Szukaj

Informacje o Skoda Octavia I Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW 1997-2007

Lata produkcji: 1997 – 2007
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 1996, pierwsza generacja Skody Octavia szybko zyskała status bestsellera nie tylko na polskim rynku. Model od samego początku zyskał sporą popularność (także w Polsce, stając się jednym z najchętniej nabywanych samochodów swojej klasy). Octavia I powstała na płycie podłogowej Volkswagena Golfa czwartej generacji. Oferowana była także w wariantach kombi, kombi z napędem 4WD i sportowym RS. Octavię pierwszej generacji poddano niedużemu faceliftingowi w 2000 roku. Mimo że druga generacja modelu została wprowadzona do sprzedaży cztery lata później, to do dnia dzisiejszego Skoda Octavia I sprzedawana jest w niektórych krajach pod nazwą Octavia Tour.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Leszek
Skoda Octavia I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Mam okazję podzielić się z innymi opinią o samochodzie którego już nie mam a którym jeździłem ponad trzy lata. Sprzedałem tylko dlatego , że zachciało mi się nowszego samochodu (zaznaczam , że nie kupiłem skody) . Teraz nie wiem czy dobrze zrobiłem . Na początku jednak odniosę się do opinii innych użytkowników o skodzie oktavia ale nie tylko. Nie rozumiem jak można oceniać samochód po oponach ! Przecież opony to część eksploatacyjna i tylko od nas zależy jakie założymy . Napisałem to ponieważ irytują mnie tego typu opinie ! Ale do rzeczy: jeździłem Skodą Oktavia 1,9TDI 110KM w bogatej wersji wyposażeniowej , gdzie miałem również tempomat, czujniki parkowania , podgrzewane fotele , szyberdach itd. Skoda z tym silnikiem to samochód który chyba najbardziej łączy niskie koszty eksploatacji z jednoczesnym zadowoleniem z samochodu. Jej anorektyczne wręcz podejście na apetyt na paliwo powalało na kolana . Kiedyś zrobiłem eksperyment i w tasie przy tzw. "dziadkowej jeździe" spaliła 4,0l/100km. Wynik niewiarygodny ale prawdziwy . Normalnie przy mojej dość dynamicznej jeździe spalała w granicach 5,4-5,7l/100km. Ten samochód nigdy mnie nie zawiódł . Zjeździłem nim pół Europy i nie miałem żadnej awarii. Trzeba tylko wymieniać materiały eksploatacyjne na czas i samochód odwdzięczy się swoją niezawodnością . Kupiłem tą skodę przy przebiegu 180tys. a sprzedałem z przebiegiem 270tys. Po aucie nie było widać żadnego zużycia . Środek wyglądał jak nowy . Oktavia I ma oczywiście swoje wady , mianowicie: zbyt niskie przednie zawieszenie , jest dość głośna przy wyższych prędkościach , trochę słaby nadmuch na przednią szybę . Ale przecież nie ma samochodów bez wad . Z całą pewnością mogę powiedzieć , że jeśli ktoś chce kupić takie auto to zdecydowanie polecam . Należy jednak uważać ponieważ handlarze oferują egzemplarze z cofanymi licznikami . A ten samochód z tym silnikiem może przejechać bez większych problemów pół miliona kilometrów. Reasumując gdyby ten model miał trochę bardziej komfortowe zawieszenie i lepiej wyciszoną kabinę to byłby prawie idealnym samochodem. W Oktavia II już jest lepiej :-) Pozdrawiam wszystkich posiadaczy skody oktavia.
4,5
~Krzysiek
Skoda Octavia I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Jeżdżę tą wersją Octavii (produkcja listopad 2007) od 14 miesięcy jako przedstawiciel. Oprócz bieżących przeglądów, lania ropy do baku i sprawdzania ciśnienia w oponach, nie robię przy tym aucie zupełnie nic. Przejechałem ponad 60 tys km, nie oszczędzając go zbytnio, nie uciekając przed dziurami w drodze i dociskając pedał gazu zawsze do dechy - kiedy tylko się dało. Pomimo to spalanie jest w normie - średnio od nowości - prowadzę dokładne notatki - octavka spaliła 6,09 litra ON/100 km. Nic nie skrzypi, nic się nie urywa, nic brzęczy. Komfort i pojemność bagażnika wystarczające do pokonywania tras po 1300 km za jednym zamachem (do Chorwacji z rodziną) a wytrzymałość w sam raz do jazdy po mieście - średnio 30 razy na dzień silnik jest zapalany i gaszony.
4,4
~Wojo
Skoda Octavia I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Auto kupiłem przy przebiegu 295ty. 2015 od pierwszego właściciela. Sądziłem, że będę musiał więcej włożyć na naprawy i tu miłe zaskoczenie. auto do tej pory nie staneło w drodzę, nie było poważnych nieplanowanych napraw.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia I Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW 1997-2007
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Skoda Octavia I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Kupilem Octavie w maju 2015roku. Do tej pory, a minelo 7 miesiecy, zrobilem ponad 37 tys km. Wybralem ja z racji kosztow eksploatacji ktore sa bardzo tanie i szeroko dostepne. Octavia 2 razy zrobila trase UK-PL (1700). Raz latem, raz zima. Latem przy obladowanym bagazniku na maxa spalila srednio 5,7 do PL i 5,5 spowrotem. Zima tak samo obladowana- do PL 5.8, spowrotem 6, przy czym w polowie trasy temperatura oscylowala 10 stopni ponizej zera. Dodatkowo codziennie dojezdzam 80 ml do pracy - srednie spalanie okolo 5,5l Z czesci eksploatacyjnych z ostatniego roku wymienilem przednie wahacze, tylne amortyzatory, przednie tarcze, swiece zaplonowe i opony. Samochod jak najbardziej moge polecic jezeli ktos szuka samochodu taniego w eksploatacji z dobrym silnikiem 1.9 i pojemnym. Na prawde mozna sie zdziwic jaka ona jest pojemna. Z minusow. - bardzo slabo wyciszona- przy wyzszych predkosciach meczy - mogloby byc troche wiecej mocy, ale to moja subiektywna opinia - widac za czasu, strasznie kwadratowa co nie kazdemu moze pasowac - oryginalne fotele to jakas porazka na dluzsze wyprawy-. Tania zamiana z innego samochodu tej samej platformy (golf 4, seat leon1, audi a3, vw bora). Mozna kupic tanio i pasuja bez zadnych przeróbek a komfort nieporownywalny. Plusy. Ta sama platforma co golf 4, bora, seat leon 1, audi a3 wiec z dostepnoscia czesci nie ma problemu i sa tanie.
4,7
Skoda Octavia I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Jeżdżę codziennie ok 90km. Trasa wygląda następująco: 14,5km droga krajowa, 18km trasa szybkiego ruchu, 5km DK i 5km droga lokalna z ograniczeniami do 40 km/h (powrót w odwrotnej kolejności), od czasu do czasu kilkukilometrowy wyjazd do miasta - maksymalna predkość to 120-130km/h i spalanie wg licznika to 4,5l/100km. Raz podczas powrotu przy kiepskiej pogodzie i prędkości max 70km/h wskaźnik spalania pokazał mi 3,8l/100km. Udało mi się też przejechać w mieście kilka kilometrów w korkach ze średnią prędkością 11km/h - średnie spalanie 10,5l/100km. Jeżdżę w miarę ekonomicznie, rzadko się spieszę - wolę wcześniej wyjść z domu i dojechać ze spokojem. Prawie zawsze jeżdżę z włączoną klimatyzacją.
5,7
Skoda Octavia I
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Witam przez 3 lata użytkowałem w/w samochód. Silnik jak dla mnie fenomen jeżeli chodzi o spalanie i osiągi (oczywiście jak dla kogoś kto przesiadł się z benzyny o pojemności 1.2 :),później się przyzwyczaiłem). Generalnie średnie spalanie zawsze oscylowało w ciepłych misiącach w granicach 5.5-6l/100km jeżdżąc głównie w miastach aglomeracji śląskiej bez zbytniego oszczędzania (doradzono mi aby nie zamulać ze względu na turbo ze zmienną geometrią łopatek). W miesiącach chłodnych + 1l na tych samych odcinkach. Trasa trochę autostrad z prędkością do 150km/h i reszta krajówki z prędkością ok 100km/h średnio z reguły spalanie wynosiło 5l. Trasa do Niemiec 1000km z utrzymywaniem stałej prędkości 140km/h na autostradach wyszło średnie 5.4l. Mam również rodzinę w górach, którą często odwiedzałem skodą i chciałem podkreślić, że w górach nie ma to jak silnik diesla, czuć ten moment obrotowy i moc przy wyprzedzaniu tirów i puchnących jak pudzian podczas walki benzyniaków na stromych podjazdach:) Naprawdę zadziwiająco ekonomiczna jednostka, która zawstydziłaby niejedną współczesną konstrukcję diesla, jedyny problem polega na tym, że nie bardzo nadaje się do eksploatacji w mieście(częste problemy z turbo - zapiekanie łopatek kierownicy, pomimo stosowania się do wszystkich zasad eksploatacji diesla :( ale o całkowitej ocenie auta napiszę w opiniach)

Usterki Skoda Octavia I

Liczba wpisów: 86
szarpanie silnika, miga check engine, świeci EPC i trójkąt z wykszyknikiem
  • Skoda Octavia I Hatchback 2.0 115KM 85kW 1999-2005
  • silnik
Witam mam problem ze skoda octavia 2.0 116KM benzyna z sekwencją princa; lekko faluje na niskich obrotach, w trakcie jazdy zaczyna mocno szarpać, miga check engine, potem zapala się EPC i trójkącik z wykrzyknikiem od esp, silnik zgasł, kilka razy odpalałem, chodzi na wolnych obrotach ale nie ruszy z miejsca, mocno przy-gazowałem na luzie kilka razy, odpaliłem jeszcze raz, kontrolki pogasły ale świeci check, auto jeździ ale problem się powtarza w trasie, wyczuwam drgawki podczas przyśpieszania,brak różnicy na benzynie czy na gazie Czy wie ktoś jaka jest przyczyna brak Wyskakują przeróżne błędy: przerywacz spalania rozpoznany, cylinder 1,2,3 i 4, niedostateczne spalanie, katalizator rząd I, na liczniku pokazuje średnie spalanie 6 litrów/100km przy oszczędnej jeździe, kasowałem kilka razy, nie pamiętam wszystkich błędów.. wymieniłem cewkę, kable, świece i nic.. dziwne, bo auto jeździ, ma kopa, ale lekkie drgawki przy przyśpieszaniu i nikt nie wie co jest grane ;/
Problem rozwiązany
10 komentarzy
dziwne buczenie przy pierwszym uruchomieniu rano
  • Skoda Octavia I Kombi 1.6 MPI 102KM 75kW 2001-2010
  • inne
Od jakiegoś czasu, za każdym raze gdzy przy zimnym silniku wkładam kluczyk do stacyjki, po załączeniu zapłonu ale jeszcze przed odpaleniem silnika, słyszę dziwne buczenie które dochodzi gdzieś z komory silnik w okolicach miejca gdzie pasażer kładzie nogi - trwa to kilka sekund. Po rozgrzaniu silnika - efektu tego przed odpaleniem nie ma. Silnik jest zgazowany fabrycznie - zdażyło mi się kilka razy jeździć na gazie z zapaloną rezerwą bęnzyny. Mam obawy że może to być pomka paliwowa - miałem tak w innym aucie. Niech mnie ktoś upewni lub rozwieje moje obawy...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Klapka wlewu paliwa.
  • Skoda Octavia I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Skoda Octavia II zakupiona w listopadzie 2010 r. z salonu ma ukrytą wadę zamknięcia otworu wlewu paliwa. Polega ona na tym, że przy zamkniętym samochodzie (centralny zamek) i włączonym alarmie klapka po jej naciśnięciu nieznacznie ulega otwarciu. Przed całkowitym jej otwarciem chroni ją tylko wewnętrzna blokada. Po otwarciu samochodu (odblokowaniu centralnego zamka) klapka pod wpływem wewnętrznej sprężyny całkowicie otwiera się sama. Jeżeli nie domkniemy ręcznie klapki, po zamknięciu samochodu z użyciem centralnego zamka, klapka zamykająca dostęp do wlewu paliwa (nie zabezpieczonego zamkiem z kluczykiem) pozostaje całkowicie otwarta - umożliwia to otwarcie wlewu paliwa przy zamkniętym samochodzie. Konieczne jest każdorazowo przed zamknięciem samochodu sprawdzanie zamknięcia klapki zamykającej wlew paliwa inaczej można się spodziewać wszystkiego - złego.
1 komentarz
Skoda Octavia I Hatchback