Szukaj

Informacje o Renault Megane I Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003

Lata produkcji: 1999 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 1995-2002 pierwsza generacja Renault Megane częściowo bazowała na Renault 19, swym bezpośrednim poprzednikiem, od którego przejęto m.in. podwozie oraz silniki. Megane wprowadzono na rynek jako hatchback. Po entuzjastycznym przyjęciu modelu, Renault zdecydował się wprowadzić kolejne warianty nadwozia: sedan, kombi, coupe, minivan oraz kabriolet. Model Scenic (pierwotnie wariant Megane, później autonomiczny model) był pierwszym kompaktowym minivanem na świecie. Na bazie Renault Megane I stworzono także model Proton Gen-2. Cała seria Megane została poddana faceliftingowi w roku 1999.
czytaj więcej
Powagosław

Już facelifting poprzedniej generacji Megane zwiastował nową jakość stylistyki Renault. Ale Megane w wydaniu numer 4 to poezja kompaktowego designu. Renault idzie po władzę w tym segmencie.

~Powagosław
Luzacjusz

Zdążyłem przyzwyczaić się, że Megane to auto tak brzydkie, że jak twarz Dartha Vadera bez hełmu. Dziś oswajam się z myślą, że oto Megane jest najładniejsze w swojej historii. Francuzi chyba tak muszą – ze skrajności w skrajność.

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Arek
Renault Megane I
Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Moją Megi mam od niedawna, ale mogę już co nie co powiedzieć. Ogólnie autko jest na prawdę świetne. Duże, ładne fajnie się prezentuje i jak na swój "wiek" nie starzeje się wizualnie i jeszcze może wzbudzać zainteresowanie na drogach (jeżeli o nią dbamy). Co do największych plusów w tym modelu dla mnie to silnik i komfort jazdy. Jednostka 1.6 16V 110KM, bardzo dobrze znosi instalacje LPG wręcz uwielbia ;). Mało tego, ma sporo mocy i daje niezłego kopa (m.in. dzieki temu że samochód nie jest stosunkowo ciężki). Moja nie bierze oleju, a w warsztacie jest tylko przy przeglądach tech. W fotelu siedzi się bardzo przyjemnie, miękko. Wnętrze przestronne bez ścisku przy 5 osobach. Dobrze wyposażona w standardzie też. Niestety do wad zaliczyłbym elektrykę. Kontrolka AIRBAG to norma (raz się zapala raz nie), immobilizer szwankuje (rozkodowuje się kluczyk), światła nie łączą...nie za dobrze. Zawieszenie u mnie słychać przy wybojach, jest miekkie, ale trzyma na zakrętach. Aha i te najbardziej wkurzające rzeczy... wycieraczki! Denerwujące skraplanie się wody po szybie jak przeciera się wycieraczką. Wycieraczka nie zbiera wszystkiego i co chwila trzeba znów wycierać. Wentylacja nie powala...często parują szyby a nawiew mało skutecznie odparowuje. Plastiki w środku twarde i nieraz słychać jak trzaskają. To tyle w temacie...poza tym, jak najbardziej POLECAM, bo to jest na prawdę udane auto. Jak się dba, tak się ma, a jak ktoś będzie dbał to Renia potrafi się odwdzięczyć długą posługą w komfortowych warunkach. :)
4,7
~radeos91@o2.pl
Renault Megane I
Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Całokształt Auta robi dobre wrażenie. Dość Komfortowe wnętrze w porównaniu do jego odpowiedników rocznikowych w innych markach. Wiadomo nie ma auta które sie nie psuje jednakże ta niezwykle dynamiczna jednostka 1.6 16V jest na prawdę dobra i się nie psuje - bynajmniej u Mnie . (jesli kupisz dojechanego grata to sie nie dziw)
3,8
~Mariusz.
Renault Megane I
Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Posiadam renault od 2 lat, jestem z niej dość zadowolony. Auto bardzo zaskoczyło mnie swoją dynamiką i mało awaryjnym silnikiem. Jedynym minusem tego auta jest niestety blacharka. Samochód rdzewieje w oczach.
Åšrednie spalanie dla Renault Megane I Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
7,1
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Renault Megane I
Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Witam wszystkich. Spalanie mojego Megane oscyluje w granicach 8,3 litra lpg w trasie i do 10 litrów lpg jeżdżąc tylko po mieście. Średni wynik z przejechania całego baku lpg (butla 48 a tankuje zawsze 40) to ok 9 litrów lpg. Auto jest od nowości w rodzinie i ma oryginalny przebieg 168700 tyś. km. Gaz zakładałem przy stanie licznika 141000 tyś. km. Zdecydowałem się na STAG 4 generacji. Z montażem kosztowało mnie instalacja 2300 zł. Jestem bardzo zadowolony z gazu. Auto na lpg realnie spala ok 1,2 litra więcej niż na Pb 98. Nie mam żadnych problemów z instalacją. Można powiedzieć że instalacja jest bezobsługowa. Raz w roku wymieniam filtry gazu. Ostatnio wydałem 700 zł u mechanika ponieważ falowały obroty. Wymieniony był silnik krokowy, uszczelki na przepustnicy oraz wykonano jej czyszczenie, uszczelki kolektora i czujnik położenia wału bo nie odpalał czasami. Teraz jest ok. Generalnie bardzo polecam założenie gazu wszystkim, którzy się wahają. Jeśli instalacja jest dobrej jakości i dobrze wyregulowana to wszystko musi być ok.
6,5
Renault Megane I
Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Jadąc samemu, lekkim autem i w korzystnych warunkach, czyli drogi krajowe, udaje mi się osiągać wyniki rzędu 5,4l/100km, przy większej ilości osób i bagażu ok. 6,1l/100. Na autostradach powyżej 120 km/h spalanie wzrasta dość mocno, brakuje przełożeń. Jadąc 140 km/h na piątym biegu, silnik obraca się 4000 razy w ciągu minuty. W cyklu wyłącznie miejskim i z klimatyzacją lub przy mrozach zdarza się dojść pod 9 litrów. Warto dodać, że silnik jest bardzo dynamiczny jak na swoją klasę.
8,6
Renault Megane I
Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW
Części na szczęście jeszcze nie kupowałem i oby tak dalej. Jeżdżę dynamicznie do 120km/h, 30% w mieście reszta poza nim. Benzyny palił średnio 7,5 l/100km, gazu pali 8,2l/100km. Jak nie przekraczam 100km/h mieszczę się w 7,5l.

Usterki Renault Megane I

Liczba wpisów: 100
Falowanie i zawieszanie obrotów
  • Renault Megane I Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • inne
  • 240 tys. km
Auto po odpaleniu na wciśniętym sprzęgle wskakuje na 1500 obrotów i zawiesza się na nich ( tak jakby ciągle był na ssaniu). Po rozgrzaniu silnika, obroty zaczynają powoli spadać, po przełączeniu na LPG spadają poniżej 700. Na postoju na skrzyżowaniu podobnie- na wciśniętym sprzęgle najpierw na poziomie 1200-1000, szybko opadają, tyle że za nisko na granicy gaśnięcia silnika. Po dodaniu gazu z kolei auto rusza z lekkim opóźnieniem i zbyt gwałtownie, a po wrzuceniu 2 zdusza się i nie chce przez chwilę przyspieszać. Na 3 i 4 jedzie już normalnie. Silniczek krokowy czyszczony, wężyki sprawdzone, brak lewego powietrza od przepustnicy i kolektora ssącego.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Otwieranie dachu.
  • Renault Megane I Cabrio 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • instalacja elektryczna
Po zwolnieniu blokady dachu i nacisnieciu odpowiedniego przycisku otwiera sie tylko pokrywa schowka dachu, wlacza sie sygnal "bip" i caly proces sie zatrzymuje. Mozna na szczescie wrocic do poprzedniego stanu zamykajac pokrywe elektrycznie jednak aby otworzyc dach trzeba uwybrac opcje "manual" Stan taki trwa nawet po uzupelnieniu do maxymalnego poziomu plynu w zbiorniczku.B.prosze o porade Da. Nie stwierdzilem zadnego uszkodzenia,po sezonowym garazowaniu dach przestal sie otwierac.
Problem rozwiÄ…zany
6 komentarzy
Dławi się i gaśnie na ciepłym silniku
  • Renault Megane I Coupe 1.6 i 90KM 66kW 1996-1999
  • silnik
Witam, zakupiłem kilka dni temu Megane Coupe 1.6B+G. Od raz po 5km od kupna samochodu zgasł i nie chciał odpalić, ani na benzynie, ani na gazie. W domu zobaczyłem, że wywaliło z filtra powietrza zaślepki. Jak stał to palił bez problemu, ale niestety przejechałem się kawałek i po 5km to samo...Zgasł, zatkałem zaślepki i jakoś na benzynie odpaliłem. Dojechałem ledwo co do domu, tylko, że większe obroty - dławi się i gaśnie. Musiałem powolutku ruszać i zmieniać biegi ok. 2tys obr/min, a ruszyć pod górkę to już nie da rady w ogóle. Czyli tak jakby na zimnym chodził dobrze, a na ciepłym już nie...Proszę o pomoc, bo już nie mam pojęcia co może być... Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Renault Megane I Sedan