Szukaj

Informacje o Peugeot 308 II SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW 2015-2017

Lata produkcji: 2015 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2013, następca pierwszej generacja Peugeota 308, wbrew dotychczasowej strategii koncernu, nie zmienił swojej nazwy na 309 (wcześniej bowiem model 308 zastąpił 307, ten natomiast – 306 itd.), lecz stał się jej kolejną generację. Auto pod względem stylistycznym nawiązuje do modeli 508 oraz 208 (z którego przejęto także część rozwiązań użytych we wnętrzu samochodu). Peugeot 308 drugiej generacji powstał na nowej platformie podłogowej PSA EMP2, podobnie jak Citroen C4 Picasso. Oferta nadwoziowa jest jednak szczuplejsza niż w przypadku poprzednika. W sprzedaży znajdują się jedynie wersje hatchback, sedan oraz kombi. Francuski kompakt zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2014.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów - Ergonomia

Wybrane oceny

3,6
~Michał
Peugeot 308 II
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Kupiłem z przebiegiem 200 tys. W zasadzie nie mogę się do niczego powaznego przyczepić poza tym ze koszty serwisowe i napraw są strasznie duże. Mam świadomość ze to kwestia mojego egzemplarza, a raczej poprzedniego właściciela, ale naprawy które mi sie przytrafiły i tak prędzej czy później czekają kazdą 308ke. Zaczynając od plusów to komfort jazdy, bardzo wygodne, sprężyste fotele które nie są kanapą a mimo to po kilkugodzinnej trasie wychodzi się z auta jakby nigdy nic. Silnik jest rewelacyjny, dobry moment obrotowy, 120 KM pozwala sprawnie wyprzedzać. 2 osoby i załadowany na wakacje samochód w ogóle nie zamula. Spalanie gdzie głównie jeżdzę 80:20 trasy-miasto i nie zamulam to 4,7 litra wg komputera, przy dystrybutorze realnie wychodzi 5-5,5 l/100 po zrobieniu trasy 120-140km/h. Skrzynia ok, dwójka nie wskakuje gładko i ten typ tak po prostu ma, reszta biegów wchodzi krótko i sprężyście. Jakość wnętrza na wysokim poziomie, deska z dobrych materiałów. Prowadzenie jest bardzo dobre, czuć kontrolę nad torem jazdy, nie jeździ jak "francuz". Minusy: Typowe bolączki diesla i koszty napraw. Z tego tytułu na pewno to mój ostatni diesel w życiu. Oszczędności na spalaniu trzeba władować w serwis, naprawy i jeszcze trzeba więcej dołożyć. Pedał sprzęgła notorycznie nie odbija, niby pierdoła w postaci plastikowego klina, ale to już 2gi raz w ciągu 8 tys km jak czeka mnie wymiana tego badziewia. Podsumowując, jeżeli kupiłeś auto z relatywnie małym przebiegiem i nie chcesz się z nim wiązać na więcej niż kilka lat to poleciłbym bo to naprawde fajne auto. To co obniża moją ocenę końcową to wysokie koszty serwisowe i napraw współczesnych diesli i tym samym tracą one rację bytu pomimo bardzo przyjemnych wrażeń z jazdy.
4,6
~Jacek. K
Peugeot 308 II
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Peugeot 308 II to starannie wykonane auto z dbałością o jakość, czego od dawna francuzom brakowało. Mało wad , dużo zalet. Bardzo dobry bezproblemowy silnik 1.6 Blue HDI 120KM. z małym apetytem na ropę. 5,1 litra /100km średnia. Przy ekonomicznej jeździe 4,3l/100km. Dobrze spasowane plastiki(brak skrzypień , stukotów nawet podczas jazdy po bruku) Duży bagażnik i wystarczająco dużo miejsca z przodu, jak i z tyłu dla 2 rosłych facetów. Jak dotąd żadnych awarii przy regularnym, na czas serwisie. Po trzech latach skróciłem cykl wymiany oleju zalecany przez producenta z 25000tys lub rok , na 15000 lub rok. Przesiadłem się na to auto z Volva V70 II i miało być Volvo V60. Ale tak wyszło że kupiłem 308 i jestem jak do tej pory miło zaskoczony. Wady jak dla mnie ma trzy. Tylna belka skrętna powinna być już zmieniona na nowszą technologię . Klimatyzacja ustawiana tylko na wyświetlaczu, co odrywa uwagę na chwilę od drogi. Delikatny lakier podatny na zarysowania. Tani w serwisowaniu. Kierownica i z zacięciem sportowym i na tym sport się kończy , ale jak na tą moc auto dynamiczne i miłe w prowadzeniu.
4,6
~Robert
Peugeot 308 II
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Na najlepsze auto segmentu C jakie miałem. Genialnie wyciszone, jak w klasie wyższej. Dla osób powyżej 1,8m mało miejsca nad głową. Silnik 1.6 HDI dynamiczny i jak na swoją moc bardzo oszczędny. Francuzi nie oszczędzali na materiałach i wyciszeniu. Podstawowe audio gra dobrze, wszystkie systemy wspomagające jazdę są OK, ekran dotykowy jest czytelny i szybko reaguje na komendy. 1.6HDI to ostatni porządnie wykonany i trwały silnik diesla. Oby dalej "latał" bez usterek :-).....
Średnie spalanie dla Peugeot 308 II SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW 2015-2017
5,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Peugeot 308 II
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Nie bardzo rozumiem skąd niektórzy biorą tak niskie wyniki. Jazda po mieście to 7 litrów plus, autostrada powyżej 140km/h zawsze ponad 7 litrów. Na trasach po około 100 km drogami krajowymi, przy małym ruchu i super oszczędnej jeździe - trudno zejść poniżej 4,5 litra, mnie się nie udało. Z ostatnich 5000 km : trochę miasta, trochę dłuższych tras a tak to głównie dojazdy po kilkanaście km do pracy z pod Krakowa - średnia 6,7. Autem da się spalić mniej, ale przy normalnej mieszanej jeździe chciałbym się przejechać z kimś kto deklaruje spalanie poniżej 6l. Jeden bak przejeździłem w 90% do pracy z pod miasta, dbając o oszczędność - średnia 6,2. Ogólnie jest ok, ale spodziewałem się 0,5l/100km mniej.
5,1
Peugeot 308 II
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Autem przejechałem w ciągu 2 lat 40 000 km. Cykl oczywiście mieszany, jazda zdecydowanie ekonomiczna. W lecie udaje się średnio zejść do ok. 4,7 w zimie pali trochę więcej. Klimatyzacja włączona prawie zawsze. Komputer pokazuje spalanie dość precyzyjnie, czasem minimalnie przekłamuje (+ 0,1-0,2 l/100km). Auto jest moim zdaniem godne polecenia. Silnik ten do "normalnej" jazdy jest aż nadto wystarczający. Pojawiła się jedna drobna awaria - zaczęły stukać amortyzatory (wymienione na inny rodzaj na gwarancji - ponoć wada fabryczna). Auto dobrze się prowadzi, zawieszenie zestrojone jest kompromisowo (i komfortowo i dość pewnie), jest bardzo dobrze wyciszone, dla osób z przodu bardzo wygodne, z tyłu niestety gorzej. Mała kierownica i zegary mi akurat bardzo odpowiadają, kierownica świetnie leży w dłoniach, przy odpowiednim ustawieniu niczego nie zasłania, bardzo wygodnie obsługuje się tempomat. Sterowanie wszystkim z tabletu nie jest może szczytem ergonomii ale nie narzekam, w zamian zyskujemy ładny, elegancki, minimalistyczny dizajn, Sam tablet mógłby działać nieco płynniej - szczególnie podczas obsługi nawigacji. Standardowy system audio gra bardzo dobrze. Poza tym z "minusów" zmiana biegów nie zawsze odbywa się idealnie płynnie, a gałka wykonana z aluminium w lecie parzy a w zimie jest lodowata (mam na nią założoną welurowy woreczek :) - pan z serwisu powiedział, że to nie wada tylko cecha ;). Chromowane nawiewy przy dużym słońcu odbijają się w lusterkach bocznych (dziwne że projektanci tego nie zauważyli). Dość irytujący bywa system "start-stop", który często gasi niedogrzany silnik tylko po to by od razu go odpalić (można go oczywiście wyłączyć ale trzeba to robić po każdym odpaleniu), natomiast gdy silnik jest rozgrzany i stoi się dużo w korkach to system ten sprawdza się całkiem nieźle. Klapa bagażnika mimo, że z jakichś kompozytów - mogłaby lżej się otwierać. Generalnie polecam ten samochód.
5,2
Peugeot 308 II
SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Przejechałem 4000 km i jestem zadowolony z zakupu. Auto ciche i ekonomiczne, silnik w kabinie ciężko rozpoznać, że to diesel i ma pomruk większej jednostki ;). Żużycia paliwa, które podałem są realne: Kraków 50/50 (miasto/trasa) to średnie, realne spalanie 5.7 L/100. Dynamika silnika w mieście niewiele ustępuje Volvo V50 2.0D 136KM @320nm ale 308 SW jest cichsza w środku. Wadą wg mnie jest nieco "nerwowe" zawieszenie tzn. odczucie delikatnego "podskakiwania" kół na wybojach. Ale to chyba jedyna wada, jaką znalazłem do tej pory...no może poza belką w tylnym zawieszeniu ;). Auto godne polecenia...

Usterki Peugeot 308 II

Liczba wpisów: 14
Awaria silnika / serwis
  • Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017
  • instalacja elektryczna
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Od paru dni jestem posiadaczką Peugeota 308 z 2014 r. Automat 1.2 130 km benzyna - dwie jazdy było wszystko ok (dłuższą jazda autostradą) potem w trakcie jazdy przy rozpędzaniu auta powyżej 80km zaczął tracić moc, pojawił się czerwony komunikat Awaria Silnika i serwis, auto zgasło..po odpaleniu chwilę pojawiały się te komunikaty, potem zniknęły.. Ale problem został bo podczas kolejnej jazdy znowu to samo- auto straciło moc po przekroczeniu 80 km i znowu pojawiły się te same komunikaty..dodam, że auto było sprowadzone i poddane naprawie (tylko zderzak bo całą reszta była ok), przed kupnem po kolizji stało rok w garażu.W baku było 2/3 benzyny więc od razu dolalam do pełna vervy (98) ..czekam na termin wizyty w ASO ale to dopiero za 6 dni..
4 komentarze
Błąd silnika po wymianie słupka silnika
  • Peugeot 308 II SW 1.6 BlueHDi 120KM 88kW 2015-2017
  • silnik
  • 255 tys. km
witam. Kupiłem auto i podczas powrotu się zapowietrzało. okazało się, że mój poprzednik jeździł bez płynu chłodzącego i pokrzywiło blok silnika. Wymieniłem słupek na identyczny i problem znikną, ale pojawił się następny. cały czas świeci się serwis i przy odpaleniu wyświetla się "uszkodzony silnik" W linku wydruki z diagnostyki komputerowej https://megawrzuta.pl/filesgroup/fd944b5c4d5b8d76011c6985be4cfa85.html Auto mino błędu jeździ normalnie tylko nie da się włączyć trybu eco. proszę o pomoc
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektryczne wspomaganie kierownicy
  • Peugeot 308 II Hatchback 5d 1.2 PureTech 130KM 96kW 2014-2017
  • układ kierowniczy
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Jestem właścicielem świeżo sprowadzonego Peugeot 308 II 1.2 Puretech 130km z roku 2015. Niestety na komputerze pokazuję błąd wspomagania elektrycznego kierownicy. Czy miał ktoś podobny problem i co by mogło być przyczyną tej awarii.
2 komentarze
Peugeot 308 II SW