Szukaj

Informacje o Opel Astra J Hatchback 5d 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW 2009-2012

Lata produkcji: 2009 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Przy wyborze silnika trzeba kierować się jedną drobną informacją – ten wóz trochę waży. Dlatego wrażenia z jazdy najlepiej wyliczyć według wzoru: moc silnika minus 30KM. Tak więc podstawowy motor benzynowy 1.4l 100KM lepiej omijać, a nieco większy 1.6l 115KM to minimum, jakie jest sens kupić. Na wolnych obrotach nie jedzie, ale jak go rozkręcicie powyżej 4000 obr./min. to nagle okazuje się, że da się go namówić do współpracy. Najrozsądniejsza jednostka ma 140KM i 1.4l. Kiedyś taka moc była ogromna, a teraz pozwala na przyjemne poruszanie się i w mieście i w trasie. Co ważne – ten silnik jest doładowany, dlatego lubi się wkręcać na obroty i płynnie uwalnia moc, gdy turbina się rozkręci. Póki co flagowy motor to 1.6l Turbo 180KM. Napis „Turbo” tylko ładnie wygląda, bo w praktyce większość z was powie: „spodziewałem się czegoś więcej”. Co do diesli 1.3l 95KM to porażka, 1.7l 110KM – ujdzie, a 1.7l 125KM jest w sam raz. Oczywiście nie gwarantuje jakiś zachwycających doznań, ale czuć, że jest przyjemnie elastyczny i już poniżej 2000 obr./min. jakoś zaczyna jechać. Jeśli to mało – jest też drogi i zrywny 2.0CDTI 160KM.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 2200-5500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Karoseria + Całokształt + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Dario 679
Opel Astra J
Hatchback 5d 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Ważne żeby kupować wersje Sport/cosmo ponieważ te wersje mają dobre materjały wykończeniowe . Uważam że silnik 1.6 t to najlepszy silnik benzynowy do tego auta , to sprawdzona konstrukcja już i posiada wystraczającą moc zeby dynamicznie jedzić tym prawie 1,5 t autem,ostatecznie można kupic 1.4 t , ale już napewno nie kupowac wersje bez turbo bo to tragedia nie jazda jest . Z dodatklowego wyposażenia polecam pakiet z xenonami i sportowe fotele , nawigacje można sobie darować bo jest badziewna i duży wyświetlacz oślepia . Astra IV porównywałem do innych compactów i wypadła najlepiej w porówanniu do * mało komfortowego i oklepnaego już civica , bardzo tandetnego w środku i brzydkiego z zewnątrz Aurisa , bardzo nudnego i awaryjnego golfa , i przereklomowaneych I30 i ceeda.Samochód polecam każdemu kto potrzebuje dobrze wykonane auto za rozsądne pieniądze - Wystarczy sie potargowac w salonie ;)
4,3
~Marek
Opel Astra J
Hatchback 5d 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Auto godne polecenia.Świetna dynamika pod warunkiem że nie traktujemy auta jako typowo sportowe. Spalanie na zadawalającym poziomie. Zupełnie nie rozumiem skąd wzieły się niektóre opinie o spalaniu 12 czy 14 litrów na 100 km. Dla przykładu : auto ma przebieg 3300 km , średnia z tego dystansu to 8,6 l natomiast trasa 550 km średnio dynamiczna 7,4 l.Bardzo dobra wentylacja pojazu, bez użycia klimy nawet w bardzo wigotne dni błyskawicznie osusza szyby. Włączanie biegów precyzyje choć czsami wyczuwa się lekkie chaczenie.Bardzo dobre hamulce. Posiadam wersję Cosmo , porawna jakościowo i elegancka. Żeby nie było tak dobrze to auto posiadajedną powżną wadę... wsteczne światło cofania w ogóle nie oświetla tyłu pojazdu o zmierzchu. :)
3,9
~Vallium
Opel Astra J
Hatchback 5d 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Jakość wykonania na przyzwoitym poziomie. Dobre materiały wnętrza (wersja Sport) choć plastiki w środku lubią poskrzypieć (daszek nad zegarami to jakaś tragedia). Wygodne fotele , w miarę przestronnie jak na HB, wygodne nawet w dłuższych trasach nie męczy tak bardzo.
Średnie spalanie dla Opel Astra J Hatchback 5d 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW 2009-2012
9,3
l/100 km
12,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Opel Astra J
Hatchback 5d 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Witam Astrą jeżdżę już ponad rok czasu i mam już wyczutą. Trasa Gdańsk-Zakopane w lipcu 2013 spalane między 8,5 a 9,0 l/100km prędkość do 130km/h w 4 osoby na pokładzie na kołach 235/45R18. Po obwodnicy trójmiejskiej ale z prędkością do 90km/h udało mi się osiągnąć 6,5l/100km.Za to tylko po mieście przeważnie Gdańsk co chwila światła i przebudowy dróg spalanie to 11,0 l/100km. Dodam że po usunięciu katalizatorów i zamontowaniu sportowego układu wydechowego 2,5" średnicy Astra dysponuję Mocą 203KM/270Nm to ją naprawdę odetkało. Paliwo 98 oktanowe.
11,7
Opel Astra J
Hatchback 5d 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Dane podane na podstawie prowadzonego rejestru obemującego 50 tankowań. Gaz tankowany w 50% Auchan, 25% Orlen, 25% inne. Wydaje się, że przy ekonomicznej jeździe do osiągnięcia jest wynik poniżej 11 litrów
11,1
Opel Astra J
Hatchback 5d 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Spalanie samochodu na trasie 740km wyszło 11l/100km przy jeździe na tempomacie 140km/h -160km/h opony 245/45 r20, jeśli chodzi o cykl mieszany poniezej 10.8 nie jest w stanie auto zejść (90% miasto, 10% trasa). Raz spróbowałem zaoszczędzić trochę paliwa i wlokłem się w cyklu mieszanym max do 90 km/h wówczas auto spaliło 8,4 l/100km. Kupując to auto nie patrzyłem na spalanie ponieważ 180 km przy masie 1550kg musi swoje spalić.

Usterki Opel Astra J

Liczba wpisów: 42
awaria silnika skontaktuj sie z serwisem
  • Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2011-2012
  • inne
  • 120 tys. km
Witam mam problem z oplem astrom sport tourner rok 2014 Podczas jazdy w gorące dni wyskakuje wezwij serwis i wyłancza się turbina :( po ponownym uruchomieniu samochodu błąd kasuje się i znowu mozna przejechac kilka kilometrów i znowu to samo Samochód już był u kilku mechaników ale nikt nie umie tego dokłądnie zdiagnozować .Turbina jest podobno ok Jeden mechanik powiedział że jakieś rurki chyba od powietrza turbiny sa za małe i nie daja odpowedniego powietrza czy cos takiego czy ktoś sie z tym spotkał?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Hamulec tył - nie odpuszcza
  • Opel Astra J Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2019
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
80 tkm przebiegu, mam je od nowości. Z tyłu klocki przy 50 tkm zastane w zaciskach. Napuchła farba na klockach i w ogóle nie odbijały. Znajomy kupował tą samą Astrę tydzień później - identyczna awaria. Woda w tylnych drzwiach - również w obu Astrach... Termostat - na szczęście nie jest razem z czujnikiem temperatury - naprawa tania. Po za tym spoko auto. Spalanie 8l/100km i nie ma opcji zejść niżej. Chyba że ktoś lubi np. na autostradzie bez klimy jechać 80km/h. Przy normalnej jezdzie po wioskach 8l i ani grama mniej.
2 komentarze
Użytkowałem zagazowanej Astry przez 305 tysięcy kilometrów na taxi głównie po mieście, ale też kilkadziesiąt tras. Oto przebieg eksploatacji:
  • Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015
  • inne
  • 320 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 3
Astrę przy prawidłowej eksploatacji nie męczą praktycznie żadne nieprzewidziane usterki aż nie osiągnie 80-100 tysięcy przebiegu. Jeżeli wymieniasz wszystkie płyny, filtry, klocki na czas możesz zazwyczaj cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem. Pierwsza zazwyczaj pada cewka zapłonowa i pompa wody. Fabryczne sprzęgło z dwumasą wytrzymało u mnie 160 tysięcy km ale to kwestia indywidualna u większości użytkowników. Następnie zaczęły się pojawiać problemy z ciśnieniem doładowania turbiny co objawiało się pojawianiem komunikatu: CODE89 oraz spadkiem mocy. Usterka objawiająca się zazwyczaj przy przyspieszaniu w zakresie wyższych prędkości i biegów, tzn np jak chcesz przyspieszyć ze 100 do 120 na 6 biegu. Mam dwóch niezależnych doświadczonych mechaników z których korzystam i długo nie mogli sobie poradzić z tą usterką. Regenerowałem turbinę - nie pomogło, wymieniłem kolektor- nie pomogło, czyściłem przepustnicę - dalej nic. Dopiero komputerowa zmiana ustawień turbiny pomogła ale cały proces był kosztowny i czasochłonny. Dodatkowo mam wrażenie, że działania te tylko zakamuflowały występowanie samej usterki, bo po kolejnych 80 tysiącach zaczyna się pojawiać coraz częściej. Sprzęgło nie fabryczne wytrzymało 120 tys, cewkę i pompę wody trzeba było również ponownie wymienić. Mocnym punktem eksploatacji astry jest silnik oraz zawieszenie. Łańcuch rozrządu i napinacze są dobrej jakości i nie wymagały żadnego wkładu finansowego aż do teraz. Kontrolowałem ich stan u mechaników oraz poznałem na tyle dźwięk silnika żeby wyczuć kiedy zbliża się jego koniec, a on wciąż działa i jest w dobrej kondycji. Zawieszenie również wykazuje ponad przeciętną żywotność co w praktyce oznacza wymianę amortyzatorów dopiero po 300 tys km o ile nie były źle użytkowane. Fabryczny katalizator również zasługuje na pochwałę, ponieważ zaczął wykazywać problemy dopiero po 270 tys. Jeśli macie wersje z gazem to prawdopodobnie macie również tylko zestaw naprawczy zamiast koła dojazdowego lub pełnowymiarowego zapasowego. Wiedzcie więc, że zazwyczaj użycie tego zestawu jest podpisaniem wyroku śmierci na waszą oponę. Dlatego już lepiej o ile jest taka opcja zawieźć ją do naprawy bez używania tego zestawu lub mieć koło u kogoś zaufanego z okolicy kto może wam je podwieźć w razie potrzeby. O ile oczywiście nie chcecie go wozić w bagażniku oczywiście. Zmieniam teraz auto ale astra pozostaje w rodzinie więc będę raportował dalszy przebieg eksploatacji jeśli jest ktoś zainteresowany tym jak sprawuje się astra przy większych przebiegach.
6 komentarzy
Opel Astra J Hatchback 5d