Szukaj

Informacje o Opel Astra G Kombi

Lata produkcji: 1998 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Sprzedaż drugiej generacji Opla Astry (zwanej Astrą G – zgodnie z porządkiem alfabetu) ruszyła w 1998 r. Model ten względem poprzednika charakteryzował się masywniejszą i nowocześniejszą sylwetką, a także większymi wymiarami, co przełożyło się na sporą ilość miejsca wewnątrz pojazdu. Opel Astra G była także dostępny w wariancie coupe, który tak jak kabriolet zaprojektowali styliści z Bertone. Wraz z pojawieniem się na rynku trzeciej generacji Astry w 2004 roku, produkcja Astry II została przeniesiona do Gliwic (auto oferowane było wówczas jako Opel Astra Classic II).
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4288 mm
Szerokość 1709 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1967 mm
Wysokość 1465 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1510 mm
Rozstaw osi 2611 mm
Rozstaw kół - przód 1484 mm
Rozstaw kół - tył 1472 mm
Prześwit 155 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1500 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 480 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1100 mm
Wysokość bagażnika 886 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 960 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1668 mm
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,6
~Lasot
Opel Astra G
Kombi 1.7 CDTI 80KM 59kW
Osobiście auto użytkuję od roku, ale mój teść użytkował je 11 lat i ta ocena będzie uśrednieniem tych 12 lat. Auto jest na wskroś przeciętne. Klasyczny wół roboczy, który ma cię stosunkowo tanio i w miarę wygodnie przewieźć z punktu A do punktu B. Czytałem opinie o tym samochodzie i wiele osób na niego narzeka. Prawda jest taka, że jak dbasz tak masz. Kupując auto, które w przeszłości miało 5 właścicieli nigdy nie dowiemy się jak było traktowane. Mój teść dbał o auto. No może pomijając kwestie mycia go na myjni ( :D) bo przez ostatnie 5 lat nie widział szczotki i piany aktywnej, mechanicznie wszystko było na bieżąco serwisowane, oleje dobrej jakości, bez pałowania na zimnym silniku. Auto mimo 350 tyś na liczniku spisuje się niezawodnie i nie generuje kosztów poza paliwem, ubezpieczeniem i wymianą płynów eksploatacyjnych. Jest to wersja kombi więc dodatkowo dochodzi pozytywny aspekt pojemności. Niemniej auto jest... po prostu brzydkie, zwyczajne, nijakie... Ale to jest kwestia gustu. Osobiście nie wiem czy bym kupił to auto, ale dostałem je za darmo w darowiźnie, a darowanego koniowi nie patrzy się w zęby :D.
4,1
~Paweł
Opel Astra G
Kombi 2.0 16V 136KM 100kW
Ogólnie bardzo sympatyczny samochód - jak na swoją klasę to świetny. Biorąc pod uwagę rocznik i segment można powiedzieć, że daje dużą wygodę w dłuższych podróżach ze względu na znakomite osiągi i elastyczność silnika. W mieście pali sporo, ale jeśli ma to być samochód do wyjazdów to w normie. Jest też o wiele cichsza niż na przykład 1.6 16v, w której przy 110-120 km/h robi sie już średnio miło. Dla odmiany w 2.0 16v nawet przy 140-150 km/h jest całkiem komfortowo. Największy problem to elektryka i wszelkie wariacje na jej temat. Warto też zwrócić uwage na stan kolektora, który bardzo często pęka przy przebiegu 150-200 tys. km. i kupowanie uzywki jest kiepskim pomysłem, bo ona tez pęknie (lepiej znaleźć mechanika, który porządnie to przerobi). Jeśli na desce robi się "choinka" i samochód nie trzyma obrotów na biegu jałowym, to pewnie będzie trzeba się zająć czujnikiem ABS zlokalizowanym na piaście. Ostatecznie musiałem również u siebie wymienić sterownik silnika, bo i to zaszwankowało. Nie mogę więc na pewno powiedzieć, że jest to samochód bezawaryjny, ale z drugiej strony - naprawy nie były nigdy wyjątkowo kosztowne (większy problem stanowić może niekiedy samo znalezienie odpowienich części, niż ich cena). Ponadto jeśli ma to być samochód do miasta - no cóż, jest to to raczej kiepski pomysł, a na pewno można wymyślić kilka lepszych :) Ale w trasy polecam. Przez 5,5 roku zrobiłem moja astrą jakieś 60 tysięcy kilometów (kupiłem z przebiegiem 109, a sprzedałem z przebiegiem 169 tys. km.) i dobrze ją wspominam. Dodam jeszcze, że w grudniu 2011 kupiłem ją za 9500 zł (na felgach stalowych), a w październiku 2017 sprzedałem za 5500 zł (na alufelgach, które dokupiłem w międzyczasie); moim zdaniem bilans całkiem ok.
2,6
~G
Opel Astra G
Kombi 1.7 DTI 75KM 55kW
Auto jest już stare i zużyte jak dziurawe skarpety poznańskiego studenta, nawet nie wiem ile ma przebiegu, bo zajeżdżam w nim już co najmniej 3-ci silnik i straciłem rachubę. Radzi sobie jako auto na trasy. Jest dość mały jak na kombi, mieści się prawie wszędzie, Ale nie mieści w środku wszystkiego, co czasem potrzebuję przewieźć. Psuje się- to fakt, dość często i grubo, ale za to mało pali ;) Ogólnie jakbym miał go kupić znowu...to bym wolał raczej go nie kupować. Nawet Renault bym rozważył, ale Astra już oby nigdy. W ogóle już nawet na Ople nie patrzę, bo ten model nadwyrężył moje zaufanie do marki.
Średnie spalanie dla Opel Astra G Kombi
6,9 – 9,0
l/100 km
5,3 – 6,5
l/100 km
8,1 – 19,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Opel Astra G
Kombi 1.6 8V 75KM 55kW
Kombi 75 km lpg instalacja podciśnieniowa, do zbiornika wchodzi 43 litry lpg, średnie spalanie miasta i trasa tzw "podmiejska" na śląsku (droga jednopasmowa średnia prędkość 40 - 50 km) od 9 do 10 litrów lpg, na trasie 90 -100 km (4 pasmówka) 7,8 - 8 litrów lpg, , autostrada Niemcy 160 km/h prawie max prędkość (bo na lpg rozpędzi się w porywach do 170 km) - 12,5 lpg, miasto 10 do 11 lpg (spokojna jazda), jazda z klimatyzacją 50/50 %, silnik do 100 km/h bardzo cichy i dosyć elastyczny - jak się wrzuci V to od 60 km/h można spokojnie jechać. Do miasta i na trasy podmiejskie (nie autostrady) do spokojnej jazdy silnik idealny. Do szybkiej jazdy autostrada itp, wyprzedzanie powyżej 90 - 100 km/h - tragedia. Koszty eksploatacji w zasadzie zerowe. Na zbiorniku lpg (wchodzi 43 litry) przy spokojnej jeździe 430 do 540 km. Jeśli się dba o ten silnik - jest to silnik niezniszczalny, prosty, cichy, elastyczny ale do spokojnej jazdy. Ceny części do samochodu w porównaniu do współczesnych vw passat b7 itp - prawie za darmo. Jeśli auto nie ma korozji (to jest największy problem) to długo z tym silnikiem pojeździ, oczywiście jak ktoś je w miarę rozsądku serwisuje. Polecam jako 2 lub 3 auto w rodzinie - jako taki "wół roboczy na zakupy do sklepu i na dojazdy do pracy" Komfort jazdy jak na klasę "kompakt" - nawet współczesną bardzo wysoki. Obecnie te auta są za grosze w cenie nowego kompletu alu felg z oponami do passata.
8,2
Opel Astra G
Kombi 1.6 8V 75KM 55kW
Autem jeździłem 2 lata zrobilem ok 45tys i zdecydowanie moge stwierdzić ze Astra z tym silnikiem to poprostu nieporozumienie. Co prawda motor sam w sobie nigdy nie zawiódł ale spalanie to porażka. Silnik jest za słaby do tego auta i aby choć troche sie rozpędzić trzeba caly czas trzymac gaz w podłodze. Minimalnie na trasie uzyskałem 6L, srednie normalne z trasy do 120km/h to 8.5L, srednie z jazdy z dziećmi do szkoły 10L no i max co uzyskałem wyjazd w góry po śniegu, w okolicach Zakopca cale 12.5L zamierzone na dystansie ok 400km. Silnik polecam ale tylko z LPG lub mocniejszy bo ten naprawde pustoszy kieszeń, jazda małą Astrą kosztuje wiecej niz dużym Voyagerem na rope.
6,8
Opel Astra G
Kombi 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW
Minimalne spalanie na odcinku od uruchomienia silnika do jego wyłączenia na mecie na odcinku 75 km między centrum Łodzi a miastem w powiecie piotrkowskim wyniosło 4,5 ltr z powrotem do 4.7. Jazda spokojna z hamowaniem silnikiem gdzie się tylko da. Rozpędzanie łagodne i utrzymywane bardzo łagodnie wciśniętym pedałem gazu. Prędkość podróżna również łagodnie utzymywana bardzo delikatnym traktowaniem gazu. Każdy dłuższy odcinek wymagający redukcji prędkości to zawsze hamowanie silnikiem. Spadki terenu wykorzystywane do nabrania prędkości i energii, dzięki której pokonanie wzniesienia o podobnej krzywiźnie do wcześniejszego spadku bez strat. Każdy postój np. pod światłami to zabójcze straty i dlatego w mieście zawsze spalanie może być 2x większe. Każde ruszanie z miejsca, hamowanie i wymuszone po nim przyspieszanie, przepuszczanie pieszych, rowerzystów i wiele innych sytuacji w ciężkim ruchu miejskim z tramwajami w zatłoczonym śródmieściu z wąskimi ulicami, mnóstwem skrzyżowań zawsze skutkuje ogromnym spalaniem. Jeżeli zaskakuje was czerwone światło na złożonym skrzyżowaniu z oczekiwaniem na zielone na poziomie 1,5 - 2 minut, to lepiej zgasić silnik i ponownie uruchomić na pomarańczowym. Jeżeli przed skrzyżowaniem jest kolejka i nie przejedziemy do kolejnej zmiany świateł a jest odczuwalny spadek, to bez odpalania silnika ostrożnie stoczyć samochód do najbliższego zatrzymania stosując pedał hamulca (światła stopu - info dla kierowcy z tyłu) i zaciągnąć ręczny do kolejnej zmiany świateł. Tankować na stacjach bezobsługowych gdzie jest paliwo w rozsądnych cenach ale darować sobie najtańsze paliwo na stacjach hipermarketów i głęboko na wsi, gdzie paliwo jest nieznanego pochodzenia i często "chrzczone". Silnika benzynowego ECOTEC 1,4 nie zagazowywać.

Usterki Opel Astra G

Liczba wpisów: 202
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Problem rozwiązany
4 komentarze
Dzwoni coś w silniku po dodaniu gazu do oporu piw ok4tys obrotow
  • Opel Astra G Hatchback 1.4 Twinport ECOTEC 90KM 66kW 2003-2009
  • silnik
  • 124 tys. km
Witam. Potrzebuje pomocy z silnikiem astry G 2006r, twinport 1.4 z14xep. Objaw jest nastepujacy: pod obciążeniem (2-3-4-5bieg) , przy obrotach rzędu 3800rpm i wyżej, przy dodaniu gazu do oporu w silniku pojawia się dziwny hałas metalicznego dzwonienia...na luzie czegoś takiego nie ma. Nie odczułem spadku mocy , silnik nie pobiera oleju ani płynu chłodniczego...pali i działa normalnie ale ten dźwięk jest mega irytujący. Na luzie i wolnych obrotach auto chodzi normalnie i cicho. Pomocy. Co to może być?...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Check engine i spadek prędkości przy około 140km
  • Opel Astra G Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2000-2004
  • inne
  • 228 tys. km
Witam. Problem wygląda następująco. Po przejechaniu trasy około 200 km po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znów zapaliła się kontrolka check engine. Auto zbiera się pięknie gdy dźwignia gazu jest wciśnięta do przysłowiowej dechy lecz przy prędkości około 140 km/h auto traci prędkość mimo pełnego gazu. Występuje coś takiego nie wiem jak to nazwać... turbodziura? Czasem zdążają się falujące obroty na zimnym silniku. Może miał ktoś podobny problem? Czy to sterownik silnika? Nie chce pakować kolejnych pieniędzy na marne.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Opel Astra G Kombi