Szukaj

Informacje o Skoda Octavia I Hatchback 1.8 T 180KM 132kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 1996, pierwsza generacja Skody Octavia szybko zyskała status bestsellera nie tylko na polskim rynku. Model od samego początku zyskał sporą popularność (także w Polsce, stając się jednym z najchętniej nabywanych samochodów swojej klasy). Octavia I powstała na płycie podłogowej Volkswagena Golfa czwartej generacji. Oferowana była także w wariantach kombi, kombi z napędem 4WD i sportowym RS. Octavię pierwszej generacji poddano niedużemu faceliftingowi w 2000 roku. Mimo że druga generacja modelu została wprowadzona do sprzedaży cztery lata później, to do dnia dzisiejszego Skoda Octavia I sprzedawana jest w niektórych krajach pod nazwą Octavia Tour.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1950 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,6
~mirek
Skoda Octavia I
Hatchback 1.8 T 180KM 132kW
wykładzina podłogi bardzo jasna zabrudzenia widoczne natychmiast podsufitka za to w kolorze czarnym, fotele skórzane w środku ze wstawkami z jasnego materiału innego niż skóra , tym samym materiałem wykończone wewnętrzne boczne strony drzwi materiał b. podatny na zabrudzenia klopotliwy i trudny w czyszczeniu elektryczne ogrzewane lusterka to jakas pomylka ledwie -niewystarczająco grzeją ,do odparowania mgły z lusterek może wystarczy ale lodu i śniegu już nie,posiadałem kiedyś mazdę mx-6 tam aż para frunęła w trakcie topienia lodu na zewnętrznym lustrze, a tu to jakas tragedia trzeba w końcu pomóc sobie dłonię nieżle nieprawdaz,to mi grzane lusterka przy pomocy dłoni,radio symphony montowane fabrycznie jesli oddzielnie to jego cena 1400 PLN,klawisze strojonych stacji nie trzymaja wystrojonych czestotliwosci,trzeba nacisnac je drugi lub czasami trzeci raz aby wywolac wystrojona wczesniej stacje radiowa, watpliwe dzialanie RDS z przerwami jakich nie doswiadczylem w innych radiach w poprzednich samochodach
3,6
~nickname_p
Skoda Octavia I
Hatchback 1.8 T 180KM 132kW
Super auto, może sie podobać. Bardzo słabe plastiki, przez zawieszenie wszystko trzeszczy. Po jakimś czasie męczy. Części tanie. Naprawić każdy mechanik potrafi. Instalacja BRC podchodzi bez problemu i jedzie jak na Pb nie czuć jakiejś specjalnej różnicy. Powoli myślę o zmianie na coś wygodniejszego. Jakość wykonania jest na niskim poziomie. Za to mamy fajne przyśpieszenie i dobre trzymanie w zakrętach za stosunkowo niską cene.
4,7
~Daniel
Skoda Octavia I
Hatchback 1.8 T 180KM 132kW
Samochód godny polecenia, daje niesamowitą frajdę z jazdy. Wygląd i wyposażenie znacznie lepsze niż w zwykłej Octavi. Niedrogi w zakupie, jak na to co może nam dostarczyć
Średnie spalanie dla Skoda Octavia I Hatchback 1.8 T 180KM 132kW 2002-2005
9,8
l/100 km
11,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,8
Skoda Octavia I
Hatchback 1.8 T 180KM 132kW
Naprawdę da się tym autem pojechać ekonomicznie na poziomie nawet 7l/100km ale po co jak można przycisnąć i pomknąć trochę szybciej. Po autostradach przy prędkościach od 160 do 210 trzeba liczyć że koło 11 l spalimy. Co do części to są ogólnodostępne i w przyzwoitych cenach.
9,7
Skoda Octavia I
Hatchback 1.8 T 180KM 132kW
Najtańszy samochód jaki miałem , a do tego jeden z najszybszych. Wiadomi jak się depcze to pali, ale w mieście zimą miałem średnią 9.5l ( a to 180 KM ) z normalnym stylem jazdy ( nie liczę wielkich korków) . W trasie od 5.5 (80 km/h) w górę
10,7
Skoda Octavia I
Hatchback 1.8 T 180KM 132kW
Auto pali równomiernie do stylu jazdy - przy normalnej jeździe w mieście ~9 litrów natomiast przy agresywnej jeździe w mieście potrafi spalić nawet ok. 15-16 jest to mimo wszystko żadki wynik - ja nie naleze do ludzi którzy się turlają z pracy do domu i średni wynik to 10,5l - przy gabarytach i możliwościach tego auta - zwłaszcza po chipie i podniesieniu mocy jest jak najbardziej słuszny - jak ktoś kupuje silnik turbo w benzynie nie może oczekiwać że jego auto będzie palić tyle co skuter :)

Usterki Skoda Octavia I

Liczba wpisów: 86
szarpanie silnika, miga check engine, świeci EPC i trójkąt z wykszyknikiem
  • Skoda Octavia I Hatchback 2.0 115KM 85kW 1999-2005
  • silnik
Witam mam problem ze skoda octavia 2.0 116KM benzyna z sekwencją princa; lekko faluje na niskich obrotach, w trakcie jazdy zaczyna mocno szarpać, miga check engine, potem zapala się EPC i trójkącik z wykrzyknikiem od esp, silnik zgasł, kilka razy odpalałem, chodzi na wolnych obrotach ale nie ruszy z miejsca, mocno przy-gazowałem na luzie kilka razy, odpaliłem jeszcze raz, kontrolki pogasły ale świeci check, auto jeździ ale problem się powtarza w trasie, wyczuwam drgawki podczas przyśpieszania,brak różnicy na benzynie czy na gazie Czy wie ktoś jaka jest przyczyna brak Wyskakują przeróżne błędy: przerywacz spalania rozpoznany, cylinder 1,2,3 i 4, niedostateczne spalanie, katalizator rząd I, na liczniku pokazuje średnie spalanie 6 litrów/100km przy oszczędnej jeździe, kasowałem kilka razy, nie pamiętam wszystkich błędów.. wymieniłem cewkę, kable, świece i nic.. dziwne, bo auto jeździ, ma kopa, ale lekkie drgawki przy przyśpieszaniu i nikt nie wie co jest grane ;/
Problem rozwiązany
10 komentarzy
dziwne buczenie przy pierwszym uruchomieniu rano
  • Skoda Octavia I Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW 2001-2010
  • inne
Od jakiegoś czasu, za każdym raze gdzy przy zimnym silniku wkładam kluczyk do stacyjki, po załączeniu zapłonu ale jeszcze przed odpaleniem silnika, słyszę dziwne buczenie które dochodzi gdzieś z komory silnik w okolicach miejca gdzie pasażer kładzie nogi - trwa to kilka sekund. Po rozgrzaniu silnika - efektu tego przed odpaleniem nie ma. Silnik jest zgazowany fabrycznie - zdażyło mi się kilka razy jeździć na gazie z zapaloną rezerwą bęnzyny. Mam obawy że może to być pomka paliwowa - miałem tak w innym aucie. Niech mnie ktoś upewni lub rozwieje moje obawy...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Klapka wlewu paliwa.
  • Skoda Octavia I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Skoda Octavia II zakupiona w listopadzie 2010 r. z salonu ma ukrytą wadę zamknięcia otworu wlewu paliwa. Polega ona na tym, że przy zamkniętym samochodzie (centralny zamek) i włączonym alarmie klapka po jej naciśnięciu nieznacznie ulega otwarciu. Przed całkowitym jej otwarciem chroni ją tylko wewnętrzna blokada. Po otwarciu samochodu (odblokowaniu centralnego zamka) klapka pod wpływem wewnętrznej sprężyny całkowicie otwiera się sama. Jeżeli nie domkniemy ręcznie klapki, po zamknięciu samochodu z użyciem centralnego zamka, klapka zamykająca dostęp do wlewu paliwa (nie zabezpieczonego zamkiem z kluczykiem) pozostaje całkowicie otwarta - umożliwia to otwarcie wlewu paliwa przy zamkniętym samochodzie. Konieczne jest każdorazowo przed zamknięciem samochodu sprawdzanie zamknięcia klapki zamykającej wlew paliwa inaczej można się spodziewać wszystkiego - złego.
1 komentarz
Skoda Octavia I Hatchback