Szukaj

Informacje o Renault Megane I Hatchback 1.6 i 90KM 66kW 1996-1999

Lata produkcji: 1996 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1995-2002 pierwsza generacja Renault Megane częściowo bazowała na Renault 19, swym bezpośrednim poprzednikiem, od którego przejęto m.in. podwozie oraz silniki. Megane wprowadzono na rynek jako hatchback. Po entuzjastycznym przyjęciu modelu, Renault zdecydował się wprowadzić kolejne warianty nadwozia: sedan, kombi, coupe, minivan oraz kabriolet. Model Scenic (pierwotnie wariant Megane, później autonomiczny model) był pierwszym kompaktowym minivanem na świecie. Na bazie Renault Megane I stworzono także model Proton Gen-2. Cała seria Megane została poddana faceliftingowi w roku 1999.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 137 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,6
~andek_strauss
Renault Megane I
Hatchback 1.6 i 90KM 66kW
Dam 4 gwiazdki głównie przez sentyment - kupiłem je w 2007 roku jako 11 letnie od znajomego, nieco sfatygowane, z przebiegiem ponad 200 tys km, ale kosztowało 500 euro, więc nie wybrzydzałem, haha. Miałem je ponad 6 lat, ale przejechało ze mną raptem ze 40 tys km. bo używane było tylko na weekendowe wyjazdy za miasto i jakieś większe marketowe zakupy. Jest to dość dobre kompaktowe auto do codziennego użytku, obecnie na pewno bardzo tanie w zakupie i dopóki nie zepsuje się coś drogiego, można nim pojeździć. Mimo tego, że miało sporo usterek przez te lata, wspominam je miło, bo wiąże się z nim sporo fajnych wspomnień. :-)
4,1
~Marzena
Renault Megane I
Hatchback 1.6 i 90KM 66kW
Jezdze tym autem ponad 5 lat. Ciezko mi sie z nim rozstac bo bardzo dobrze sluzylo. Tyle, ze na skutek trzech stluczek (nie z mojej winy ;)) jest juz zbyt pokancerowane aby w nie inwestowac. Przez piec lat poza coroczna wymiana oleju i filtrow oraz jednokrotna wymiana klockow i tarcz hamulcowych oraz jednego lozyska, nie robilam w tym aucie nic. Tym samym koszt utrzymania niemalze zerowy.... Po kilku latach kompletnego nieinwestowania odezwalo sie troche usterek ale czego chciec od 20-letniego auta. Nie dziala obecnie klimatyzacja bo przepalil sie komputer klimatyzacj, do wymiany jest pierscien ABS, nie dziala spryskiwacz szyby z tylu. Najwieksza jednak usterka to maglownica ktora powoli konczy zywot, ale to akurat wina mojej notorycznej dynamicznej, nieostroznej jazdy po dziurach....
4,5
~p.w.
Renault Megane I
Hatchback 1.6 i 90KM 66kW
Zrobilem na tym aucie 50 tys. a kupiony byl przy przebieu 122 tys. I jestem z niego bardzo zadowolony, prosty i tani w utrzymaniu a przytym wygodny i funkcjonalny. Polecam osoba z malym portfelem. Ma swoje wady chociaz przy cenie czesci również z tych z szrotow i allegro da sie przeżyć. Tlumik wymieniac trzeba co dwa lata tak jak przednie łożyska i tego sie nie ominie, czesto pekaja wewnętrzne klami ale za to nowa kosztuje 10-15 zl :p raz tylko zaczelo kapac z uszczelki (przy 165tys to chyba nie tak zle) pod głowicą, dalo sie z tym jeździć ale wolalem wymienic i koszt nie byl taki duzy. Jesli chodzi o usterki to jest kompletnie wszystko(przez 4 lata), zawieszenie nie do zajechania, drobna korozja na tylnych nadkolach dla tego polecam phII bo lepsze blachy. Obecnie mam megane III ale moją starą meganke dobrze wspominam.
Åšrednie spalanie dla Renault Megane I Hatchback 1.6 i 90KM 66kW 1996-1999
7,7
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Renault Megane I
Hatchback 1.6 i 90KM 66kW
Auto bardzo dobrze wykonane, jedyne czego mogę się przyczepić po przesiadce z Opla to zbyt miekkie zawieszenie w Renault, spalanie w trasie przy normalnej jezdzie, tak bez zrywów, ale tez nie jak emeryt to ok 6,5l w trasie i w malym miescie ( 20tys mieszkancow) ok 8l na 100km. Od zakupu auta zrobilem 18 tys km i co ciekawe opinie uzytkownikow o awarjnosci francuzow nie sprawdzaja sie... rocznik 1996, 142tys przebiegu jak dotąd zadnej awarii. polecam jesli komus nie przeszkadza miekkie zawieszenie.
8,2
Renault Megane I
Hatchback 1.6 i 90KM 66kW
Średnie minimalne spalanie: 7,5l po mieście Średnie maksymalne spalanie: 11,0l po mieście z założonym filtrem stożkowym Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie: 6,2l na trasie (400km)
9,3
Renault Megane I
Hatchback 1.6 i 90KM 66kW
Jeżdże duzo po mieście, w zimie potrafi spalić około 11 litrów na krótkich odcinkach około 5km ale to nie jest tragedia bo to około 25zł/100km więc mało, w cyklu mieszanym przy normalnej jeździe okolo 8,9l. Instalacje mam około 8 lat i sprawuje się super.

Usterki Renault Megane I

Liczba wpisów: 100
Falowanie i zawieszanie obrotów
  • Renault Megane I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • inne
  • 240 tys. km
Auto po odpaleniu na wciśniętym sprzęgle wskakuje na 1500 obrotów i zawiesza się na nich ( tak jakby ciągle był na ssaniu). Po rozgrzaniu silnika, obroty zaczynają powoli spadać, po przełączeniu na LPG spadają poniżej 700. Na postoju na skrzyżowaniu podobnie- na wciśniętym sprzęgle najpierw na poziomie 1200-1000, szybko opadają, tyle że za nisko na granicy gaśnięcia silnika. Po dodaniu gazu z kolei auto rusza z lekkim opóźnieniem i zbyt gwałtownie, a po wrzuceniu 2 zdusza się i nie chce przez chwilę przyspieszać. Na 3 i 4 jedzie już normalnie. Silniczek krokowy czyszczony, wężyki sprawdzone, brak lewego powietrza od przepustnicy i kolektora ssącego.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Otwieranie dachu.
  • Renault Megane I Cabrio 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • instalacja elektryczna
Po zwolnieniu blokady dachu i nacisnieciu odpowiedniego przycisku otwiera sie tylko pokrywa schowka dachu, wlacza sie sygnal "bip" i caly proces sie zatrzymuje. Mozna na szczescie wrocic do poprzedniego stanu zamykajac pokrywe elektrycznie jednak aby otworzyc dach trzeba uwybrac opcje "manual" Stan taki trwa nawet po uzupelnieniu do maxymalnego poziomu plynu w zbiorniczku.B.prosze o porade Da. Nie stwierdzilem zadnego uszkodzenia,po sezonowym garazowaniu dach przestal sie otwierac.
Problem rozwiÄ…zany
6 komentarzy
Dławi się i gaśnie na ciepłym silniku
  • Renault Megane I Coupe 1.6 i 90KM 66kW 1996-1999
  • silnik
Witam, zakupiłem kilka dni temu Megane Coupe 1.6B+G. Od raz po 5km od kupna samochodu zgasł i nie chciał odpalić, ani na benzynie, ani na gazie. W domu zobaczyłem, że wywaliło z filtra powietrza zaślepki. Jak stał to palił bez problemu, ale niestety przejechałem się kawałek i po 5km to samo...Zgasł, zatkałem zaślepki i jakoś na benzynie odpaliłem. Dojechałem ledwo co do domu, tylko, że większe obroty - dławi się i gaśnie. Musiałem powolutku ruszać i zmieniać biegi ok. 2tys obr/min, a ruszyć pod górkę to już nie da rady w ogóle. Czyli tak jakby na zimnym chodził dobrze, a na ciepłym już nie...Proszę o pomoc, bo już nie mam pojęcia co może być... Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 5
4,5
Renault Megane I
Hatchback 1.6 i 90KM 66kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 119 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Auto ma swoje lata i instalacja też już ma najechane trochę kilometrów ale muszę przyznać, że jest niezawodna, nigdy nie miałem nieprzyjemnych niespodzianek ani awarii, auto pomimo przejechania 90 tys km na gazie nie ma żadnych spadków w mocy ani jakiegoś odczuwalnego zużycia. Jest bardzo zadowolony z instalacji.
2,5
Renault Megane I
Hatchback 1.6 i 90KM 66kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Zamontowałem instalację lpg w tym warsztacie i po miesiącu ją usunęli bo nie mogli ustawić! Po instalacji pozostały mi dziury w kolektorze,wlewie,tapicerce i łączone węże od chłodnicy.W kole zapasowym gdzie źle dobrali zbiornik walili młotem wnękę koła bo zbiornik nie chciał wejść! Została pogięta blacha i przewód miedziany od zbiornika bo pewnie nie chciało się już wymontować.
5,0
Renault Megane I
Hatchback 1.6 i 90KM 66kW
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
STAG 300 + wtryski Magic Jet + reduktor emmegas. To jest instalacja super do Meganki i nie tylko !!! tylko sekwencja do takich aut i nowszych. POD JEDNYM WARUNKIEM DOBRY MONTAZ I REGOLACJA. ZADNYCH MONTEROW AMATOROW !!!!!!!
Renault Megane I Hatchback