Szukaj

Informacje o Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1999, kompaktowy model segmentu C (niższa klasa średnia), posiadający cechy sportowe. Pierwsza generacja auta była sportową odmianą hatchback Seata Toledo, projektu Giorgetto Giugiaro. Pod względem technicznym Seat Leon powiązany był także z Volkswagenem Golfem. W roku 2005 stworzono drugą generację samochodu, już jako autonomiczny model o nowej stylistyce, zaprojektowany przez Waltera de Silvę. Seat Leon drugiej generacji stał się bardzo popularny, w wielu krach był najchętniej kupowanym modelem hiszpańskiej marki. Auto zdobywało tytuły Samochodu Roku – m.in. w Finlandii, Danii i Grecji. Trzecią generację Seata Leona wprowadzono na rynek w roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni elektroniczny wtrysk wielopunktowy
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Coby
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Auto jest naprawdę świetne i godne polecenia. Jest to mój pierwszy samochód i nie mam powodu dla którego miałbym go zmieniać. Kultowe 1.9 TDI jest oszczędne, a co najważniejsze niezawodne. Auto nie wymaga wkładu finansowego poza elementami eksploatacyjnymi. Jestem dość wysoki i auto jest naprawdę komfortowe, nawet przy dłuższej jeździe ma się ochotę jechać dalej. Autem byłem na dłuższych wyjazdach m.in w Nieczech (Berlin i Drezno) czy nawet we Włoszech i nigdy nie zawiódł. Do tego jest zadziwiająco pakowny. Przy złożonych fotelach dało się przewieźc nawet szafe z ikei 2,36 m :D Do tego wygląd, przy felgach 17 wygląda wciąż świeżo porównując do aut z tego rocznika.
4,1
~Kamila
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Ocena kobiety : dzięki podniesionych siedzeniom, widoczność bardzo dobra. Gorzej z tylną szybą... na nic nie zda się wykręcania do tyłu głowa, można polegać tylko na lusterkach, które przez pierwsze miesiące użytkowania wydawały się być małe o ograniczonej widoczności. Pedały są dość głęboko, ale blisko siebie. Prowadzenie, skrętność znakomita. Szybko można wyczuć gabaryty auta, choć nie koniecznie z parkowaniem tyłem. Wysoko usytuaona tylna szyba nie ulatwia. Plusem jest przyśpieszanie ( wbija w fotel ). Po jeździe na terenach wiejskich- stanowczo odradzam- niski prześwit nie ułatwia także w mieście, przy parkowaniu czy hopkach . Dwukrotnie miska zerwana, teraz blacha spawana ale kilka razy poprawiana. Zwykły kamyk może być groźny.
4,3
~DPietrzyk
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Autko bardzo pozytywne. Dość wygodne (nie tak jak audi A6 czy volvo s60) ale po jednorazowym przejechaniu 700km nie odczuwa się zmęczenia i ma się ochotę jechać dalej. Bagażnik wystarczający dla singla, pary, może nawet rodzinki 2+1. Jedyny minus- przeciekające uszczelki w drzwiach, ale "ten typ tak ma" ;) da się to zrobić w jeden dzień mając troche silikonu pod ręką. W 2 lata zrobione prawie 50 tys km i mam zamiar jeszcze dłuuugo nim jeździć :) Nie wiem też czy minimalne przekłamywanie przez prędkościomierz jest normalne, ale mój akurat zawyża o ok 5-6km/h (opony 195/65 R15)
Średnie spalanie dla Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW 1999-2005
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Auto posiadam od ok. roku. 1.9 TDI ASV. W tym czasie zrobiłem ok. 20 tys. km. W zbiornik wchodzi ok. 60l ON. Nie wiem czy posiadacze Leona wiedzą o możliwości odpowietrzenia zbiornika paliwa. Z odpowietrzaniem, po 1 odbiciu pistoletu wchodzi jeszcze ok. 10l ON. Spalanie kilkarazy mierzyłem "metoda pod korek", bo komputer wg mnie trochę zaniża. Na alu 17 225/45, auto pali średnio 5.5 przy normalnej podmiejskiej jeździe. Na trasie jadąc. ok. 100 km/h Leon spokojnie spali poniżej 5l/100 km. Najwięcej spalił mi, jak leciałem cały czas S8 170-180km/h, komputer pokazywał ok. 10l/100. 130km pociskania na S8+450km normalnej jazdy, dało średnie spalanie 6.5l. 1000km na pełnym baku to jest standard. Ciężko w tym aucie przekroczyć 6l. Auto spala ok. 1l oleju na 15 tys. km. Ceny części, śmiesznie niskie, tak samo jak koszty utrzymania tego samochodu. Nic się nie psuje.
5,4
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Samochód posiadam od ponad pół roku. Zazwyczaj używam go na dojazdy do pracy 25km w jedną strone i przynajmniej 4 razy dziennie krótkie trasy po 10km czyli mówiąc potocznie ,, w koło komina". Jak dla mnie spalanie przy takich trasach i przy moim sposobie jazdy( dosyć agresywnym) spalanie jest naprawde niskie. Przy spokojnej jeździe tzn. średnio 2/2.5tys. obrotów spalanie wacha się w granicach 5litrów. Przy jeździe troche mniej ekonomicznej nigdy nie przekroczyło mi 6 litrów.Dodatkowym atutem tego auta jest rewelacyjny silnik.
5,8
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
jestem mechanikiem, cos wam powiem:) auto posiadajace komputer, jadace przykładowo z góry na biegu, komputer pokazuje spalanie 0,0 Tak to prawda!!! auto napedzane jest od kół po silnik nie dostaje dawki paliwowej tylko tyle co do smarowania wtrysków. Auto bez komputera pali w tej samej chwili jadac z góry dawke paliwa duzo wieksza,(przyjmijmy ze na wolnych obrotach pali 1,2 l na godz wiec jadac z góry na obrotach 2 razy wiekszych ok-2tys/obr. pali 2,4litra. A wiec podsumujac jadac pod góre 200metrów pali przykładowo 10 l/100km a nastepne z góry tez 200m to srednio pali w trasie 5litrów. a wiec uzywajny jak najmniej chamulca i starajmy sie chamowac silnikiem:) przepraszam za błedy i za niezrozumiałaśc dla niektórych nie jestem wykładowca:) smigam seatem Leonem od 2 lat 1.9 tdi 110km. i jeszcze cos jadac i chamujc dynamicznie auto pali wiecej zuzywamy chamulce i inne podzespoły. poto zeby byc pól minuty szybciej. sam jak wyskocze na autostrade portafie do 200 przycisnac i od czsu do czsu pod czerwone rzeby przedmychac turbine:) ale tak trzeba ten typ tak ma. auto bezawaryjne podzespoły pasuja od skody wv i audi wiec zamienników mnóstwo. polecam

Usterki Seat Leon I

Liczba wpisów: 56
UTRATA MOCY
  • Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1999-2005
  • silnik
  • 1 tys. km
Witam, od jakiegoś czasu zmagam się z problemem utraty mocy podczas jazdy. Mianowicie czasami, gdy przekroczę 3 tys. obrotów, auto traci moc. Po zgaszeniu go i odpaleniu moc wraca i jest wszystko dobrze. Auto nie kopci ani nie wyskakuje żadna kontrolka. Już kiedyś miałem ten sam problem i wymieniłem pompę próżniową (była uszkodzona, bo po 2 wciśnięciach hamulca stawał się strasznie twardy) oraz gruszkę od turbosprężarki bo po kilku dniach nawet zgaszenie i odpalenie nie pomagało. Po tym zabiegu problem ustał ale po 3, 4 miesiącach problem wraca. Mój mechanik twierdzi, że to może być wina turbo. Pytanie czy jest do wymiany czy można to rozwiązać jakimś innym sposobem. Auto ma przebieg około 340 tys.
Oczekuje na rozwiązanie
Mrugająca kontrolka od świec
  • Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW 1999-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu zauważyłem że po odpaleniu samochodu za chwilkę zapala mi się kontrolka od świec i mruga na początku to się zdarzało niekiedy a teraz po każdym odpaleniu samochodu. Zaczynałem od najprostszych rzeczy mianowicie świece, kable, zarówka od stopu, czujnik przy pedale , nie wiem jakie jeszcze usterki są przypisane do tej kontrolki... Czy może to mieć też coś wspólnego z pompą? pytam bo gdzieś w przedziale czasu jak mi kontrolka mruga mam też problemy podejrzewam że przepustnica albo pompa przy każdym odpaleniu silnika zimnego słychać lekkie falowania obrotów natomiast gdy się zagrzeje wtedy mniej słychać... Nie wiem chwilowo da się z tym jeździć ale już mnie to denerwuje... Pliiiis podpowiedzcie co by to jeszcze mogło być a może ktoś miał ten problem albo podobny?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Kontrolka systemu kontroli spalin.
  • Seat Leon I Hatchback 1.6 105KM 77kW 2000-2004
  • inne
Cześć, Kupiłem 10 letniego Leona. Stan jak idealny bo gruntownym sprawdzeniu. Zero korozji, zero blacharek. Przejechałem 200 km i wszystko było ok. Postanowiłem wymienić wszystkie filtry i olej. Odjechałem od mechanika i zapaliła się kontrolka systemu kontroli spalin. Wróciłem. Błąd z komputera 17586 P1-17586. W programie brak opisu więc błąd mi skasował i pojechałem. Praca silnika normalna. Przejechałem 200 km do innego miasta było ok. Rano odpalam znów się pojawiła i świeci się dalej. W internecie znalazłem opis błędu "Linearna sonda lambda. Przerwa w zasilaniu prądowym. " Czytałem że to może być sonda lambda. Nie wydaje mi się, żeby akurat nagle coś jej się stało. Raczej coś w związku z wymianą. Może przewody obruszane. Mieliście może podobny przypadek po wymianie filtrów i oleju? Może to przez filtr paliwa? Gdzie znaleźć sondę lambda w Leonie? Pomóżcie to pierwsze auto i gruntownie przerzucam już internet żeby coś znaleźć i w weekend będę już u swojego mechanika więc może on coś powie. Czytałem też o czyszczeniu przepustnicy i adaptacji ale nie za bardzo rozumiem o co w tym chodzi? Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Seat Leon I Hatchback