Szukaj

Informacje o Seat Leon III ST 1.4 TSI 140KM 103kW 2013-2014

Lata produkcji: 2013 – 2014
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Seat Leon w trzecim wcieleniu ponownie został diametralnie przeprojektowany, pod względem stylistycznym wzorując się na prototypie z roku 2010 o nazwie IBE Concept, jak również na nowej Ibizie. Seat Leon III powstał na nowej platformie podłogowej VW Group MQB Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf siódmej generacji, czy Audi A3 trzeciej generacji. Leon III jest pierwszym w gamie modelem oferowanym także w wersji kombi (Leon ST). Jest również pierwszym modelem Seata, który pojawił się z nowym, zmodyfikowanym znakiem marki.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1395 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 80 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,5
~Adam
Seat Leon III
ST 1.4 TSI 140KM 103kW
Wybór był między Golfem, Octavią i Leonem. Jeździłem całą trójką. Astra i Focus odpadły z uwagi na większe spalanie i gorsze osiągi ich turbo-benzynek. Z początku Octavka wydała mi się ładna ale już po paru dniach obserwacji i przeglądania po prostu mi się znudziła. Leon? Po przejechaniu się ST FR w Katowicach powiedziałem, że chcę go mieć. Totalnie niebanalny. Miażdżące oświetlenie i przetłoczenia. Oddaje moją osobowość dynamicznego 30-latka z małą rodziną :) Na ulicy wszyscy się oglądają zwłaszcza w nocy jak do głosu dochodzi oświetlenie full LED ;) Auto jednym słowem można określić jako niebanalne, czego o Octavii i Golfie powiedzieć nie można.
4,7
~josh
Seat Leon III
ST 1.4 TSI 140KM 103kW
Kupiłem auto dla żony, a sam nie chcę z niego wysiadać :) Golf nam się nie podobał, Octavia zbyt popularna i banalna, poszliśmy do Seata. Przejechaliśmy się i zakochaliśmy od pierwszego wrażenia.. Wg mnie auto jakościowo powyżej Golfa, comfortem bliżej Audi - porównanie do A3
4,8
~ww
Seat Leon III
ST 1.4 TSI 140KM 103kW
Jestem zachwycony tym samochodem. Mam wersję FR. Może mój zachwyt wynika z tego, że wcześniej miałem niezbyt udaną HONDE CIVIC VIII generacji. Mam wersję FR. Może trochę wcześnie na zachwyty, ale jak dla mnie jest to samochód idealny. Wygląd - super. Zawieszenie - super. Silnik - rewelacja. Jadąc tym samochodem czuję się, jak bym podróżował nie kompaktem, a samochodem klasy średniej-wyższej. No i te gadżety - światła LED, felgi, podświetlenia w drzwiach, regulowany tryb jazdy - super.

Usterki Seat Leon III

Liczba wpisów: 15
Metaliczne stukanie klapy wastegate turbiny
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • silnik
  • 42 tys. km
Problem zaczął się już przy przebiegu 10tyś km, objawy to metaliczne stukanie całego mechanizmu wastegate turbiny (cięgno, ramię elektronicznego siłownika, ramię wraz z luzami trzpienia jak i samej klapy w turbinie), hałas bardzo dobrze słychać po rozruchu zimnego silnika w trybie rozgrzewania katalizatora, dodatkowo podczas jazdy w trybie 2 cylindrowym ciągłe grzechotanie spod maski dobrze słyszalne przy uchylonych oknach. Nasilają się objawy turbodziury jak i większego spalania. Problem wielokrotnie zgłaszany i kontrolowany przez aso bez skutku, całkowita odmowa naprawy. Serwisy niezależne odrazu widzą że jest problem z całym mechanizmem wastegate jednak seat polska odmawia naprawy twierdząc że wszystko jest w należytym porządku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pękające przednie reflektory
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 1
Usterka pojawia się na wszystkich forach. Źle spasowane z nadwoziem reflektory pękają i parują . Dilerzy wykręcają się od napraw.Dopiero rzeczoznawca stwierdza wadę konstrukcyjną. Koszt jednego reflektora powalający,4tys zł.
Reflektory LED przednie zakurzone od środka
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020
  • inne
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Oba reflektory led pokrywają sie kurzem i szlaczkami jak pajęczyna od środka. Trzykrotnie zgłaszane do ASO na gwarancji - za każdym razem odmowa wymiany. Za pierwszym razem jako powód podano ze na pewno reflektor był wycieramy ściereczka na sucho co spowodowało wyładowania wewnątrz i powstanie pajączków. Kolejnym razem, ze reflektor musi oddychać i stad kurz w środku. Moim zdaniem ewidentna wada fabryczna. Jest to bardzo widoczne i ewidentne obniża wartość auta przy odsprzedaży.
Seat Leon III ST