Szukaj

Informacje o Renault Megane I Hatchback 1.9 dCi 102KM 75kW 2001-2002

Lata produkcji: 2001 – 2002
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1995-2002 pierwsza generacja Renault Megane częściowo bazowała na Renault 19, swym bezpośrednim poprzednikiem, od którego przejęto m.in. podwozie oraz silniki. Megane wprowadzono na rynek jako hatchback. Po entuzjastycznym przyjęciu modelu, Renault zdecydował się wprowadzić kolejne warianty nadwozia: sedan, kombi, coupe, minivan oraz kabriolet. Model Scenic (pierwotnie wariant Megane, później autonomiczny model) był pierwszym kompaktowym minivanem na świecie. Na bazie Renault Megane I stworzono także model Proton Gen-2. Cała seria Megane została poddana faceliftingowi w roku 1999.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 102 KM (75 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Daro
Renault Megane I
Hatchback 1.9 dCi 102KM 75kW
Wyśmienity samochód jak ktoś chce tanio się przemieszczać. Jeżdze tym autem już 10 lat i chyba się związałem emocjonalnie z tym samochodem. Auto kupiłem jako 7-8 letnie przywiezione z niemiec, kupione z internetu silnik DCI 102 KM. Na dzień dzisiejszy może to auto nie wygląda na nowoczesne , bo ma już 18 lat, a ja przejechałem nim 120 tyś , więc nie za wiele, lecz jak pomyślę że przez te 10 lat wymieniłem zaledwie końcówki drążków, klocki tarcze, zrobiłem rozrząd 2 razy, wymieniałem olej co 15 tyś i lałem paliwo, to nie mam sumienia sprzedać tego auta. Jak kupowałem, to mówili że to francuz, będą wieczne awarie , silnika , elektryki zawieszenia i wszystkiego innego, a tu proszę, przez 10 lat nic się nie popsuło oprócz wymian eksploatacyjnych. Auto pali 5,2 litra/100km. Rdzy praktycznie nie ma, zardzewiała tylko belka z pod spodu, będzie do wymiany. Silnik wgniata w fotel, ma moc 102 KM i masa własna niecałe 1100 kg, w przeciwieństwie do innych nowoczesnych samochodów co ważą od 1500 kg wzwyż, to jest bardzo miękkie komfortowe, ale nie nadaje się do sportowej jazdy, oczywiście nie posiada nowoczesnych systemów jakie są naszpikowane nowoczesne samochody, powyżej 130 km/h słychać już silnik i robi się głośno, ale to wszystko nic, jak jest w stanie przez tyle lat jeżdzić bezawaryjnie, trzeba tylko dbać.
4,0
~Adrian123321
Renault Megane I
Hatchback 1.9 dCi 102KM 75kW
Generalnie jest wygodnie auto ma mały przebieg więc może dlatego się nie psuje ale plastikowe rzeczy w tym aucie to urywają się od patrzenia na nie a co dopiero od ciągnięcia za np klamki
4,1
~Adam
Renault Megane I
Hatchback 1.9 dCi 102KM 75kW
Samochód świetny do jazdy na co dzień, ekonomiczny, nie żałuję że go kupiłem.
Åšrednie spalanie dla Renault Megane I Hatchback 1.9 dCi 102KM 75kW 2001-2002
5,6
l/100 km
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Renault Megane I
Hatchback 1.9 dCi 102KM 75kW
bardzo dobre auto jeśli chodzi o spalanie. Śmiało można powiedzieć że realnie spala 5.5 litra w mieszanej jezdzie. Turbina była robiona przy ok. 250 t.km. Silnik chodzi żwawo, auto sztywne, miło się prowadzi. Było bezwypadkowe od nowości i może to jest klucz dlaczego dobrze się trzyma. Obecnie ma 300 t. Mankamenty: trzeba zrobić zawieszenie.
4,8
Renault Megane I
Hatchback 1.9 dCi 102KM 75kW
Pod względem ekonomiczności autko prezentuje się świetnie. Spalanie na poziomie 4,5 l to całkiem fajny wynik. W trasie spalanie wzrasta do 5,6/6 l ale prędkość 120/140 na autostradzie to minimum. Ceny napraw nie są wielkie. Zarówno części orginalne jaki i zamienniki nie są drogie.
5,6
Renault Megane I
Hatchback 1.9 dCi 102KM 75kW
Auto dosyć oszczędne, jak narazie bez większych wydatków. Koszty eksploatacji rozsądne i łatwo dostępne. Spalanie na długiej trasie to 4,8 l/100 aczkolwiek mysle ze da sie zejsc do 4,5 przy wolniejszej jezdzie. Komfort zadawalający, aczkolwiek troche za głośny silnik, przy 90-110 km/h jest jeszcze spoko.

Usterki Renault Megane I

Liczba wpisów: 100
Falowanie i zawieszanie obrotów
  • Renault Megane I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • inne
  • 240 tys. km
Auto po odpaleniu na wciśniętym sprzęgle wskakuje na 1500 obrotów i zawiesza się na nich ( tak jakby ciągle był na ssaniu). Po rozgrzaniu silnika, obroty zaczynają powoli spadać, po przełączeniu na LPG spadają poniżej 700. Na postoju na skrzyżowaniu podobnie- na wciśniętym sprzęgle najpierw na poziomie 1200-1000, szybko opadają, tyle że za nisko na granicy gaśnięcia silnika. Po dodaniu gazu z kolei auto rusza z lekkim opóźnieniem i zbyt gwałtownie, a po wrzuceniu 2 zdusza się i nie chce przez chwilę przyspieszać. Na 3 i 4 jedzie już normalnie. Silniczek krokowy czyszczony, wężyki sprawdzone, brak lewego powietrza od przepustnicy i kolektora ssącego.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Otwieranie dachu.
  • Renault Megane I Cabrio 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • instalacja elektryczna
Po zwolnieniu blokady dachu i nacisnieciu odpowiedniego przycisku otwiera sie tylko pokrywa schowka dachu, wlacza sie sygnal "bip" i caly proces sie zatrzymuje. Mozna na szczescie wrocic do poprzedniego stanu zamykajac pokrywe elektrycznie jednak aby otworzyc dach trzeba uwybrac opcje "manual" Stan taki trwa nawet po uzupelnieniu do maxymalnego poziomu plynu w zbiorniczku.B.prosze o porade Da. Nie stwierdzilem zadnego uszkodzenia,po sezonowym garazowaniu dach przestal sie otwierac.
Problem rozwiÄ…zany
6 komentarzy
Dławi się i gaśnie na ciepłym silniku
  • Renault Megane I Coupe 1.6 i 90KM 66kW 1996-1999
  • silnik
Witam, zakupiłem kilka dni temu Megane Coupe 1.6B+G. Od raz po 5km od kupna samochodu zgasł i nie chciał odpalić, ani na benzynie, ani na gazie. W domu zobaczyłem, że wywaliło z filtra powietrza zaślepki. Jak stał to palił bez problemu, ale niestety przejechałem się kawałek i po 5km to samo...Zgasł, zatkałem zaślepki i jakoś na benzynie odpaliłem. Dojechałem ledwo co do domu, tylko, że większe obroty - dławi się i gaśnie. Musiałem powolutku ruszać i zmieniać biegi ok. 2tys obr/min, a ruszyć pod górkę to już nie da rady w ogóle. Czyli tak jakby na zimnym chodził dobrze, a na ciepłym już nie...Proszę o pomoc, bo już nie mam pojęcia co może być... Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Renault Megane I Hatchback