Szukaj

Informacje o Opel Astra H Cabrio 1.8 ECOTEC 140KM 103kW 2006-2011

Lata produkcji: 2006 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 80,5 x 88,2 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

4,4
~chybakpicie
Opel Astra H
Cabrio 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Ogólnie auto super. Jak na kompakta cabrio prowadzi się bardzo dobrze, sztywność bez dachu jest znośna. Dynamika w tej wersji nie powala, ale jak silnik dostanie ponad 4 tys., to nawet jakoś jedzie :) Przydałby się jednak chociaż jeden bieg więcej w skrzyni jeśli ktoś chce jeździć szybciej, ale do normalnej jazdy w zupełności wystarcza. Plusy: - cabrio :) - bardzo wygodne fotele (mogłyby się opuszczać niżej), - jak na kompakt dobry układ kierowniczy, - z windschottem można jechać 140 km/h i wciąż da się rozmawiać, - spory bagażnik, - najlepiej wyglądające coupe-cabrio. Z minusów: - hamulce nie powalają, - tapicerka (Mondial ekoskóra) mogłaby być trwalsza - klima jak w innych Astrach jest słaba, - strasznie irytujący brak cupholdera, niepojęte w aucie z XXI wieku, - za mały bak, - ultra delikatny lakier.
4,7
~Idziu
Opel Astra H
Cabrio 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Samochód należy oceniać przede wszystkim pod kątem stosunku jakości do ceny. Otóż za dwadzieścia kilka tysięcy dostajemy auto które ma bardzo fajny design, jest bardzo drapieżne i nisko zawieszone do tego bardzo fajnie wyposażone w podstawie. Nie mam wersji COSMO tylko ENJOY i z doświadczenia wiem, że wiele funkcji w tych oplach jest dostępnych w każdym modelu, tylko są nieaktywne gdy ktoś ich nie wykupił. Przykładowo w praktycznie każdym modelu dołożenie tempomatu kończy się na kwestii wymiany pałąka przy kierownicy i uruchomieniu tej funkcji w komputerze - koszt suaryczny 150 zł. Na pokładzie jest nawet kontrolka od tego. Koszty napraw jak w oplu czyli niskie jedyne co to nalezy zwracac uwagę na to czy wiązki z tyłu przy zawiasie bagażnika są całe bo lubią pękać i wówczas mamy problem z dostaniem się do bagażnika i złożeniem dachu, oraz regulacja dachu, której nie każdy się podejmuje a pozwala cieszyć się tym autem tak jak zwykłym coupe. Dodając fakt, iż jest to całoroczny kabriolet otrzymujemy auto idealne dla osoby chcącej wyróżnić się z tłumu za niewygórowane pieniądze, ograniczając przy tym ryzyka związane z zakupem "egzotycznych wynalazków" Warto wiedzieć, jeśli nie mamy wersji z przyciskiem sport, nie da się wyłączyć ESP
4,5
~HSN
Opel Astra H
Cabrio 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Astra GTC OPC Line robi wrażenie. Wersja 5D kosztuje tyle samo co 3D, a jest o wiele bardziej praktyczna, więc większość kierowców wybiera właśnie ją. Dzieki temu Astra GTC nie jest częstym widokiem, a jej ponadprzeciętna uroda sprawia, że niejeden kierowca i pieszy ogląda się za samochodem. Auto świetnie się prowadzi i świetnie jeździ. Wystarczająca jest ilość miejsca w środku dla kierowcy i pasażerów. Bagażnik jest duży. Długie i grube drzwi wymagają dokonywania selekcji wśród miejsc postojowych, a ich otwieranie na ciasnych parkingach sporej dozy ostrożności. Często trzeba się do samochodu wciskać lub z niego wysiadać przez lekko uchylone drzwi, ale taki już urok samochodów 2/3D. Silnik mógłby być mocniejszy, ale to już moje niedopatrzenie. Teraz zdecydowałbym się na wersję 2,0 200 KM.
Średnie spalanie dla Opel Astra H Cabrio 1.8 ECOTEC 140KM 103kW 2006-2011
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Opel Astra H
Cabrio 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Jezdze autkiem juz 3 rok wiec sie wypowiem ponownie. Przez 3 lata jedyne co wlozylem do tego samochodu to zarowke lampy przedniej, zrobilem 30tys km, auto mimo malego baku moze przejechac na nim max 700km, zazwyczaj jezdze spokojnie ale czasem lubie troszke przycisnac i wchodzic ostro w zakrety, nic nie strzelilo ani sie nie wybilo, dach sprawuje sie rewelacyjnie, nic nie cieknie i chodzi jak nalezy, na dluzsze trasy nie polecam (fotele twarde i sprawiaja dyskomfort) nie moge powiedziec na ten samochod zlego slowa, zdecydowalem sie napisac ponownie aby skorygowac ostatnio dodana opinie przez Pana ktory mial to autko 2tyg i bezczelnie je oczernia =)
11,3
Opel Astra H
Cabrio 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Tragedia ten samochód to padaka miałem naszczęście sprzedałem pali jak smok, nie jedzie auto miało 46 tysięcy jak go kupiłem gaz średnio chodzi, wysypują się koła zmiennych faz rozrządu koszt 1700 pln wiem bo robiłem, auto pięknie wygląda ale jest totalnym nie wypałem, nie polecam twardego dachu w żadnym cabrio same problemy które też mnie nie omineły, może cascada będzie lepsza lepiej sobie kupić bmw e-46 ze szmaciakiem bo jak się zepsuje dach to nie ma problemu go założyć a tu ?.... wielki, padaka jak widzę na częściach do opla napis GM czyt General Motors dostaje białej gorączki, to samo idzie do alfy, fiata saba.
10,8
Opel Astra H
Cabrio 1.8 ECOTEC 140KM 103kW
Mogło być gorzej :) Od poniedziałku do piątku ostrej jeździe tylko w korkach spalanie około 13 litrów, a w weekend gdy ruchu nie ma można zejść do 10,5 - mówimy o jeżdżeniu tylko w mieście. Największą różnicę robi jak często przyspieszamy i czy staramy się przewidywać sytuacje i jak najwięcej jeździć całkiem bez gazu. Na dystansie 8000 km (70% miasto praca-dom w korkach, 30% trasa) średnie spalanie 11,5 litra.

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 130
Tryb Awaryjny
  • Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2013
  • silnik
  • 441 tys. km
Cześć. Zmagam się od 2 miesięcy z pewnym problemem. Auto odwiedziło już kilka mechaników i elektryków i każdy rozkłada ręce. Po wymianie silnika auto zaraz po odpaleniu wpada w tryb awaryjny. Kręci się do 2000 obrotów i koniec. Silnik wymieniałem bo w poprzednim wypaliło dziurę w tłoku. Po wymianie silnika zrobiłem adaptację wtryskiwaczy i nic. Wywala błąd p0100 od wiązki przeplywomierza i mam sensora. Czujnik wymieniłem, wiązkę sprawdziłem od czujników od ecu i jest cała. Egr wymieniłem ale nic się nie zmieniło.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Brak reakcji silnika wraz z rozrusznikiem po przekręceniu kluczyka
  • Opel Astra H Hatchback 5d 1.6 Twinport ECOTEC 105KM 77kW 2004-2008
  • instalacja elektryczna
  • 270 tys. km
Wczoraj próbując odpalić samochód, napotkałem się z pewnym problemem jakim był brak jakiej kolwiek reakcji po przekręceniu kluczyka. Tzn. Kontrolki stacyjka, światła, radio itd. Działa więc to raczej nie będzie wina akumulatora. Jednak po jakichś 20min się udało. Zrobiłem jakieś 70km przy czym dwa razy stawałem i normalnie odpalało po powrocie. Podpiąłem akumulator do ładowania na jakąś godzinę, więcej nie mogłem bo do pracy jechałem. Podłączyłem, odpaliło normalnie podczas jazdy nic szczególnego się nie działo. Po pracy ten sam problem z odpaleniem, wróciłem do domu gdy w końcu się udało. Dziś z rana sprawdziłem błędy przy pomocy "gaz, hamulec" i wyskoczyło ich właściwie aż 16: -011515 -020100 -020200 -020300 -020400 -023002 -050171 -065070 -15505A -156572 -16003A -161450 -210300 -210400 -210870 -213970 Dodam, że założona jest dodatkowo instalacja LPG. Około 5 tys. Km temu wymieniałem silnik. Czy wie ktoś może czy jest coś co by mogło powodować te błędy i przy tym problem z odpaleniem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Opel Astra H Cabrio