Szukaj

Informacje o Renault Clio

Lata produkcji: 1990 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1990, jeden z najsłynniejszych samochodów segmentu B i zarazem najchętniej kupowane auto w dziejach francuskiej motoryzacji. W gamie francuskiej marki Renault Clio stał się następcą Renault 5. Nazwa Clio nawiązuje do mitologii greckiej, a konkretnie imienia muzy historii – Klio. Clio jest też pierwszym modelem od lat 60. ub. wieku, w którym francuski producent zaniechał nazywania swoich modeli oznaczeniami liczbowymi. Do tej pory stworzono cztery generacje modelu , które sumarycznie sprzedane zostały w liczbie ponad 11 milionów egzemplarzy. Najnowsza generacja Renault Clio została wprowadzona na rynek w roku 2012. W Kraju Kwitnącej Wiśni samochód oferowany jest jako Renault Lutecia. Clio jest także pierwszym modelem, które dwukrotnie (w roku 1991 oraz 2006) zdobyło tytuł European Car of the Year.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz

Oceny Renault Clio

Liczba ocen: 2 210
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Piotr
Renault Clio V
Hatchback 5d Hybrid 1.6 E-TECH 140KM 103kW
Jest to swego rodzaju test, pierwsza hybryda zrobione nim 42tys. Generalnie jeździ się świetnie, auto charakteryzuje się niskim spalaniem. Pojawił się mały wyciek oleju ze skrzyni. Coś czego spodziewaliśmy się przed zakupem, jest to opisywane na różnych portalach. (choroba wieku dziecięcego 1.6 FullHybrid) - jednak zostało to bez kosztowo usunięte przez ASO. Do auta założyliśmy instalacje LPG dzięki czemu jeździmy za pół darmo - Niestety kosztem bagażnika. Auto jeździ dużo po Autostradzie gdzie generuje spalanie LPG na poziomie 6l. + dodatkowo około 0,12 l benzyny (wyciągnięte z dystansu 4 tys. km) na 100km. Przy spokojnej jeździe drogami krajowymi spala 5-5,5 l LPG/100km
Dodane 18 dni temu
4,4
~Gogan1
Renault Clio IV
Grandtour Facelifting 1.5 Energy dCi 90KM 66kW
Bardzo pozytywne zaskoczenie. Poszukiwałem zupełnie innego auta i zrezygnowany długimi poszukiwaniami i stanem używek przystałem na decyzję żony, której clio grandtour się spodobał. Zalety: silnik i małe spalanie, brak kłopotów z dpf (wypalanie piątym wtryskiwaczem), dobre prowadzenie, stosunkowo dobre zabezpieczenie antykorozyjne, spory bagażnik (445 l.) estetyka wnętrza, bardzo tanie części i dostęp do mnóstwa zamienników. Jest niski i opływowy, więc odporny na wiatr. Ogromna różnica po przesiadce z vana. Wady: ciasno na tylnych fotelach, niski prześwit, słabe wyciszenie. Ostrzegano mnie przed awaryjnością, ale przez 2,5 roku nic się nie zdarzyło. Wymieniłem tylko zgodnie z instrukcją rozrząd po 6 latach eksploatacji (części ok. 500 zł, robocizna 1000 zł). Oczywiście jest to samochód budżetowy i to widać. Za to można go kupić w sporo niższej cenie niż koreańczyki, japońskie czy niemieckie w tej klasie. Fotele dość wygodne, ale podatne na zabrudzenia. Koło zapasowe pod podłogą bagażnika.
Dodane 20 dni temu
5,0
~Dominik
Renault Clio V
Hatchback 5d 1.0 TCE 100 LPG 100KM 74kW
Dwa lata użytkowania i 64 tys. przebiegu, więc mogę już trochę o tym aucie powiedzieć. W tym segmencie auto niemal idealne. Świetnie sprawdza się w mieście i, co potrafi mocno zaskoczyć, bardzo dobre w trasie. W mieście, jak to na miejskie auto przystało zwrotne, łatwo zaparkować, natomiast w trasie nawet przy prędkościach autostradowych daje sobie radę i jest na tyle komfortowe i dobrze wyciszone, że może zawstydzić niektóre samochody nawet z wyższych segmentów. Pasażerowie, którzy mieli okazje przejechać się ze mną w dłuższej trasie byli zadziwieni, jak właśnie jest komfortowe nawet przy wyższych prędkościach, więc jeśli ktoś potrzebuje auta głównie do miasta lub niedługich codziennych tras i czasem by gdzieś skoczyć dalej, a duży bagażnik nie jest koniecznością, to mogę z czystym sumieniem polecić. Oprócz dobrego wyciszenia, ma wygodne fotele, resorowanie jest na dobrym poziomie i miejsca wystarczy nawet dla 4 dorosłych osób, pod warunkiem, że nie będą to koszykarze/siatkarze lub Hadkorowy Koksu z kolegami ;). Renault Clio V bardzo dobrze się prowadzi (oczywiście nie zapominając jaki to segment i że nie jest to limuzyna czy auto sportowe), ładnie wchodzi w zakręty, wspomaganie kierownicy odpowiednio maleje wraz ze zwiększeniem prędkości i wracając do jazdy autostradami, jest zadziwiająco odporne na boczne podmuchy wiatru (chyba dzięki swoim kształtom i że jest to niski samochód, a nie kolejny napompowany crossover), nawet przy 140 km/h jedzie niemal jak przyklejony, kierowca czuje ten komfort, że nie musi co chwilę korygować toru jazdy i silnik, mimo skromnego litra i 3 cylindrów naprawdę daje radę, ładnie się odpycha, da się tym wyprzedzić bez odmawiania modlitw i jedzie przyzwoicie nawet z pasażerami i bagażem. Przy 140 km/h lekko ponad 3 tys. obrotów, silnik niespecjalnie męczy się również na drogach szybkiego ruchu. Co do awaryjności, nowe auto z salonu, więc nie ma o czym mówić, chociaż w sumie w dzisiejszych czasach różnie to bywa z jakością "nówek z salonu", ale w przypadku mojego Clio tylko jedna naprawa gwarancyjna - wadliwy zamek przednich drzwi pasażera - mimo, że drzwi były zamknięte, komputer odczytywał, że zamknięte nie są i działo się to tylko przy minusowych temperaturach, ale bez problemu załatwione w ramach gwarancji w ASO, wymieniony zamek. Poza tym nic. Tylko wymiany oleju (skróciłem do przebiegów co 15 tys. z oczywistych względów, bo producent zaleca co 30 tys. wymianę, ale każdy, kto dba o samochód do takich zaleceń na pewno nie będzie się stosował). Z minusów, drzwi nie osłaniają progów i bardzo się brudzą przez to, co wpływa nie tylko na estetykę, ale można sobie pobrudzić spodnie czy, w przypadku kobiet, spódnicę lub sukienkę, ale wiadomo, nie jest to limuzyna i może nie ma co się czepiać, od czasu do czasu progi trzeba wyczyścić. I jeszcze silnik, fajnie się wkręca na obroty, zapewnia dobrą dynamikę, turbosprężarka robi robotę, ale kultura pracy mogłaby być lepsza. Czuć czasem, że to 3 cylindry, szczególnie po odpaleniu zimnego silnika w okresie jesień, zima, wczesna wiosna - czuć delikatne wibracje i właśnie gdy temperatury są w okolicach zera i niżej, pierwsze kilkaset metrów do kilometra może się zdarzyć, że silnik szarpnie, tak jakby się dławił, po chwili, gdy "złapie" temperaturę, problem znika. Jest to jednak nie tyle cecha (wada) Clio, co silnika 1.0 TCe, bo ten sam problem występuje w Dacii. Poza tym silnik bardzo dobry, z tego co się czyta i słyszy, trwały, ale przy "ciężkiej nodze" ma apetyt na paliwo, na szczęście LPG jest tanie :). Skrzynia biegów, hmmm, czy czepiać się jej? Francuska, długie skoki drążka (wolę japońskie manuale), ale zestopniowana przyzwoicie, spełnią swoją rolę, 6 bieg zbawienny na eskach i autostradach.
Dodane 1 miesiąc temu

Raporty spalania Renault Clio

Liczba raportów: 2 442
Średnie spalanie dla Renault Clio
4,7 – 12,2
l/100 km
4,1 – 5,7
l/100 km
6,1 – 11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Renault Clio II
Hatchback 1.6 16V 110KM 81kW
1.6 16V pali w zależności od stylu jazdy. W mieście i korkach bez szaleństw pije 8.5 litra, natomiast przy bardzo oszczędnej jeździe w terenie wiejsko-leśnym da się zejść nawet nieco poniżej 6 (rekord 5.5), jednak to wymaga oszczędzania każdej kropli, wykorzystywania wzniesień i unikania gazu oraz hamowania. Przy normalnej eksploatacji spali 6.5 -7, nawet przy korzystaniu z całej jego zrywności. Niestety kiepskie przełożenia na skrzyni biegów sprawiają że jazda powyżej 130-150 km/h to wycie silnika, i spalanie sięgające kilkunastu litrów.
Dodane ponad rok temu
4,5
Renault Clio III
Hatchback 5d Phase II 1.5 dCi 75KM 55kW
Przejechałem nim 110tys km. Obecny przebieg 260tys. Gdy paliwo było tańsze, średnio w cyklu mieszanym wychodziło 4.7-4.9 Obecnie, gdy paliwo drogie od ponad 40tys km zmieniłem styl jazdy i spalanie średnie w cyklu mieszanym wychodzi 4.2-4.3 rekord to 3.93l. na trasie do Pragi (2 dorosłych, 3 dzieci i bagaże) przy średniej prędkości 130-150 wyszło 5,13l. Autko potrafi spalić dużo gdy zbyt szybko zmienia się biegi. Ja staram się utrzymywać auto na obrotach, 4 bieg najszybciej wrzucam przy 60km/h delikatnie operując gazem. Jak się chce to się da. Jak go pożyczyłem teściowej to spalił blisko 6l generalnie fajne auto 260tys i oryginalne sprzęgło, wtryski, dpf, turbo itp. jedyne co się zepsuło to już 3 razy manetka kierunkowskazów
Dodane ponad rok temu
4,0
Renault Clio V
Hatchback 5d Hybrid 1.6 E-TECH 140KM 103kW
W mieście auto jest bardzo oszczędne. Zakorkowane ulice to jego żywioł. Auto jest bardzo zrywne przy ruszaniu, potem trochę traci impet, ale spalanie nie wzrasta drastycznie nawet przy dosyć dynamicznej jeździe. Na ekspresówce/autostradzie potrafi wciągnąć nawet 7 litrów, a jazda przestaje byc taka przyjemna jak w mieście. Niestety w raporcie nie da sie wpisać, auto na trasie pali wiecej niż w mieście
Dodane 29 dni temu

Usterki Renault Clio

Liczba wpisów: 210
Nierówna praca silnika
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010
  • silnik
  • 279 tys. km
Mam problem dotyczący tego samochodu. Mianowicie samochód chodzi po odpaleniu chwilę ma 4 i po chwili na 3 cylindry. Była wymieniana uszczelka pod głowicą, świece, cewki, wszelkiego rodzaju podstawowe czujniki w silniku, pompa paliwa oraz cały układ paliwowy. Na komputerze diagnostycznym (zarówno moim jak i za pomocą dedykowanego programu renault) nie wyświetlają się żadne błędy. Została również zmierzona kompresja na każdym cylindrze i okazała się ma wszystkich odpowiednia. Dodam jeszcze że samochód posiada instalację LPG na której ma przejechane ok 200 tys km. Więc podsumowując iskra jest, paliwo też, co może być nie tak?? Proszę o pomoc i rady, wszyscy mechanicy rozkładają ręce.
Dodane 1 miesiąc temu
Oczekuje na rozwiązanie
Nierówna praca silnika
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010
  • silnik
  • 279 tys. km
Mam problem dotyczący tego samochodu. Mianowicie samochód chodzi po odpaleniu chwilę ma 4 i po chwili na 3 cylindry. Była wymieniana uszczelka pod głowicą, świece, cewki, wszelkiego rodzaju podstawowe czujniki w silniku, pompa paliwa oraz cały układ paliwowy. Na komputerze diagnostycznym (zarówno moim jak i za pomocą dedykowanego programu renault) nie wyświetlają się żadne błędy. Została również zmierzona kompresja na każdym cylindrze i okazała się ma wszystkich odpowiednia. Dodam jeszcze że samochód posiada instalację LPG na której ma przejechane ok 200 tys km. Więc podsumowując iskra jest, paliwo też, co może być nie tak?? Proszę o pomoc i rady, wszyscy mechanicy rozkładają ręce.
Dodane 1 miesiąc temu
Oczekuje na rozwiązanie
Nierówna praca silnika
  • Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010
  • silnik
  • 279 tys. km
Mam problem dotyczący tego samochodu. Mianowicie samochód chodzi po odpaleniu chwilę ma 4 i po chwili na 3 cylindry. Była wymieniana uszczelka pod głowicą, świece, cewki, wszelkiego rodzaju podstawowe czujniki w silniku, pompa paliwa oraz cały układ paliwowy. Na komputerze diagnostycznym (zarówno moim jak i za pomocą dedykowanego programu renault) nie wyświetlają się żadne błędy. Została również zmierzona kompresja na każdym cylindrze i okazała się ma wszystkich odpowiednia. Dodam jeszcze że samochód posiada instalację LPG na której ma przejechane ok 200 tys km. Więc podsumowując iskra jest, paliwo też, co może być nie tak?? Proszę o pomoc i rady, wszyscy mechanicy rozkładają ręce.
Dodane 1 miesiąc temu
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 57
2,0
Renault Clio I
Hatchback 1.2 55KM 40kW
homologacja: AUTOGAZ PRINS Sp. z o.o
instalacja: LECHO SEC
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało...
Dodane 14 lat temu
2,5
Renault Clio I
Hatchback 1.2 55KM 40kW
instalacja: LECHO SEC
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Instalacja Lecho SEC to istna tragedia! W ciągu 2,5 roku eksploatacji zakładane były 4 listwy wtryskiwaczy PlaniJet (każdy zestaw padał, co objawiało się dramatycznym wzrostem spalania [nawet do 12-13 l/100km] i tragiczną pracą silnika - gaśnięcie, "pływanie" obrotów na biegu jałowym). Tuż przed upływem gwarancji padł komputerowy sterownik instalacji - auto nagle przestało...
Dodane 14 lat temu
5,0
Renault Clio III
Hatchback 5d 1.4 i 16V 98KM 72kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
instalacja: LANDI LIS
przebieg: 177 tys. km
użytkowana przez: 12 tys. km
Chciałe jak najbardziej zminimalizować koszty jeżdżenia małym Clio :) Z Instal Gaz się udało, nawet przy silniku 1.4 widać duży spadek kosztów paliwa, ale sama moc pozostala i autko jeździ jak wyścigówka ;)
Dodane 5 lat temu
Renault Clio

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów