Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Opel Astra J Sports Tourer 1.3 CDTI ecoFLEX 95KM 70kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 - 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Przy wyborze silnika trzeba kierować się jedną drobną informacją – ten wóz trochę waży. Dlatego wrażenia z jazdy najlepiej wyliczyć według wzoru: moc silnika minus 30KM. Tak więc podstawowy motor benzynowy 1.4l 100KM lepiej omijać, a nieco większy 1.6l 115KM to minimum, jakie jest sens kupić. Na wolnych obrotach nie jedzie, ale jak go rozkręcicie powyżej 4000 obr./min. to nagle okazuje się, że da się go namówić do współpracy. Najrozsądniejsza jednostka ma 140KM i 1.4l. Kiedyś taka moc była ogromna, a teraz pozwala na przyjemne poruszanie się i w mieście i w trasie. Co ważne – ten silnik jest doładowany, dlatego lubi się wkręcać na obroty i płynnie uwalnia moc, gdy turbina się rozkręci. Póki co flagowy motor to 1.6l Turbo 180KM. Napis „Turbo” tylko ładnie wygląda, bo w praktyce większość z was powie: „spodziewałem się czegoś więcej”. Co do diesli 1.3l 95KM to porażka, 1.7l 110KM – ujdzie, a 1.7l 125KM jest w sam raz. Oczywiście nie gwarantuje jakiś zachwycających doznań, ale czuć, że jest przyjemnie elastyczny i już poniżej 2000 obr./min. jakoś zaczyna jechać. Jeśli to mało – jest też drogi i zrywny 2.0CDTI 160KM.
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz

Oceny Opel Astra J Sports Tourer 1.3 CDTI ecoFLEX 95 KM 70 kW

Ogólna ocena
3,77
Średnia dla segmentu 4,07
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(100%) NIE(0%)
ZALETY + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt
WADY - Drobne usterki - Poważne usterki - Karoseria

Autodiagnoza Opel Astra J

Liczba wpisów: 325
CHECK ENGINE zbyt uboga mieszanka
dodał: ~check, 2 lata temu
proszę o poradę, co jakiś czas pojawia się kontrolka check engine w Oplu Astrze G silni 1,8 benzyna-gaz 2000 rok. komputer pokazuje zbyt ubogą mieszankę, mechanik obstawiał, że to wina gazu. Gaz został sprawdzony i wyregulowany. Po odebraniu samochodu kontrolka zapaliła się po dwóch dniach, tym razem mechanik obstawiał katalizator, zamontował emulator sondy lambda i po tygodniu znowu wywaliło błąd. Co mam z tym fantem zrobić, czy aby na pewno jest to wina katalizatora czy może coś innego powoduje zbyt ubogą mieszankę?
Tryb awaryjny, komputer nie pokazuje żadnego błędu
dodał: ~Marta , ponad rok temu
Astra dpf nie ma wycięty został z 4 miesiące temu i zrobione zostało wszystko tak jak trzeba Zaczął wchodzić w tryb awaryjny okazało się ze wtryski teraz świeci czwarty na zielono, a Autko nadal wchodzi w tryb awaryjny komputer podłączony a błędów nie ma nic nie pokazuje. Ręce opadają już mi mam pół roku autko a ono wiecznie na warsztacie... Proszę o pomoc bo ręce rozkładam już...
Kontrolka silnika
dodał: Wiki96, 2 lata temu
Kupiłam samochód przez handlarza i już wtedy mówił że paliła się kontrolka silnika więc wymienił sondę. Przez dwa tygodnie nic się nie działo potem znowu się zaświeciła ale z okazji zakupu samochód i tak poszedł do mechanika nie świeciła się kontrolka. Teraz znowu się pali, ciągle przez już tydzień. Nie wiem czego może być to wina i jak to zlikwidować ?

Dane techniczne Opel Astra J Sports Tourer 1.3 CDTI ecoFLEX 95KM 70kW 2010-2012

Podstawowe parametry Opel Astra J Sports Tourer 1.3 CDTI ecoFLEX 95KM 70kW
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1248 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 1750-3250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 69,6 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwumasowe koło zamachowe i układ recyrkulacji spalin EGR
Przeniesienie napędu Opel Astra J Sports Tourer 1.3 CDTI ecoFLEX 95KM 70kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Publikacje o Opel Astra

Newsy o Opel Astra

Opel Astra J Sports Tourer