Szukaj

Informacje o Opel Astra J Hatchback 5d 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Przy wyborze silnika trzeba kierować się jedną drobną informacją – ten wóz trochę waży. Dlatego wrażenia z jazdy najlepiej wyliczyć według wzoru: moc silnika minus 30KM. Tak więc podstawowy motor benzynowy 1.4l 100KM lepiej omijać, a nieco większy 1.6l 115KM to minimum, jakie jest sens kupić. Na wolnych obrotach nie jedzie, ale jak go rozkręcicie powyżej 4000 obr./min. to nagle okazuje się, że da się go namówić do współpracy. Najrozsądniejsza jednostka ma 140KM i 1.4l. Kiedyś taka moc była ogromna, a teraz pozwala na przyjemne poruszanie się i w mieście i w trasie. Co ważne – ten silnik jest doładowany, dlatego lubi się wkręcać na obroty i płynnie uwalnia moc, gdy turbina się rozkręci. Póki co flagowy motor to 1.6l Turbo 180KM. Napis „Turbo” tylko ładnie wygląda, bo w praktyce większość z was powie: „spodziewałem się czegoś więcej”. Co do diesli 1.3l 95KM to porażka, 1.7l 110KM – ujdzie, a 1.7l 125KM jest w sam raz. Oczywiście nie gwarantuje jakiś zachwycających doznań, ale czuć, że jest przyjemnie elastyczny i już poniżej 2000 obr./min. jakoś zaczyna jechać. Jeśli to mało – jest też drogi i zrywny 2.0CDTI 160KM.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1956 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwumasowe koło zamachowe i układ recyrkulacji spalin EGR
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(57%)

Zalety

+ Silnik + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria

Wybrane oceny

5,0
~Krzysiek M.
Opel Astra J
Hatchback 5d 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Auto jest naprawdę niezłe, wszystko wymiata począwszy od silnika na klimie skończywszy. Miejsca jest duużo więcej niż moim poczciwym golfie. Lubię szybką jazdę a to auto mi ją zapewnia. Silnik potrafi wcisnąć w fotel, jak trzeba to jadę 130 spokojnie, jak trzeba to jadę 180. Da się nawet 210 jak koś lubi. Prawda, że przy maksymalnej prędkości znacznie słychać już szum wiatru, ale w sumie w jakim aucie nie słychać?... Silnik osiąga prędkość bez zadyszki i jeździ naprawdę dobrze. Co ciekawe auto przy 80 więcej pali niż przy 110 (myślę że wpływ na to ma zestopniowanie skrzyni biegów). Lubię podkręcić głośno muzykę (nie mam infiniti tylko RCD 400) i głośniki tego radia (4 x 20 W) potrafią zadudnić. Szerokie przednie słupki mają małe szybki w środku, które pomagają ogarnąć rzeczywistość, a w manewrowaniu na parkingu i przy zmianie pasa bardzo pomagają ogromne wręcz lusterka - to naprawde działa a nikt o tym nie pisze. Z mankamentów można zaliczyć dość wysoką cenę wersji Cosmo. Ceny podstawowej astry zaczynają się dość nisko ale jak chce się mieć coś więcej to trzeba odpowiednio zabulić. Reflektory AFL wymiatają. Ocena całości 5/5
5,0
~Andrzej G.
Opel Astra J
Hatchback 5d 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Generalnie samochod godny polecenia. Kupilem go jako uzywany w niemieckim salonie w progranie Opel Zertifiziertgebrauchtwagen z 2 letnia gwarancja. Uzywam go na codzien podczas dojazdu do pracy i z powrotem autobahnem ok 20 km w jedna strone, czasem jezdze do Polski na dystansie ok. 1200 km. Szczerze mowiac to ogladalem sie za 180KM turbo-benzyna ale trafil sie ten 2.0 CDTI. Co okazalo sie strzalem w 10tke. Naczytalem sie kilkadziesiat roznych artykulow polskich i niemieckich na temat tego auta i wywnioskowac mozna z nich tylko jedno. Teoretycznie ten samochod to mul. Marna skrzynia, duza masa teoretycznie zabijaja w tym aucie sportowego ducha. Powiem tak: to co poczulem w tym aucie juz podczas jazdy probnej kompletnie wywrocilo moje wyobrazenie o tym samochodzie, a podczas codziennego uzytkowania tylko to potwierdzilo: wszystkie opinie mowiace ze ten samochod ?nie jezdzi? to kompletne bzdury wyssane z palca. Przesiadlem sie do niego z japonskiego kompaktu 1.8 benz. 120KM z manualem. Te dwa samochody to po prostu niebo a ziemia. Roznica w przyspieszaniu jest porazajaca. Moze tego na papierze w testach nie widac ale widac to wyraznie podczas zmiany pasa ruchu albo wlaczania sie do ruchu ? zadnego pilowania silnika - wszystko na niskich obrotach ten ciag pozwala komfortowo zwiekszac predkosc np do wyprzedzania. Co do skrzyni ? moze niektorym wydawac sie ze wolno wybiera przelozenia, ale pamietac trzeba o tym ze jest ona na sprzegle hydrokinetycznym wiec podczas przyspieszania praktycznie caly czas ma ?ciag? nie ma tak duzych przerw podczas wysprzeglania i zmiany biegu jak ma to miejsce w manualu. Nie jest to skrzynia dwusprzeglowa jak DSG ale zaleta tego jest to ze klasyczny automat ?oszczedza? silnik (w trakcie zmiany biegu silnik nie musi z ogromna szybkoscia nabierac -przy redukcji- lub wytracac -przy zmianie biegu w gore- predkosci obrotowej jak w DSG/PowerShift). Najlepsza jest jednak opinia ?redatorow specjalistow? ktorzy w jednym swoim artykule pisza ze astra 160KM jest slaba, ze za ciezka i ogolnie dziadostwo, a w innym wpisuja *******y np. o tym ze BMW 520d kombi (duzo ciezszy samochod) 184 KM ma ?bardzo dopracowany silnik i osiagi godne klasy premium? albo Audi A4 kombi 143 KM ma osiagi ?wiecej niz wystarczajace?. Po prostu smiech na sali. Co do auta: jak zamierzasz ja kupis to daruj sobie nawigacje bo jest zbyt jasna w nocy, ale nie zaluj na reflektory AFL bo to co one wyczyniaja to jest poezja i to naprawde dziala ? lekki ruch kierownica i swiatlo tanczy po drodze. Dobrze jest jeszcze miec fotele sportowe AGR zwlaszcza na dluzszych dystansach rzeczywiscie gorna czesc kregoslupa jest dobrze ulozona i nie boli. Ja sobie skore darowalem bo sie tylek na niej slizga. Auto bezproblemowo przyspiesza i bezproblemowo trzyma sie zakretow. Spalanie jest na przyzwoitym poziomie (dodatkowa przewaga nad benzyna 180 KM) srednio 6,9 l miasto 30% / autobahn 70%. Duzo ludzi krytykuje szerokie przednie slupki ale to kwestia przyzwyczajenia. Tak samo jak duza ilosc przyciskow na konsoli. Wiekszosc krytykuje, a tak naprawde to na codzien obsluguje sie glosnosc i zmiane stacji radia (w kierownicy) i temperature (kolko od klimy) i to wszystko. Pozostale przyciski sa dobrze i z glowa poukladane (co mi po malej ilosci przyciskow w innych autach jak zeby cokolwiek wlaczyc to trzeba odwrocic wzrok od jezdni na wyswietlacz i tam wyszukiwac danej funkcji za pomoca pokretla). To moj pierwszy Opel i w koncy jestem zadowolony z samochodu (mialem inne niemieckie, japonskie i francuskie auta poprzednio). Aha no i samochod jest dosc duzy ? na tylnej kanapie przy moim ustawieniu fotela (mam 173cm) pasazer moze zalozyc noge na noge. Przepraszam czytelnikow za brak polskich znakow.
2,5
~Kriso
Opel Astra J
Hatchback 5d 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Wersja Cosmo, bogato wyposażona, mocny silnik. Wygląd dość atrakcyjny.

Usterki Opel Astra J

Liczba wpisów: 42
awaria silnika skontaktuj sie z serwisem
  • Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2011-2012
  • inne
  • 120 tys. km
Witam mam problem z oplem astrom sport tourner rok 2014 Podczas jazdy w gorące dni wyskakuje wezwij serwis i wyłancza się turbina :( po ponownym uruchomieniu samochodu błąd kasuje się i znowu mozna przejechac kilka kilometrów i znowu to samo Samochód już był u kilku mechaników ale nikt nie umie tego dokłądnie zdiagnozować .Turbina jest podobno ok Jeden mechanik powiedział że jakieś rurki chyba od powietrza turbiny sa za małe i nie daja odpowedniego powietrza czy cos takiego czy ktoś sie z tym spotkał?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Hamulec tył - nie odpuszcza
  • Opel Astra J Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2019
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
80 tkm przebiegu, mam je od nowości. Z tyłu klocki przy 50 tkm zastane w zaciskach. Napuchła farba na klockach i w ogóle nie odbijały. Znajomy kupował tą samą Astrę tydzień później - identyczna awaria. Woda w tylnych drzwiach - również w obu Astrach... Termostat - na szczęście nie jest razem z czujnikiem temperatury - naprawa tania. Po za tym spoko auto. Spalanie 8l/100km i nie ma opcji zejść niżej. Chyba że ktoś lubi np. na autostradzie bez klimy jechać 80km/h. Przy normalnej jezdzie po wioskach 8l i ani grama mniej.
2 komentarze
Użytkowałem zagazowanej Astry przez 305 tysięcy kilometrów na taxi głównie po mieście, ale też kilkadziesiąt tras. Oto przebieg eksploatacji:
  • Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015
  • inne
  • 320 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 3
Astrę przy prawidłowej eksploatacji nie męczą praktycznie żadne nieprzewidziane usterki aż nie osiągnie 80-100 tysięcy przebiegu. Jeżeli wymieniasz wszystkie płyny, filtry, klocki na czas możesz zazwyczaj cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem. Pierwsza zazwyczaj pada cewka zapłonowa i pompa wody. Fabryczne sprzęgło z dwumasą wytrzymało u mnie 160 tysięcy km ale to kwestia indywidualna u większości użytkowników. Następnie zaczęły się pojawiać problemy z ciśnieniem doładowania turbiny co objawiało się pojawianiem komunikatu: CODE89 oraz spadkiem mocy. Usterka objawiająca się zazwyczaj przy przyspieszaniu w zakresie wyższych prędkości i biegów, tzn np jak chcesz przyspieszyć ze 100 do 120 na 6 biegu. Mam dwóch niezależnych doświadczonych mechaników z których korzystam i długo nie mogli sobie poradzić z tą usterką. Regenerowałem turbinę - nie pomogło, wymieniłem kolektor- nie pomogło, czyściłem przepustnicę - dalej nic. Dopiero komputerowa zmiana ustawień turbiny pomogła ale cały proces był kosztowny i czasochłonny. Dodatkowo mam wrażenie, że działania te tylko zakamuflowały występowanie samej usterki, bo po kolejnych 80 tysiącach zaczyna się pojawiać coraz częściej. Sprzęgło nie fabryczne wytrzymało 120 tys, cewkę i pompę wody trzeba było również ponownie wymienić. Mocnym punktem eksploatacji astry jest silnik oraz zawieszenie. Łańcuch rozrządu i napinacze są dobrej jakości i nie wymagały żadnego wkładu finansowego aż do teraz. Kontrolowałem ich stan u mechaników oraz poznałem na tyle dźwięk silnika żeby wyczuć kiedy zbliża się jego koniec, a on wciąż działa i jest w dobrej kondycji. Zawieszenie również wykazuje ponad przeciętną żywotność co w praktyce oznacza wymianę amortyzatorów dopiero po 300 tys km o ile nie były źle użytkowane. Fabryczny katalizator również zasługuje na pochwałę, ponieważ zaczął wykazywać problemy dopiero po 270 tys. Jeśli macie wersje z gazem to prawdopodobnie macie również tylko zestaw naprawczy zamiast koła dojazdowego lub pełnowymiarowego zapasowego. Wiedzcie więc, że zazwyczaj użycie tego zestawu jest podpisaniem wyroku śmierci na waszą oponę. Dlatego już lepiej o ile jest taka opcja zawieźć ją do naprawy bez używania tego zestawu lub mieć koło u kogoś zaufanego z okolicy kto może wam je podwieźć w razie potrzeby. O ile oczywiście nie chcecie go wozić w bagażniku oczywiście. Zmieniam teraz auto ale astra pozostaje w rodzinie więc będę raportował dalszy przebieg eksploatacji jeśli jest ktoś zainteresowany tym jak sprawuje się astra przy większych przebiegach.
6 komentarzy
Opel Astra J Hatchback 5d