Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Skoda Octavia I Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW 2001-2010

Lata produkcji: 2001 - 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała na rynku w 1996 roku. Zbudowano go na platformie podłogowej Volkswagena Golfa IV. Od początku model cieszył się dużą popularnością (również w Polsce, gdzie był jednym z najlepiej sprzedających się aut w swojej klasie). Dostępny również w wersjach kombi, kombi 4WD oraz sportowej RS. W roku 2000 model przeszedł drobny face-lifting. Co prawda w cztery lata później do sprzedaży weszła Octavia II, jednak do dziś Octavia I jest sprzedawana w niektórych państwach jako Octavia Tour.
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Skoda Octavia I Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 600
Koszt ogólny 21,99 PLN
ON29.9 PLN
Wydatki serwisowe 7,08 PLN Pozostałe wydatki 6,08 PLN

Autodiagnoza Skoda Octavia I

Liczba wpisów: 61
dziwne buczenie przy pierwszym uruchomieniu rano
dodał: ~Krzyś, 6 lat temu
Od jakiegoś czasu, za każdym raze gdzy przy zimnym silniku wkładam kluczyk do stacyjki, po załączeniu zapłonu ale jeszcze przed odpaleniem silnika, słyszę dziwne buczenie które dochodzi gdzieś z komory silnik w okolicach miejca gdzie pasażer kładzie nogi - trwa to kilka sekund. Po rozgrzaniu silnika - efektu tego przed odpaleniem nie ma. Silnik jest zgazowany fabrycznie - zdażyło mi się kilka razy jeździć na gazie z zapaloną rezerwą bęnzyny.
Silnik nie chce się ponownie uruchomić
dodał: ~Urszula, ponad rok temu
Szanowni Panowie Kierowcy, proszę o informację, jaka może być przyczyna, że po przejechaniu niewielkiego dystansu silnik nie uruchamia się? Rozrusznik kręci i nawet, gdy uda się skutecznie zakręcić, to zaraz gaśnie i nie wchodzi w obroty. Ponowne uruchomienie jest możliwe dopiero po odczekaniu mniej więcej 0,5 godz. i wówczas silnik zachowuje się, jak gdyby nic się nie wydarzyło. Żaden mechanik nie jest w stanie stwierdzić co jest na rzeczy, a podłączenie pod komputer nie wykrywa usterki. Reasumując nigdy nie wiem, kiedy to się może powtórzyć. Czy któryś z Panów miał tego typu doświadczenie?
przy włączeniu klimatyzacji silnik zaczyna nieregularnie pracować
dodał: ~agata, 6 lat temu
Przy włączeniu klimatyzacji silnik zaczyna nieregularnie pracować, została nabita klimatyzacjia od nowa jak i wymieniony regulator napięcia w alternatorze

Dane techniczne Skoda Octavia I Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW 2001-2010

Podstawowe parametry Skoda Octavia I Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
Produkowany od 2001 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Przeniesienie napędu Skoda Octavia I Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5

Publikacje o Skoda Octavia

Newsy o Skoda Octavia

Skoda Octavia I Kombi