Szukaj

Informacje o Renault Megane III Grandtour 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1397 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 2250 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78 x 73,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Ergonomia

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~BigMac
Renault Megane III
Grandtour 1.4 16v TCe 130KM 96kW
Bardzo pozytywnie oceniam te auto. Przesiadka z A3 (wczesniej) i Audi A4 2004 2.5TDI 163km . I znacznie lepsze wrażenia z codziennej jazdy miejskiej niż poprzednimi autami .Bardzo dobrze wypośrodkowane pomiędzy wielkością pojazdu a pojemnością bagażnika, wygodą na tylnym siedzeniu. Dobrze przyspiesza od samego dołu, dobrze dobrane przełożenia, silnik pracuje najciszej spośród wszystkich aut tej klasy. Wyposażone we wszystko co potrzebne . Od 2 miesięcy poszukuję godnego następcy i Żadne nowe auto w salonie nie jest lepsze pod żadnym względem , jest po prostu NOWE, nie spala mniej , nie ma więcej miejsca, nie zbiera się lepiej ( jezdziłem Golf VII 1.4tsi 125km +finansowanie +rabaty wyprzedaży rocznika, Seat Leon SW FR 1.4 150km + wygląd, ale pojemnośc -, jezdzilo i hamowało znacznie gorzej niż VW, Skoda (skreślona za najgorsze wykończenie i cena +10k !! jak lepiej wyposażony golf) , Fiat Tipo Kombi 1.4Tjet( cena wersji w podobnym wyposażeniu to 80k po rabatach, utrata wartości ) oraz Megane 1.2TCE 130km w najbogatszej wersji ( okazało się najtańsze 72k i praktycznie wygrało casting ( wykonanie, ilość miejsca, wygląd) ale finansowanie było na spory - ( 5 lat leasing) . Plusy mojej MEGANE III : silnik, cisza do 120km/h (potem we wszystkich jest głośno...) , wyposażenie (czujniki świateł, deszczu, parkowania, navi TOM TOM, ) lakier jest twardy ( w dzisiejszych czasach to problem) a nie miękki jak japońcach + Spalanie , Klimatyzacja wydajna i nie śmierdzi ! Możliwość zamontowania niedrogiej instalacji LPG ! Minusy : brak hydraulicznej regulacji luzu zaworowego, odgłosy z pracy zawieszenia.
4,1
~Seba
Renault Megane III
Grandtour 1.4 16v TCe 130KM 96kW
Auto prowdzi się rewelacyjnie w porównaniu do konkurencji (segment / budrzet) w środku jest dość wygodnie, bardzo pojemny bagażnik i wygodna tylna kanapa. Mimo wieku, nie było żadnych problemów z zawieszeniem czy korozją. Niestety zawiódł silnik - awaria wentylatora spowodowała przegrzanie jednostki w korku i bardzo drogi remont.
4,3
~CeeJay
Renault Megane III
Grandtour 1.4 16v TCe 130KM 96kW
Ogólnie to całkiem udane auto. Ma ładną linie nadwozia, jest wystarczająco przestronne dla rodziny 2+2, można liczyć na bogate wyposażenie. Mój egzemplarz pochodzi z 2010 roku i nie nosi większych śladów użytkowania ani w środku, ani na nadwoziu. Znajdzie się kilka słabszych punktów, jak na przykład praca zawieszenia, czy precyzja prowadzenia na nierównościach, ale to nie dyskwalifikuje auta. Megane jest dzielnym kompanem codziennych podróży.

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 24
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane III Grandtour