Szukaj

Informacje o Opel Astra G Kombi 1.8 16V 116KM 85kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 116 KM (85 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Opel Astra G Kombi 1.8 16V 116KM 85kW 1998-2001
9,0
l/100 km
11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Opel Astra G
Kombi 1.8 16V 116KM 85kW
powiem wam ze jak dla mnie autto extra mam je 2 lata i nic nierobilemprocz wymiany rozrzadu z pompa koszt z robocizna 700zl u znajaomego no i wymiana lacznikoa stabilizatora koszt 21 zl ale niewarto bo starcza na 3 miesiace teraz kupilem po 80 za sztuke i jak narazie pol roku spokoj ale moze tez wina zuzycia przez kola 17 i niskie opony.A spalane kolo domu do miasta 10km no i po miecie troche to ok 7.5 przy delikatnej jezdzie trasa w 3 osoby Kalisz Berlin (tam 90km po miescie) Kalisz wyszlo rowne 6 litrow ale predkosci do 130 tam i do 110 u nas wiec wydaje mi sie ze bomba polecam ten silnik kumpel mial Vectre 1,6 i ciezko bylo zejsc ponizej9.A dodam ze silnik ma 74 tysiace przejechane(niby).pozdrawiam
15,3
Opel Astra G
Kombi 1.8 16V 116KM 85kW
Autko w automacie. Statystyki z zimy. To auto koszmarnie nie lubi kopnego śniegu, w takich warunkach pokonałem barierę 24 l/100km. Bardzo długich tras nie robiłem, ale w krótszych udało się zejść do 9,4 l/100km. Mimo tych mankamentów auto sympatyczne, z dobrze skrojoną skrzynią i dość dynamiczną jednostką napędową.
6,6
Opel Astra G
Kombi 1.8 16V 116KM 85kW
Nie sądzilem ze 116 KM z silnikiem 1,8 moze spalac w granicach 6 l/100km (autostrada - predkosc w granicach -110 -120km/h -podobnie drogi boczne bez zbedneg okluczenia po miastach) -na pewno daloby sie zejsc jeszzc enizej, ale kilometry strasznie wolno by uciekaly...........

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 202
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Opel Astra G Kombi