Szukaj

Informacje o Renault Megane III Hatchback Facelifting 2013 1.6 16V 110KM 81kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 151 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 80,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,5
~mich64
Renault Megane III
Hatchback Facelifting 2013 1.6 16V 110KM 81kW
Auto odebrane z salonu w połowie kwietnia 2015. Kupione jako następca Peugeota 307 1.6 benzyna. Przy zakupie byłem zmuszony niestety kierować się ceną, samochód miał być podobnie wyposażony co 307, silnik z możliwością instalacji lpg. Nabyłem wersję Limited, wyposażoną lepiej niż 307 / czujnik deszczu i świateł, elektryczne szyby z tyłu, składane lusterka, radio z bluetooth i mp3, alu felgi/, za kwotę 5 tys. wyższą niż ta którą dałem 7 lat temu za 307. Samochód ładny, miła linia nadwozia niższy niż 307, no tak reno kupiłem oczkami. Bagażnik bardziej symetryczny, materiały w środku i ich spasowanie nie budzą zastrzeżeń. Meganka jeździ dobrze, tylko nie wiem dlaczego mnie jeździ się nią... dziwnie. Jakoś nie mogę się odnaleźć w tym samochodzie, chociaż minął już rok. Jest cicha ale tylko do ok. 90 km/h. Niezłe wspomaganie, chociaż elektryczne, ciche zawieszenie, tutaj znacznie lepiej niż w 307. Skrzynie wymaga ciągłej zmiany biegów, które nie do końca wchodzą precyzyjnie, szczególnie 5 i 6. Zużycie paliwa na razie bardzo wysokie, przy emeryckiej jeździe głównie w trasach zużycie minimalne wskazane przez komputer to 8,9 l/100. Fotele wygodne, siedzi się nisko. Z tyłu miejsca może brakować osobom wysokim. Edycja - średnie spalanie spadło do ok. 7.5 l/100 km po 5 tys. przebiegu. Edycja - Jest jesień, jeżdżę więcej po mieście spalanie ok 8 l/100 km. Jedynym atutem tego auta jest instalacja LPG, pozwala naprawdę obniżyć koszty eksploatacji. Poza tym samochod bardzo niedopracowany.
3,8
~mp4
Renault Megane III
Hatchback Facelifting 2013 1.6 16V 110KM 81kW
Możliwe, że moja ocena wynika z porównania z poprzednim samochodem o zupełnie innym charakterze, jednak po kilku miesiącach jeżdżenia Megane III, jestem nieco zawiedziony. Choć lubię ten samochód, wydaje mi się znacznie gorzej dopracowany niż Alfa 147, którą jeździłem przez ok. 4 lata. W alfie, choć to niby fiat, nic nie skrzypiało, a tutaj szyba wpada w rezonans przy niskich prędkościach. Denerwuje także wysokie zużycie paliwa, słaba elastyczność silnika oraz nie najlepiej zestopniowana skrzynia biegów. Do zalet Megane należy atrakcyjny wygląd, świetne wskaźniki, dobrze dopracowane zawieszenie oraz dodatki, takie jak zestaw głośnomówiący z bluetooth, który potrafi po polsku odczytywać esemesy w czasie jazdy. Przydają się też czujniki parkowania. Czujnik deszczu nie zawsze działa właściwie - czasem wycieraczki nie załapują pomimo opadów, innym razem włączają się gdy szyba jest prawie sucha.
3,7
~Piotr
Renault Megane III
Hatchback Facelifting 2013 1.6 16V 110KM 81kW
Zdecydowałem się na kupno fabrycznie nowego samochodu po przykrych doświadczeniach z samochodami sprowadzanymi. Oczekiwałem niezawodności i przwidywalności. Godząc się na auto kasy "C". Megane3 wydawało się dobrym wyborem biorąc poduwagę stosunek jakości do ceny. Pierwsze 4 lata byłem umiarkowanie zadowolony z pojazdu.
Średnie spalanie dla Renault Megane III Hatchback Facelifting 2013 1.6 16V 110KM 81kW 2013-2015
7,9
l/100 km
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Renault Megane III
Hatchback Facelifting 2013 1.6 16V 110KM 81kW
Auto nowe na dotarciu także wyniki na pewno się poprawią. Przy przebiegu 1300 km założono nową instalację LandiRenzo Omegas. Na chwilę obecną jestem zadowolony ze spalania zarówno na benzynie oraz na LPG. Spalanie na benzynie trasa Poznań-Kielce: A2 do Łodzi 9.5l/100km, następnie Łódź-Kielce-Busko spadło do 6.5l/100km. Jazda po Poznaniu odcinki 10-20km przez miasto spalanie ok. 8.5l/100km LPG + ok. 1.5-2l/100km benzyny (zależy od mrozów). Po zamontowaniu gazu wyniki podobne w mieście, można powiedzieć, że na trasie Poznań-Busko drogą krajową 11/12 wyszło 7.5l/100km LPG. Zadowolony :)
8,1
Renault Megane III
Hatchback Facelifting 2013 1.6 16V 110KM 81kW
Sporo pali w miescie, ale to wina bardzo krotkich odcinkow (ponad 10 litrow) plus swiatla korek itd. miasto Gdansk. jak pojezdzi sie wiecej w miescie to spalanie spokojnie spada do 9 litrow i ponizej. Trasa 90-100 km/h spalanie w okolicach 5,7-6,2. Droga ekspresowa 6,5-7 litrow. Autostrada 7,5-8,5 litra
8,5
Renault Megane III
Hatchback Facelifting 2013 1.6 16V 110KM 81kW
LPG i wszystko jasne. Auto jest nowe więc lać i jechać nie żałować ;D Silnik z racji swojej starodawnej i prostej konstrukcji jest dość odporny. Posiada już co prawda dwa wałki rozrządu. No ale... Jednostka wolnossąca czyli bez turbo. Nie posiada drogiej dwumasy ani drogiego wtrysku bezpośredniego!

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 25
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane III Hatchback Facelifting 2013