniem R. Trzeba wrzucić np jedynkę i dopiero wsteczny co na początku było nieco irytujące ale podobno ten typ tak ma.
5,0
~Biszkopt
Volvo S60 I
Sedan 2.0 i T 180KM 132kW
Moja druga skrzynia Aisin Warner w Volvo - znowu mnie straszono że się rozpadnie.. Zrobiłem nim około 40k km (od 140 do 180k km) bez problemu - to nie jest dużo, ale drugi raz tak samo to odbieram - dość stara konstrukcja i czuć zmiany biegów, ale jak masz zadbany egzemplarz i wymieniasz olej to będzie jeździł spokojnie. Olej trzeba wymieniać i to tyle.
1,0
~Czesiek
Volvo S60 I
Sedan 2.5T i 20V 210KM 154kW
Skrzynia automatyczna z możliwością ręcznego sterowania. Zalety:Możliwość manualnej zmiany biegów. Wady: Przy pracy automatycznej Twarde oporne przełączanie biegów, szarpanie, przy zmianie wiegów silnik wpada na wysokie obroty po czym następuje szarpnięcie.Paskudne wrażenie. Trzy naprawy gwarancyjne, zmiana oprogramowanie niestety efekt krótkotrwały.
5,0
~Turbozyeb
Volvo S60 I
Sedan 2.4 i 20V 170KM 125kW
Lewarek chodzi w porządku, drogi prowadzenia nie są zbyt długie, skrzyni nie słychać (w przeciwieństwie do is200), przełożenia bardzo dobrze dobrane. Świetna biorąc pod uwagę poprzednie kosiarki które posiadałem, gdzie w każdym 100kmh=3000rpm... Tutaj we Volvo 5 bieg przy 100kmh to 2400rpm, 120-2900, 140-3400, 160-3800...
Dziennik kosztów dla Volvo S60 I
Średni koszt przejechania 100 km
33,67 zł
7,6
l/100km
9,4
l/100km
11,6
l/100km
Zobacz dzienniki
5,0
~Zenek
Volvo S60 I
Sedan 2.4 D5 163KM 120kW
Ładnie wchodzi, precyzyjna, najfajniejszy jest 4 bieg i piąty też - można w kilka sekund kopnąć się z 100 do 160. Niestety jedynka jest zdecydowanie za krótka. Dosłownie sekunda i już trzeba zmieniać. Dwójka nieco lepsza ale mogłaby być nieco dłuższa. Trójka do wolnego przemieszczania się po mieście przy 50/h. Poza tym alles gut!
Volvo S60 I