Szukaj

Informacje o Renault Megane I Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW 1999-2003

Lata produkcji: 1999 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1995-2002 pierwsza generacja Renault Megane częściowo bazowała na Renault 19, swym bezpośrednim poprzednikiem, od którego przejęto m.in. podwozie oraz silniki. Megane wprowadzono na rynek jako hatchback. Po entuzjastycznym przyjęciu modelu, Renault zdecydował się wprowadzić kolejne warianty nadwozia: sedan, kombi, coupe, minivan oraz kabriolet. Model Scenic (pierwotnie wariant Megane, później autonomiczny model) był pierwszym kompaktowym minivanem na świecie. Na bazie Renault Megane I stworzono także model Proton Gen-2. Cała seria Megane została poddana faceliftingowi w roku 1999.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 107 KM (79 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Spierr
Renault Megane I
Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
Silnik bardzo dynamiczny jak na taką pojemność. W porównaniu do innych aut o tej samej pojemności jest to istna rakieta. Do 100 km/h w mniej niż 10 sekund to zadowalający wynik, a prędkości nawet około 190 nie są az tak gigantycznym wysiłkiem dla niego!! Wadą tego silnika są cewki które bardzo często sie psują i mała elastyczność silnika. Poniżej 2500 auto praktycznie sie nie rozpędza ale kiedy przekroczy 3500 naprawdę robi sie wesoło. Elastyczność pokazuje sie też na 5 biegu bo dopiero od 110 zaczyna sie rozpędzać. Problemu z wyprzedzaniem nie ma jak jade sam nie musze redukować a jak jade z dwoma pasażerami redukuje na 4 bieg i efekt jest taki ze wbija w siedzenie i na tym biegu ciągnie do 160 bez problemu. Tej skrzyni biegów trzeba sie nauczyć. Skrzynia sama w sobie jest dość krótka na pierwszych trzech biegach lecz skok drążka zmiany biegów jest bardzo duży...
3,8
~elpiechu@op.pl
Renault Megane I
Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
Dobre auto do jazdy po mieście i w koło kimina. Mieszkam w Anglii i 2-3 razy w roku jade do Polski. Jechałem nim 200km/h ale to nie jest auto do takiej prędkości. Potymalna prędkość na autobanie to 130km/h. To mało kiedy się jedzie 1500km. Jeździłem Volvo, Audi, Mercedesem, okazyjnie wieloma markami. Może się czepiam ale jeżdżąc meganką cały cza czekam aż się coś zepsuje, Przed trasą zawsze szybka zdrowaśka żeby się renia nie rozkraczyła ;) Kupiłem renie do jazdy do pracy i po zakupy, jesk ok. Po autostradach 130km/h ok (mam zapas kiedy chcę wyprzedzać200km/h). Planuje zmienić na Volvo C70. W Volvo czy Mercedesie czułem się pewniej no ale to raczej nie ta liga.
3,4
~Chomik
Renault Megane I
Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
Przy zakupie miała na liczniku 180000 km. Sporo rzeczy do zrobienia - prawdopodobnie poprzedni właściciel nie dbał. Przyśpieszenie łapała dopiero po przekroczeniu 100 km/h, problemy z elektryką, dosyć cicha, mokra w środku (pleśń pod siedzeniem), blacha zdrowa.
Średnie spalanie dla Renault Megane I Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW 1999-2003
7,1
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Liczba komentarzy: 1
Renault Megane I
Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
Jest dość dobrze, choć nie idealnie ;) Dość droga jest wymiana rozrządu - ponad 700zł Tak to części są tanie musiałem przez ostatnie 20tys. km wymienić: olej, filtry, rozrząd, łożysko prawe tylne, sworznie, klocki, czujnik ABS, sterowanie el. lusterkami, świece, spawałem układ wydechowy, pompka spryskiwacza, łożyska amortyzatorów i regenerowałem maglownicę. Może taki egzemplarz zaniedbany kupiłem no, ale trochę tego za dużo jednak. Jak nic się nie psuje to jest super - tania eksploatacja, mało pali.
7,2
Renault Megane I
Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
Samochód jak na swoją dynamikę spala dość niskie ilości paliwa. Minimalne spalanie osiągnąłem na dystansie ok 200km jadąc z dwiema osobami na pokładzie i pustym bagażnikiem. Praktycznie zero wyprzedzania, średnia prędkość przejazdu ok 90 km/h, rzadko przekraczałem 100km/h i udało się uzyskać 5,2 l/100km. Spalanie w mieście na dystansie 300km zimą na raczej krótkich dystansach (2-3km) to 8,5 l/100km, ale zachowując zasady ecodrivingu. Jeżeli samochód odpalało się żeby się nagrzał, a później odśnieżało to średnie spalanie wzrastało do 9,5 l/100km. Generalnie żadnym wyczynem jest spalenie na trasie 6 l/100km przy włączonej klimatyzacji i prędkościach rzędu 110 km/h
7,5
Renault Megane I
Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
Instalacja oczywiście sekwencja, samochodzik bardzo miło mnie zaskoczył spalaniem mój poprzedni samochód na gaz ford escort 1.4 robił na pełnej butli ok 330 km natomiast meganka na takiej samej butli 480 km tak więc jest spora różnica. Porada dla posiadaczy meganek z silnikiem 1.6 jeżeli po uruchomieniu na zimnym silniku masz wysokie wolne obroty dochodzące do 2 tyś to wymień uszczelkę pod przepustnicą i przejdzie jak ręką odjął po prostu ten tym tak ma.

Usterki Renault Megane I

Liczba wpisów: 100
Falowanie i zawieszanie obrotów
  • Renault Megane I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • inne
  • 240 tys. km
Auto po odpaleniu na wciśniętym sprzęgle wskakuje na 1500 obrotów i zawiesza się na nich ( tak jakby ciągle był na ssaniu). Po rozgrzaniu silnika, obroty zaczynają powoli spadać, po przełączeniu na LPG spadają poniżej 700. Na postoju na skrzyżowaniu podobnie- na wciśniętym sprzęgle najpierw na poziomie 1200-1000, szybko opadają, tyle że za nisko na granicy gaśnięcia silnika. Po dodaniu gazu z kolei auto rusza z lekkim opóźnieniem i zbyt gwałtownie, a po wrzuceniu 2 zdusza się i nie chce przez chwilę przyspieszać. Na 3 i 4 jedzie już normalnie. Silniczek krokowy czyszczony, wężyki sprawdzone, brak lewego powietrza od przepustnicy i kolektora ssącego.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Otwieranie dachu.
  • Renault Megane I Cabrio 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • instalacja elektryczna
Po zwolnieniu blokady dachu i nacisnieciu odpowiedniego przycisku otwiera sie tylko pokrywa schowka dachu, wlacza sie sygnal "bip" i caly proces sie zatrzymuje. Mozna na szczescie wrocic do poprzedniego stanu zamykajac pokrywe elektrycznie jednak aby otworzyc dach trzeba uwybrac opcje "manual" Stan taki trwa nawet po uzupelnieniu do maxymalnego poziomu plynu w zbiorniczku.B.prosze o porade Da. Nie stwierdzilem zadnego uszkodzenia,po sezonowym garazowaniu dach przestal sie otwierac.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Dławi się i gaśnie na ciepłym silniku
  • Renault Megane I Coupe 1.6 i 90KM 66kW 1996-1999
  • silnik
Witam, zakupiłem kilka dni temu Megane Coupe 1.6B+G. Od raz po 5km od kupna samochodu zgasł i nie chciał odpalić, ani na benzynie, ani na gazie. W domu zobaczyłem, że wywaliło z filtra powietrza zaślepki. Jak stał to palił bez problemu, ale niestety przejechałem się kawałek i po 5km to samo...Zgasł, zatkałem zaślepki i jakoś na benzynie odpaliłem. Dojechałem ledwo co do domu, tylko, że większe obroty - dławi się i gaśnie. Musiałem powolutku ruszać i zmieniać biegi ok. 2tys obr/min, a ruszyć pod górkę to już nie da rady w ogóle. Czyli tak jakby na zimnym chodził dobrze, a na ciepłym już nie...Proszę o pomoc, bo już nie mam pojęcia co może być... Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Renault Megane I Hatchback