Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III Kombi 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 3000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny Green tec
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny Green tec
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
System start&stop Dostępny Green tec
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Karoseria

Wady

- Całokształt - Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,3
~NIE-służbowa Octavia
Skoda Octavia III
Kombi 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Pierwszą opinie napisałem przy przebiegu 4 000 km, tutaj: https://www.autocentrum.pl/oceny/skoda/octavia/iii/kombi/silnik-diesla-1.6-tdi-cr-dpf-105km-2013-2015/ocena-kierowcy-50237/ Następną po 150 tys km. Będę odnosił się do tamtych opinii i cytował niektóre fragmenty. Auto służbowe do 150 tys km, następnie odkupione przeze mnie. W wersji wyposażenia elegance - najwyższa + za dopłatą skóra. Wersja z jasną tapicerką powoduje, że auto w środku jest o klasę wyższe. Wielokrotnie wsiadający pytali, "ej to naprawdę Skoda?" Samochód jest BARDZO przestronny w środku, w swojej klasie najprzestronniejszy i przebija wiele aut z klasy wyższej. Bagażnik ogromny, z haczykami na zakupy. Nawiewy na tyli rząd siedzisk co nie jest standardem w klasie. Stylistyka zewnętrzna bardzo przeciętna, przód jak w mniejszej rapid, auto jest nudne i niezwracajace uwagi - to oczywiście subiektywna opinia, którą podtrzymuje po 8 latach - pozytyw jest taki, ze chyba wciaz sie nie opatrzylo. Silnik bardzo ekonomiczny, ale dynamika słaba. Po 8 latach musze stwierdzić że w moim konkretnie przypadku ta dynamika jest w zupełnosci wystarczająca. Poruszam się trochę w mieście ale w większości po autostradach. W mieście więcej mocy nie potrzeba, a na autostradzie włączam tempomat i nie ma problemu. Niski poziom hałasu wewnątrz, odczuwalny dopiero przy przelotach autostradowych. Tutaj uwaga, auto jest ciche i bardzo mało pali (5-5,5 l/100) przy tempomacie zapietym na 138 km/h (wg GPS: 133 km/h), jest to najbardziej optymalna prędkość autostradowa - potwierdzone na tym dystansie. Przy przelotach na niemieckich autostradach pow. 150 km/h, głośność rośnie bardzo mocno i staje się uciążliwa. Napewno duży wpływ ma brak 5 biegu, wydaje mi się też, że wyciszenie silnika mogłoby być lepsze. Uwaga do glosnośc po 230 tys, auto zrobiło się głośniejsze, prawdopodobną przyczyną jest łozysko przy sprzęgle, które było naprawiane. Nieakceptowalne braki w wyposażeniu podstawowym dla tej wersji (opisane dalej). W środku (w wersji z jasną skórą) auto jest jakby o klasę wyżej, świetne spasowanie elementów, brak trzasków, stuków itp. - miałem okazje jezdzic tym samym rocznikiem ale ze zwykłym ciemnym wnętrzem i było słychać trzaski, ta wersja z jasnym wnetrzem i skóra ma troche inne materiały które nigdy nie skrzypiały. Aktualnie przy 270 tys km pojawiają się jakieś tarcia w boczku prawych przednich drzwi. Rewelacyjne radio z dużym dotykowym wyświetlaczem i możliwością odtwarzania z różnych nośników. Jakością dźwieku przewyższa wiele innych fabrycznych instalacji, naprawdę jest to poziom firm BOSE itp. Niewygodne przednie fotele, przy dłuższych trasach męczące. Hmmmm, po tych 150 tys km stwierdzam, że chyba mój kręgosłup się przyzwyczaił lub nauczyłem się korzystać z tempomatu i po prostu przyjmuje wygodniejszą pozycje. Przy 270 tys fotele praktycznie nie wskazują na zużycie poza oczywiście zwykłym zużyciem wynikającym z użytkowania. Na klamkach przednich drzwi brud osiada również od środka, nie występowało to w innych moich autach. Może to kwestia dużych felg (17") lub opon, w każdym razie trochę irytujące. Bardzo wygodne (widoczne) wpięcia do fotelików iso-fix. Zaskakująco pozytywnie sztywna jak na kombi karoseria. Auto wg. instrukcji powinno mieć wymieniany olej co 30 tys km - bzdura, jesli ktoś użytkuje prywatnie zalecam co 15 tys km. Co do spalania oleju przez silnik jest to mocno zależne od ilości kilometrów od poprzedniego przeglądu oraz prędkości maksymalnych - jazda z prędkościami pow 150 km/h powoduje że ostrzeżenie o niskim poziomie oleju pojawia się częściej. Bezawaryjność - pompa wody przy 90 tys km. Przy okazji serwis wymienił rozrząd, po co nie wiem. Między 200 a 250 tys km: naprawa skrzyni biegów, wymiana amortyzatorów z tyłu, wymiana akumulatora, wymiana łączników stabilizatora, wymiana łożysk kół przednich, wymiana rozrusznika, wymiana opon na wielosezonowe, wymiana osłony silnika. W pierwszej opinii napisałem, że nie kupiłbym tego auta ponownie, po 150 tys km zmieniłem zdanie z jednym zastrzeżeniem - NIE W TEJ CENIE - aktualnie podobna wersja ze skóra to wydatek 130 tys zł. Skodo, czy Ty na głowę upadłaś? Jeśli chcesz się skontaktować, napisz komentarz z adresem mailowym fsc@wp.pl - odpisze.
4,2
~Sluzbowa Octavia, czesc 2 po 150 000 km
Skoda Octavia III
Kombi 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Pierwszą opinie napisałem przy przebiegu 4 000 km, tutaj: https://www.autocentrum.pl/oceny/skoda/octavia/iii/kombi/silnik-diesla-1.6-tdi-cr-dpf-105km-2013-2015/ocena-kierowcy-50237/ Będę odnosił się do tamtej opinii i cytował niektóre fragmenty. Auto służbowe w wersji wyposażenia elegance - najwyższa + za dopłatą skóra. Wersja z jasną tapicerką powoduje że auto w środku jest o klasę wyższe. Wielokrotnie wsiadający pytali, "ej to naprawde Skoda?" Stylistyka zewnętrzna bardzo przeciętna, przód jak w mniejszej rapid, auto jest nudne i niezwracajace uwagi - to oczywiście subiektywna opinia, którą podtrzymuje po 4 latach - pozytyw jest taki, ze chyba wciaz sie nie opatrzylo. Silnik bardzo ekonomiczny, ale dynamika słaba. Po 4 latach musze stwierdzić że w moim konkretnie przypadku ta dynamika w zupełnosci wystarczała. Poruszam się albo w miescie albo po autostradach. W mieście więcej mocy nie potrzeba, a na autostradzie włączam tempomat i nie ma problemu. Niski poziom hałasu wewnątrz, odczuwalny dopiero przy przelotach autostradowych. Tutaj uwaga, auto jest ciche i bardzo mało pali (5-5,5 l/100) przy tempomacie zapietym na 138 km/h (wg GPS: 133 km/h), jest to najbardziej optymalna prędkość autostradowa - potwierdzone na tym dystansie. Przy przelotach na niemieckich autostradach pow. 150 km/h, głośność rośnie bardzo mocno i staje się uciążliwa. Napewno duży wpływ ma brak 5 biegu, wydaje mi się też, że wyciszenie silnika mogłoby być lepsze. Nieakceptowalne braki w wyposażeniu podstawowym dla tej wersji (opisane dalej). W środku (w wersji z jasną skórą) auto jest jakby o klasę wyżej, świetne spasowanie elementów, brak trzasków, stuków itp. - miałem okazje jezdzic tym samym rocznikiem ale ze zwykłym ciemnym wnętrzem i było słychać trzaski, ta wersja z jasnym wnetrzem i skóra ma troche inne materiały które nigdy nie skrzypiały. Rewelacyjne radio z dużym dotykowym wyświetlaczem i możliwością odtwarzania z różnych nośników. Jakością dźwieku przewyższa wiele innych fabrycznych instalacji, naprawdę jest to poziom firm BOSE itp. Niewygodne przednie fotele, przy dłuższych trasach męczące. Hmmmm, po tych 150 tys km stwierdzam, że chyba mój kręgosłup się przyzwyczaił lub nauczyłem się korzystać z tempomatu i po prostu przyjmuje wygodniejszą pozycje. Na klamkach przednich drzwi brud osiada również od środka, nie wsytępowało to w innych moich autach. Moze to kwestia duzych felg (17") lub opon, w kazdym razie troche irytujace. Bardzo wygodne (widoczne) wpięcia do fotelików iso-fix. Zaskakująco pozytywnie sztywna jak na kombi karoseria. Auto wg. instrukcji poinnno mieć wymieniany olej co 30 tys km - bzdura, jesli ktos uzytkuje prywatnie zalecam co 15 tys km. Co do spalania oleju przez silnik jest to mocno zależne od ilości kilometrów od poprzedniego przeglądu oraz prędkości maksymalnych - jazda z prędkościami pow 150 km/h powoduje że ostrzezenie o niskim poziomie oleju pojawia się częściej. Bezawaryjność - nie mam się czego przyczepić poza JEDNĄ awarią - pompa wody przy 90 tys km. Przy okazji serwis wymienił rozrząd, po co nie wiem. W poprzedniej opinii napisałem że nie kupiłbym tego auta ponownie, po tych 150 tys km zmieniłem zdanie z jednym zastrzeżeniem - NIE W TEJ CENIE - aktualnie podobna wersja ze skóra to wydatek 90 tys zł. Skodo, czy Ty na głowe upadłaś? Jesli chesz sie skontaktowac, napisz komentarz z adresem mailowym - odpisze.
4,1
~Michał K.
Skoda Octavia III
Kombi 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Generalnie szału nie ma. Sądzę, że Skoda korzysta ze stereotypu, jaki panuje o tej marce w Polsce, chodzi o stosunek: cena, wielkość, jakość. Mianowicie auto jest wielkie, nieźle wykonane ale także drogie ( w porównaniu do Golfa czy Seata). Różnice widać przy bezpośrednim porównaniu tych aut. Diabeł tkwi w szczegółach i to widać na pierwszy rzut oka. To samo tyczy się prowadzenia, zmiany biegów. Atut auta - przestronność. Skoda jest nie do pobicia. To jej największa zaleta. Za cenę 94000 ( katalogowo ) można oczekiwać więcej.
Średnie spalanie dla Skoda Octavia III Kombi 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW 2013-2015
5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Skoda Octavia III
Kombi 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Jestem właścicielem Octavii III fl 1.6 TDI 2018r. Lecz wyposażonej w jednostkę 105KM (77kW) DSG Euro 6. Spalanie w mieście Poznań, odcinek 5 km korki, z włączonym systemem Start & Stop, to przy normalnej jeździe spalanie wynosi 5,1 l/100 km, natomiast przy wyłączonym to spalanie wzrasta do 7l. W trasie przy 120 km/h auto zużywa ok 5l/100 km oleju napędowego, a przy 100 km/h około 4l, natomiast jadąc 90 km/h spalanie wynosi ok 3,5 l/100km. Prędkość obrotowa przy 120 km/h wynosi ok 2000 obr/min na 7 biegu. Natomiast przy 100 km/h ok 1600 obr/min. Auto dość szybko zmienia biegi, przez co nie zalecam jechać z prędkością 70 km/h bo auto ma zaledwie 1200 obr/min, i podczas jazdy pod delikatne wzniesienie są przenoszone lekkie drgania silnika, co zmniejsza komfort podróży. Dlatego polecam jechać wtedy 75 km/h, bo fotoradar nie zrobi zdjęcia, a komfort jest już idealny. Natomiast przy mocniejszym wzniesieniu, auto wykonuje redukcję, lecz wcześniej auto jak i sprzęgło się męczy. Ogólnie polecam tę jednostkę, z DSG silnik sprawdza się świetnie, ponieważ jest ekonomiczny w trasie jak i w mieście, oraz jest komfortowy ze względu na niskie obroty w trasie. Dodatkowo auto jest dobrze wygłuszone, więc oprócz ciszy spowodowanej niskimi obrotami jednostki, auto zapewnia dobre wyciszenie dźwięków otoczenia. Dlatego tramwaj czy ciężarówka nie psuje doznań akustycznych. Pozdrawiam.
5,3
Skoda Octavia III
Kombi 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Octavia z tym silnikiem to król oszczędności. Kręcąc się w około "komina", trasa poza miastem 20km w jedną stronę, to spalania pomiędzy 4,6L - 4,9L/100km! Osiągnięcie tego wyniku to jazda z prędkościami 60-90km/h. Trasa 900km, z boxem i 4 osobami na pokładzie (w tym 2 dzieci), to 5L/100 z prędkościami do 140km/h (wynik osiągnąłem na paliwie Shell). Jeżeli chodzi o sam samochód, to pakowny, dobrze się prowadzi, ale trochę głośny. Słyszalny szum opon w kabinie oraz przy niektórych obrotach, głośny silnik. Dynamika, wystarczająca, to nie jest samochód do wyścigów. Mimo wszystko, auto godne polecenia, na pewno bardzo rozsądny zakup. Przez 4 lata bez żadnych problemów.
9,0
Skoda Octavia III
Kombi 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Pewnie najczęściej raporty tego modelu piszą użytkownicy, którzy uzywają octavi jako samochodu firmowego na trasach, ale jako kierowca, jeżdzacy w wieksozsci po miescie i raz z w tygodniu wieksza trasa robiacy okolo 20-30 tys rocznie osiagam takie spalanie: miasto i uzytkowanie codzienne - 11,5 trasa - 9 Jezdze przepisowo, na autostradzie rowno 140km/h . Nie szarzuje, bo woze najczesciej malzonke i dziecko w foteliku. Troche jestem rozczarowany, bo myslelm, ze spalanie bedzie mniejsze. Ale skoda nie ma alternatywy, bo benzyowe silniki juz nie bardzo nadaja sie na LPG (chyba ze w rapidach albo fabiach) Pozdrawiam.

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 34
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Klekotanie jak by że skrzyni.
  • Skoda Octavia III Liftback
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam posiadam skodę octavie 3 rok prod. 2014 Silnik 1.4 tsi 140km skrzynia manualna benzyna, przebieg 70 tys. Mam problem dotyczący klekotanie podczas postoju przy oczywiście odpalonym samochodzie, a przy włączeniu pedału sprzęgła za każdym razem te dziwne klekotanie przestaja i mam teraz pytanie czy to jest wina SPRZĘGŁA? I nie mogę się doczytać czy występuje w moim modelu samochodu dwumas? Czy to może być tego wina, jeżeli ktoś ma bądź miał podobne problemy prosiłbym o podpowiedź bo nie wiem co począć z tym klekotaniem. Jak coś proszę o odpowiedź na mój mejl piotrbialas500@wp.pl Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Światła mijania LED świecą za nisko, szczególnie po załadowaniu auta. Niebiezpieczne
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 83 tys. km
Problem dotyczy świateł Full-LED w Octavii III FL. Już na dzień dobry światła mijania są ustawione za nisko. Nie oświetlają znaków ani obiektów na chodniku położonych dalej niż około 30m. Dodatkowo po załadowaniu bagażnika plus trzy osoby dorosłe z tyłu korektor wysokości świateł tak obniża wiązkę, że jazda staje się niebezpieczna, szczególnie w lasach. Granica światło-cień w tych lampach jest bardzo mocna i nie ma "poświaty" sprawiającej, że obiekty oddalone dalej są w jakikolwiek sposób widoczne. Trzy podejścia do ASO, za każdym razem spławiany za pomocą śmiesznego zestawu z soczewką. Uwaga, w Octavii III FL nie ma adaptacyjnej wiązki świateł, nie ma trybów: Miasto, Trasa itp dla świateł. Jest TYLKO funkcja AUTO dla świateł drogowych. Nic więcej. Nie dajcie sobie pseudo bajek wciskać. Adaptacyjne i skrętne to są światła bi-xenon w Octavia III (bez FL), niestety serwisy karmić was będą bajkami i stereotypami. Octawia III FL ma światła LED statyczne wyłącznie z korektą wysokości świecenia, czyli takie "bieda LED-y". Dopiero, gdy podjechałem autem z kilkoma paczkami z tyłu i przy nich wypakowywałem i z powrotem ładowałem zawartość bagażnika, okazywało się, że załadowane auto obniża wiązkę świateł mijania stanowczo za dużo (różnica na oddalonej o 8m ścianie wynosiła 10cm niżej! a to w warunkach drogowych oznacza kilka-kilkanaście metrów, a zatem czyjeś życie). Musiałem się wykłócić o procedurę "nauczenia" świateł, a nie tylko podpięcie komputerka i skasowanie błędów. Od tego momentu światła są na równym poziomie niezależnie od ilości obciążenia w samochodzie. Sytuacja zaobserwowana również w VW Golf Plus 2018 w statycznych światłach LED.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skoda Octavia III Kombi