Szukaj

Informacje o Opel Astra H GTC 1.6 turbo ECOTEC 180KM 132kW 2006-2011

Lata produkcji: 2006 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Silników jest mnóstwo – podstawowa jednostka benzynowa ma 1.4l i 90KM. Niby nie tak źle, ale szczególnie przy obłożeniu pasażerami ten silnik męczy i siebie i kierowcę. Jeszcze jak włączycie klimatyzację i zechcecie wyprzedzać, to prawie pewne, że wszyscy zaczną odmawiać modlitwę. Nie zmienia to jednak faktu, że do miasta lub dla bardzo spokojnego kierowcy wystarczy. Jeden z rozsądniejszych wyborów to 1.6l 115KM – typowy, rodzinny motor. Niedrogi, nie ma się w nim co psuć, bo nie jest skomplikowany, dość mało pali, a jego dynamika jest znośna. Ambitniejsi powinni sięgnąć po doładowane jednostki 2.0l o mocach 170 lub 200KM. W tak lekkim aucie czynią cuda, a jak jeszcze do pracy wkroczy turbosprężarka, to w nocy nie zaśniecie. Oferta diesli też jest szeroka, ale najmniejszy 1.3l o mocy 90KM generuje podobne odczucia do benzynowego 1.4l. Najlepiej wziąć wysokoprężne CDTI o pojemności 1.9l i mocy 120KM, bo też nie pali dużo, cieszy zapasem momentu obrotowego i poradzi sobie z autem załadowanym na wakacyjny wyjazd.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz

Dane techniczne Opel Astra H GTC 1.6 turbo ECOTEC 180KM 132kW 2006-2011

Produkowany od 2006 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 1980-5500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6

Oceny Opel Astra H GTC 1.6 turbo ECOTEC 180KM 132kW 2006-2011

Liczba ocen: 1
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Brak poważnych usterek + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Stosunek jakość/cena - Drobne usterki - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,1
~Kamil
GTC 1.6 turbo ECOTEC 180KM 132kW
Opel Astra H
Kalisz - Karpacz 7,5 , średnio 8,7 przy normalnej jeździe do pracy przez miasto (wg komputera więc trzeba liczyć ciut więcej ale jak na tą moc to i tak super). Rozrząd 250zl, ogólnie części w przystępnych cenach :) (Koszty utrzymania)

Usterki Opel Astra H

Liczba wpisów: 109
Silnik przechodzi pewien rezonans przy 2700-2900 obrotach
  • Opel Astra H Kombi 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2006-2013
  • układ napędowy
  • 107 tys. km
Od niedawna jestem posiadaczem kolejnego Opla, tym razem Astry H z silnikiem Z16XER. Niestety trafił mi się egzemplarz, który przy obrotach ok. 2700-2900 przechodzi pewien rezonans, występują drgania silnika, najbardziej wyczuwalne na 4 i 5 biegu. Drgania wyczuwalne są na pedale przyspieszenia „czuć w podłodze” - powyżej 2900-3000 obrotów wszystko wraca do normy. Użytkownicy forum internetowych związanych z tym tematem informują, że serwisy Opla nie radzą sobie z tą usterką, generalnie odpowiadają, że „ten typ tak ma”, że jest wada fabryczna. Czy udało się komuś rozwiązać podobny problem z tym silnikiem?
Oczekuje na rozwiązanie
Brak prądu
  • Opel Astra H Kombi 2.0 turbo ECOTEC 200KM 147kW od 2004
  • instalacja elektryczna
  • 256 tys. km
Astra zaczeła szwankowac po wymianie oswietlenia. ( zegary, przelączniki itp.) Kilka razy rozładował się akumulator i "wypadla" centralka alarmu QC-02. Gdy poskladalem auto to najpierw normalnie dochodził prad byl zaplon ale nie chcial odpalic tak jakby alarm go hamowal, slychac tylko stukanie jakby akus padnięty ale podpinalem inne i dalej tak samo. Od wczoraj nie mam wogole pradu na zaplonie, nie dziala centralny zamek i żadne szyby czy tez oświetlenie wnetrza, dziala tylko radio ale wyswietlacz slabo świeci. Wybebeszylem wszystkie bezpieczniki z przodu i z tylu i przekazniki i wszystko OK, wyrzuciłem cala skrzynkę bezpieczników z pod maskii żadnego przetarcia czy cokolwiek innego nie ma. Gdzie moze byc problem?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Wiązka kabli
  • Opel Astra H Sedan 1.6 ECOTEC 115KM 85kW 2007-2013
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Jednym z klasycznych problemów tego modelu jest przecierająca się wiązka kabli idąca do drzwi tylnych, wychodząca ze słupka pomiędzy drzwiami. Te kable odpowiedzialne są za centralny zamek, głośniki i parę innych rzeczy. Jest źle obmyślone, bo zwykłe otwieranie i zamykanie drzwi tylnych w końcu doprowadzi do przetarcia. Cena oryginalnej wiązki to 650zl. Na szczęście można kupić zamiennik na allegro za 150zl. Wymiana samodzielna również nie jest problemem, a że plastiki w tej astrze są fajnie elastyczne, to nic nie połamiesz przy robocie.
2 komentarze
Opel Astra H GTC