Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III Kombi 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 - 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz

Oceny Skoda Octavia III Kombi 1.6 TDI CR DPF 105 KM 77 kW

Ogólna ocena
4,08
Średnia dla segmentu 4,07
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(33%) NIE(67%)
ZALETY + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
WADY - Całokształt - Układ jezdny - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

Służbowa Octavia
Skoda Octavia III Kombi
1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW (2013-2015) 3,92
Auto służbowe w wersji wyposażenia elegance - najwyższa + za dopłatą skóra. Stylistyka zewnętrzna bardzo przeciętna, przód jak w mniejszej rapid, auto jest nudne i niezwracajace uwagi - to oczywiście subiektywna opinia. Silnik bardzo ekonomiczny, ale dynamika słaba. Niski poziom hałąsu wewnątrz, odczuwalny dopiero przy przelotach autostradowych. Nieakceptowalne braki w wyposażeniu podstawowym dla tej wersji (opisane dalej). W środku (w wersji...
dodano 4 lata temu przez Służbowa Octavia
Michał K.
Skoda Octavia III Kombi
1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW (2013-2015) 4,08
Generalnie szału nie ma. Sądzę, że Skoda korzysta ze stereotypu, jaki panuje o tej marce w Polsce, chodzi o stosunek: cena, wielkość, jakość. Mianowicie auto jest wielkie, nieźle wykonane ale także drogie ( w porównaniu do Golfa czy Seata). Różnice widać przy bezpośrednim porównaniu tych aut. Diabeł tkwi w szczegółach i to widać na pierwszy rzut oka. To samo tyczy się prowadzenia, zmiany biegów. Atut auta - przestronność. Skoda jest nie do...
dodano 2 lata temu przez Michał K.
Sluzbowa Octavia, czesc 2 po 150 000 km
Skoda Octavia III Kombi
1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW (2013-2015) 4,23
Pierwszą opinie napisałem przy przebiegu 4 000 km, tutaj: https://www.autocentrum.pl/oceny/skoda/octavia/iii/kombi/silnik-diesla-1.6-tdi-cr-dpf-105km-2013-2015/ocena-kierowcy-50237/ Będę odnosił się do tamtej opinii i cytował niektóre fragmenty. Auto służbowe w wersji wyposażenia elegance - najwyższa + za dopłatą skóra. Wersja z jasną tapicerką powoduje że auto w środku jest o klasę wyższe. Wielokrotnie wsiadający pytali, "ej to...
dodano 7 miesięcy temu przez Sluzbowa Octavia, czesc 2 po 150 000 km

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Skoda Octavia III Kombi 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 321
Koszt ogólny 22,69 PLN
ON22.99 PLN
Wydatki serwisowe 2,24 PLN Pozostałe wydatki 2,45 PLN

Dane techniczne Skoda Octavia III Kombi 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW 2013-2015

Podstawowe parametry Skoda Octavia III Kombi 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 3000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Przeniesienie napędu Skoda Octavia III Kombi 1.6 TDI CR DPF 105KM 77kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny Green tec
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny Green tec
Automatyczna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
System start&stop Dostępny Green tec

Autorentgen Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 53

Klapka wlewu paliwa.

dodał: ~793ub21, 7 lat temu
Skoda Octavia II zakupiona w listopadzie 2010 r. z salonu ma ukrytą wadę zamknięcia otworu wlewu paliwa. Polega ona na tym, że przy zamkniętym samochodzie (centralny zamek) i włączonym alarmie klapka po jej naciśnięciu nieznacznie ulega otwarciu. Przed całkowitym jej otwarciem chroni ją tylko wewnętrzna blokada. Po otwarciu samochodu (odblokowaniu centralnego zamka) klapka pod wpływem wewnętrznej sprężyny całkowicie otwiera się sama. Jeżeli nie domkniemy ręcznie klapki, po zamknięciu samochodu z użyciem centralnego zamka, klapka zamykająca dostęp do wlewu paliwa (nie zabezpieczonego zamkiem...

Pęka zestaw wskaźników.

dodał: ~Przem7912, 9 lat temu
W Octavii II pęka szybka zestawu wskaźników. Skoda tłumaczy się, że to od elementów czyszczących i nie chce uznać tego jako wada fabryczna. Ja wymieniałem cały zestaw 3-krotnie. W czwartym pojawił się ten sam problem, lecz już po gwarancji i są problemy z wymianą. Może ktoś ma podobny problem.

Awarie skrzyni biegów.

dodał: ~bartyo, 8 lat temu
Po 20000 km uszkodzeniu uległ mechanizm różnicowy w skrzyni. Doszło do zatarcia się sworznia kół satelitów w miejscu współpracy z kołami satelitów i w następstwie tego do ścięcia tulejki rozprężnej. Zdaniem Producenta, to tego typu usterek, dochodzi w sytuacji kiedy samochód był eksploatowany w specyficzny sposób, czyli przez nie odpowiadający standardowi charakter użytkowania pojazdu. (??!!??) Po co gwarancja? Koszt naprawy 8500 zł. Na szczęście moje ASO sie postarało i zapłaciłem tylko za robociznę.

Publikacje o Skoda Octavia

Newsy o Skoda Octavia

Skoda Octavia III Kombi
Aktualnie przeglądasz Skoda Octavia III Kombi