Szukaj

Informacje o Renault Megane III Hatchback 1.5 dCi 105KM 77kW 2008-2011

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia

Wraz z nową generacją gama silników też została odświeżona. Już podstawowy, benzynowy motor o pojemności 1.6l i mocy 100KM radzi sobie z autem całkiem nieźle. Jest też wersja o 10KM mocniejsza, ale nie opłaca się jej kupować – lepiej skusić się na 1.4l, z którego Renault wycisnęło 130KM. W nim poczujecie różnicę w mocy. Średnio spala około 7l/100km i pozwala zobaczyć na liczniku „setkę” w czasie poniżej 10 sekund, czyli całkiem nieźle. Jest nawet jeszcze mocniejszy silnik – z pojemności 2.0l generuje 140, 165 lub nawet 180KM. Jeśli chodzi o diesle to też jest z czego wybierać. 1.5dCi ma 85 lub 105KM. Jest oszczędny i pracuje cicho, choć zimny tradycyjnie trochę meczy dźwiękiem. Słabszy wystarczy statecznym kierowcom, a mocniejszy pozostałym, bo całkiem zgrabnie napędza samochód. Oczywiście są też mocniejsze wersje – 1.9l 130KM oraz 2.0l 160KM. Jeżdżą naprawdę bardzo dobrze, ale wszystko, co fajne jest drogie – w wydaniu Renault również.

czytaj więcej
Powagosław

Mniej krzykliwy od poprzednika, za to znacznie bardziej harmonijnie wystylizowany. Szczególnie miłe wrażenie wywołuje wersja coupe. Czy to znak, że Renault przestał wyważać otwarte drzwi i zaczął uśmiechać się do potencjalnych nabywców VW Golfa?

~Powagosław
Luzacjusz

Megane był już pokraką, był niemieckim czołgiem, a teraz, dla odmiany, stał się Lagunoidem. Nie wiadomo, jaki jest naprawdę, bo Renault za każdym razem pisze jego historię od nowa. Na szczęście, teraz zaczęło się lepiej niż ostatnio.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 2000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 15,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,0
~gipuk
Renault Megane III
Hatchback 1.5 dCi 105KM 77kW
Kupowałem to auto z pewną obawą. Bo Francuz, bo Renault, bo Diesel. Jak na razie przy przebiegu blisko 100 tyś żadnej usterki. Silnik bardzo żwawy i elastyczny, mało pali a co najważniejsze - moja wersja nie posiada fabrycznie dpfu. Ma też kilka minusów: hamulce są zerojedynkowe i wymagają przyzwyczajenia, jakość wykonania znośna - najbardziej mnie razi kwestia składania tylnych siedzeń oraz same tylne siedzenia, które są zrobione z samej gąbki (w 30 letnim fordzie sierra były lepiej wykonane). Podszybie ma dziwną właściwość przyciągania wszystkich liści opadających z drzew - sporo się tam tego śmiecia zbiera i zatyka odpływ. Ciągle wiesza się bluetooth w radiu.
3,2
~zawiedziony Renault
Renault Megane III
Hatchback 1.5 dCi 105KM 77kW
Ogólnie jeszcze do niedawna mógłbym powiedzieć, że to bardzo fajny, wygodny i sprytny samochodzik. No, ale niestety moja przygoda z renią na razie zakończyła się z powodu zerwanego paska rozrządu przy przebiegu trochę ponad 127 tys. km i zniszczeniu silnika. Wycena naprawy silnika przewyższa wartość auta, stąd oceniam to auto bardzo źle. Producent zarzeka się, że rozrząd wytrzymuje 160tys. km, a padł po 127tys... Dlatego przestrzegam przed silnikiem 1.5 dci, albo zalecam częstsze wymiany rozrządu.
4,5
~. R .
Renault Megane III
Hatchback 1.5 dCi 105KM 77kW
W kategorii całokształt nie bez powodu wysoko oceniam ten model,a to za sprawą niezawodności,komfortu jazdy i ekonomii!!!Przez cały okres użytkowania tj.od momentu zakupu nowego auta w Łodzkim salonie,wymieniłem tylko..,jedną żarówkę!Niebanalna sylwetka to dodatkowy atut . Nie sposób omawiać poszczególne kategorie,ale szczególne pochwały należą się;fotelom przednim(ergonomia i trzymanie na boki),trzymaniu się drogi szczególnie zakręty(!),niskiemu spalaniu,świetnemu audio tylko W moim odczuciu minusami są;podłokietnik(mógłby być większy tj.dłuższy zapewniający większe oparcie ręki na dłuższych trasach) Miejsca na tylniej kanapie pod dostatkiem rodzina 2 + 2 idealnie . Na minus, obniżona kultura pracy diesla przy (tylko)zimnym silniku . Ogólnie bardzo dobre auto.Zdecydowanie polecam
Średnie spalanie dla Renault Megane III Hatchback 1.5 dCi 105KM 77kW 2008-2011
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Renault Megane III
Hatchback 1.5 dCi 105KM 77kW
Samochód zakupiłem w czerwcu 2017 roku z przebiegiem 205 tyś kilometrów. Po ok 2,5 miesiącach zrobiłem 6 tyś km i do tego momentu wymieniłem olej, filtry i klocki hamulcowe. W moim przypadku okazało się że tylne tarcze nie były wymieniane od chyba nowości więc ich stan był tragiczny mimo że hamowały i auto z nimi przeszło bez problemu przegląd (koszt tarcz średniej półki plus klocków i wymiana to 970 zł) Ogólnie z samochodu jestem zadowolony ale mój silniczek w mieście przy mojej nodze spala ok 7,8 l/100 km, podczas otwierania drzwi jest takie jakby "strzelanie". Podobno te "strzelanie" to częsty przypadek tych aut. Polecam jeszcze raz i w tej cenie i roczniku ciężko znaleźć coś lepszego.
5,1
Renault Megane III
Hatchback 1.5 dCi 105KM 77kW
Średnie spalanie na ogół oscyluje w granicach 5-6 litrów (Przeważnie 5,5). Jeżdżę w większości po niedużym mieście + 1 lub 2 dłuższe trasy w tygodniu. Na 500 km trasie z Leszna do Jastrzębiej Góry, w większości na drogach szybkiego ruchu (prędkości 120, 140, czasem 160) średnie spalanie wyszło równe 5/100. Zimą jeżdżąc tylko w mieście maksymalnie wychodzi 6,6/100. Minimalne spalanie jakie udało mi się uzyskać to 3,8/100, ale nie przekroczyłem 90 km/h i cały czas klima wyłączona. Styl mojej jazdy to: dynamiczne przyspieszanie, gdzie mogę to hamuję silnikiem, staram się maksymalnie długo utrzymywać stałą prędkość. Na ogół jazda z godnie z przepisami i ewentualnie 10,20 km/h więcej niż dozwolone. Generalnie Meganka to bardzo oszczędne i bezawaryjne auto. 105 KM może szału nie robi, ale da się dynamicznie jechać. Wyprzedzanie z 6 biegu nie stanowi problemu. Dotychczas z autem nie było żadnego problemu.
6,8
Renault Megane III
Hatchback 1.5 dCi 105KM 77kW
Jeśli chodzi o sam koszt ON to przy mojej jeździe auto paliło ok 6 l. Mówimy tu o 50% miasto i 50% trasa. Maksymalne spalanie z trasy to 9,8 l wg komputera natomiast minimalne to 4,5 l. Miasto to średnio 6,7 - 7 l. Ubezpieczenie oraz serwis - nie oceniam.

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 25
Szarpie, nierówna praca na zimnym silniku
  • Renault Megane III Coupe 1.4 16v TCe 130KM 96kW 2008-2011
  • silnik
  • 138 tys. km
Po odpaleniu dziwnie pracuje silnik, jakby chciał równo pracować ale coś go powstrzymuje. Ruszając szarpie niemiłosiernie, spadek mocy. Po przejechaniu ok. 2-3 km wszystko mniej więcej się normuje (auto przestaje szarpać) chociaż coraz częściej czuć że auto pozbawione jest wigoru (oceniłbym spadek mocy na jakieś 10%). Pojawia się błąd Check Engine, wypadanie zapłonu na 1 cylindrze, świece były niedawno wymieniane więc odpada, zaś cewki zamienione, więc też zostały wykluczone. Pod korkiem oleju znalazłem jakoś czas temu mala ilość takiej żółtej mazi wraz ze skroploną wodą, jakby coś się wytrąciło. Poziom płynu chłodniczego bez zmian, bez jakichś nalotów czy odbarwień. Olej jakiś czas temu dolewany, ponieważ minimalnie spadł (ok. 100-120ml). Auto w przeciągu roku przejechało około 23tys km i tylko tyle oleju było dolane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Wzrost spalania!
  • Renault Megane III Grandtour 1.9 dCi FAP 130KM 96kW 2011-2011
  • silnik
  • 98 tys. km
Witam, tydzien temu wymienilem akumulator gdyz stary byl od nowosci (7 lat). Podczas wymiany komputer sie zresetowal. Przed wymiana komputer pokazywal mi srednie spalanie 6.3 cykl mieszany (60% miasto i 40% poza). Po wymianie akumulatora spalanie wzroslo diametralnie, podczas ruszania ze swiatel komputer po wrzuceniu 2 biegu i rozpedzenia auta do 30km pokazuje od 12 do 15 litrow, gdzie przed wymiana nigdy takich wartosci nie widzialem. Przy jezdzie 100km i na 6 biegu komputer pokazuje normalnie od 4,5 do 5,5. Druga sprawa przed wymiana aku jak ruszalem i zmienialem biegi tak jak pokazywal mi komputer to spalanie bardzo szybko spadalo i sie normowalo, teraz jest to powolny proces zaczynajacy sie tak jak pisalem wczesniej od duzych wartosci 15 i bardzo wolno opada. Wiecie drodzy posiadacze Meganki co sie stalo po tej wymianie?! Dzieki
Problem rozwiązany
2 komentarze
Elektroniczny wskaźnik temperatury
  • Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011
  • układ chłodzenia
Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (130-140 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali (zapolone są dwa bloki) jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe jak i kolejne i ponownie na środek. Świcie się tak na tym trzecim czy czwartym bloku z 5 do -7 sekund po czym powraca do połowy. Chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. W instrukcji obsługi piszą, że przy intensywnej ekspluatacji może się zapalać blok trzeci na elektronicznym wskaźniku. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 kmh zjawisko nie występuje. Autko było dwa razy w Aso w Poznaniu i oprócz ubytku ok 5 litra płynu chłodzącego nic nie znalaziono. Z góry dzięki za pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Megane III Hatchback