Szukaj

Informacje o Skoda Octavia III Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2016

Lata produkcji: 2015 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja Skody Octavii. W porównaniu do poprzedników Octavia III powiększyła swoje wymiary, co, mając na względzie również zaprezentowanie kompaktowej Skody Rapid, w sposób naturalny popycha go w stronę segmentu D (klasa średnia). Skoda Octavia trzeciej generacji powstała na nowej płycie podłogowej VW Group MQB, tak jak (tradycyjnie już) Volkswagen Golf, jak również m.in. Audi A3 oraz Seat Leon. Octavia III została zaprojektowana przez Jozefa Kabana, który wcześniej odpowiadał m.in. za design Bugatti Veyrona.
czytaj więcej
Powagosław
Niby niewiele się zmieniło, a jednak czasem właśnie to niewiele robi różnicę. Duch nadal ten sam, ale jakby bardziej dopracowany - auto zyskało na dojrzałości i elegancji. Pytanie tylko, jak na popularności tego modelu (a to popularność przez duże „P”) odbije się próba wprowadzenia Octavii do klasy średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
W motoryzacji zdarzają się ewolucje i rewolucje, a bestseller Skody przeszedł właśnie przeszedł to wszystko w skali mikro. Szkoda tego sarkazmu, sorry, ale jakkolwiek przyjemnie się patrzy na nową Octavię, za każdym razem widzę prężącego się Rapida. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1395 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Wit
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW
Bardzo udany samochód, fajny design po zmianie świateł wewnątrz i na zewnątrz na LED. Xenony na wyposażeniu z LED do jazdy dziennej ekstra. Auto przestronne, nieźle wyciszone jak na ten segment. Wersja Style wystarczająca do komfortu na dłuższej trasie. 150 KM przy danej wadze samochodu jest ok. Octavię 3 z silnikiem 1.4 TSI na pasku rozrządu cechuje duża niezawodność. Kupiłbym zdecydowanie ją ponownie, tylko teraz wersję IV Ma pewne niedociągnięcia, ale ie można wymagać cudów za te pieniądze.
4,9
~Mariusz
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW
Jestem w 100% zadowolony z mojej skody. Koszty utrzymania, jakość, komfort jazdy, jakość wykonania - wszystko jak najbardziej na plus. Miałem problem z klimatyzacją, ale wystarczył update systemu i wszystko działa jak należy. Mały silnik 1.4 ale absolutnie genialny!!! możliwość zmieniania trybów jazdy daje niesamowity komfort w trybie sport. Przyspieszenie jest wystarczające - dużo, dużo, DUŻO lepsze od mojego poprzedniego auta - mazdy 3 z silnikiem 1.6. Na chwilę obecną nie widzę mankamentów, które by mnie drażniły w jakikolwiek sposób. Komfort, praktyczność i osiągi - za cenę budżetową!
4,7
~MCiech89
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW
Jest to moja druga opinia. Poprzednia była po przejechaniu 3000 km, czyli jeszcze praktycznie dotarcie silnika. Teraz mam przejechane już 15000 km. Samochód to Octavia III liftback 1.4 TSI 150 KM w wersji Style. Po pół roku od kupna zauważyłem kilka mankamentów w tym samochodzie. Nadal zachwyca mnie silnik i design nadwozia. Silnik jest dla mnie prawie idealny. Wystarczająco dynamiczny i potrafi być mega oszczędny (krajówką na dystansie 110 km, przy zrównoważonej jeździe maks. 100 km/h spalanie zeszło do 4,2 l/100 km, z kolei wyjazd do Toskanii, 3500 km w obie strony, zużycie paliwa - 5,6 l/100 km). Spalanie po dotarciu spadło wedle zapewnień o około 0,5 - 1 l/100km. Żałuję, że nie zamówiłem mirror linka, i gniazda 230V z tyłu. Z minusów, czasami zdarzają się lekkie trzaski z lewej strony kierownicy, a lakier jest niestety miękki, łatwo się rysuje. Podłokietnik w drzwiach mógłby być stanowczo bardziej miękki. Po zimie stwierdzam z kolei że grzana przednia szyba i podgrzewane przednie fotele sprawdziły się. Jeżdżę często w nocy, więc skrętne biksenony są super. Szkoda że nie ma jeszcze tu matrycowych ledów;) Co do designu. Gdy codziennie zamykam samochód lubię popatrzeć jak wygląda. Przednie lampy z ledami super wyglądają. Często aż nie chce się wysiadać z tej Octavii:)
Średnie spalanie dla Skoda Octavia III Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW 2015-2016
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,4
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW
Najlepszy wynik 3,8 l/100 km uzyskałem w czerwcu 2018 na trasie: Liberec - Frydlatn - Habartice / Zawidów - Zgorzelec - A4 (45 km do zjazdu na Bolesławiec/Nową Sól) - Szprotawa - Kożuchów - Nowa Sól - S3 - Zielona Góra. Pracowała klimatyzacja. Odległość ok. 200 km, suma podjazdów pod górę: 867 m, suma zjazdów w dół: 1 148 m. Jest dokumentacja fotograficzna o w/w średnim zużyciu, temperaturze zewnętrznej i całkowitym przebiegu tego dnia. Przebieg trasy: https://pl.mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=15.5897375&y=51.3291390&z=13&rc=959L5x1syFeVVe4Bepqeg-9jQUcxdBA39j2tbxfeuK&rs=stre&rs=stre&rs=stre&rs=osm&rs=osm&ri=101160&ri=101187&ri=101103&ri=12516&ri=28315096&mrp=%7B%22c%22%3A111%7D&xc=%5B%5D&rut=1
6,0
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW
Samochód rewelacyjny, jeśli tylko odpowiednio się go zestroi z własnymi upodobaniami przed zakupem. Silnik wypije tyle, ile się mu doda gazu. Podczas toczenia się ze stałą prędkością spalanie oscyluje w granicach 4 l. Przy 100 jest to ok. 5,5 l., przy 140 ok. 7 l/100 km. Prędkość maksymalna mojej Octavii bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Np. jadąc w 4 osoby z bagażami samochód był w stanie utrzymać stałą prędkość na poziomie ponad 230 km/h! Spalanie chwilowe przy takiej jeździe wynosi ok. 22 l/100 km :)
6,6
Skoda Octavia III
Liftback 1.4 TSI 150KM 110kW
Koszty eksploatacyjne (paliwo) są dla mnie zadowalające, ponieważ nie są wyższe niż w moim poprzednim dieslu. Spalanie (wszystkie wyniki przy 2 osobach dorosłych + 1 dziecko w foteliku, w bagażniku wózek + 2 torby turystyczne): - miasto (Warszawa) poza szczytem (27km Wisłostrada + Dolinka Służewiecka, kilkanaście świateł, aktywny Start-Stop): 6.0 - 6.5 l/100km - miasto (Warszawa) szczyt lub okolice szczytu (typowe korki, kilkanaście świateł, aktywny Start-Stop): 6.9 - 7.6 l/100km - cykl mieszany (wyjazd z Warszawy 15 km + 90 km trasy krajowej - na Ostrołękę, na trasie do 110 km/h): 6.6 l/100km - spokojna jazda na trasie (ok. 80-100 km/h): 5.8 - 6.1 l/100km - żywsza jazda na trasie (wyprzedzanie, ok. 90-115 km/h): 6.4 - 6.7 l/100km - autostrada (140 km/h, ekonomiczne podjazdy na wzniesienia, większa prędkość przy zjazdach): 7.4 l/100km - autostrada (155 km/h, ekonomiczne podjazdy na wzniesienia, większa prędkość przy zjazdach): 7.9 l/100km - autostrada (155 km/h, tempomat): 8.2 - 8.3 l/100km Ekstra: - autostrada + gierkówka (160 km/h + 130 km/h, Warszawa-Częstochowa, 4 osoby dorosłe + dziecko, komplet bagaży): 8.0 l/100km (?) Złapałem się na promocję 2 przeglądów gratis, mam 4 lata gwarancji oraz 3 lata brak przeglądów rejestracyjnych, zatem ciężko mi mówić o kosztach. Aktualny koszt, to zakupiłem drugi komplet kół (16-cali stalowe) za ok. 2100 zł i jest to zaledwie 100 zł więcej niż komplet zimowych 17-calowych opon, które musiałbym założyć na alufelgi, których mi po prostu szkoda. Z tego co się orientowałem, typowy przegląd to ok. 700 zł w ASO, więc wg mnie bardzo dobra cena.

Usterki Skoda Octavia III

Liczba wpisów: 34
Pękające przednie reflektory LED
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 135 tys. km
Łapcie się za portfele. Wydaje się, że Skoda, że solidne auto i że cacy. Zauważasz, że reflektory są zaparowane, jedziesz do serwisu i mówią, że to normalne, ale mija tydzień-dwa i masz wodę w środku kloszy. Nie parę - ale wodę. Okazuje się że reflektor jest pęknięty. Trzy razy (to nie żart) wymieniane były reflektory przednie LED. Tak - trzy razy. Prawy raz pęknięty od góry (niby wina użytkownika), drugi raz bo parował ponownie (zmiana na gwarancji na część), a trzeci raz, lewy, bo trzeba wyrównać. Serwis twierdzi, że same mogą pękać, bo mają to w swoich biuletynach, ale... płać! A niby LED-y takie ekologiczne i takie fajne, okazuje się, że trzeba zmienić kilka razy reflektor, generując masę plastiku do wyrzucenia.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Klekotanie jak by że skrzyni.
  • Skoda Octavia III Liftback
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam posiadam skodę octavie 3 rok prod. 2014 Silnik 1.4 tsi 140km skrzynia manualna benzyna, przebieg 70 tys. Mam problem dotyczący klekotanie podczas postoju przy oczywiście odpalonym samochodzie, a przy włączeniu pedału sprzęgła za każdym razem te dziwne klekotanie przestaja i mam teraz pytanie czy to jest wina SPRZĘGŁA? I nie mogę się doczytać czy występuje w moim modelu samochodu dwumas? Czy to może być tego wina, jeżeli ktoś ma bądź miał podobne problemy prosiłbym o podpowiedź bo nie wiem co począć z tym klekotaniem. Jak coś proszę o odpowiedź na mój mejl piotrbialas500@wp.pl Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam.
Problem rozwiązany
14 komentarzy
Światła mijania LED świecą za nisko, szczególnie po załadowaniu auta. Niebiezpieczne
  • Skoda Octavia III Kombi Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2017-2020
  • inne
  • 83 tys. km
Problem dotyczy świateł Full-LED w Octavii III FL. Już na dzień dobry światła mijania są ustawione za nisko. Nie oświetlają znaków ani obiektów na chodniku położonych dalej niż około 30m. Dodatkowo po załadowaniu bagażnika plus trzy osoby dorosłe z tyłu korektor wysokości świateł tak obniża wiązkę, że jazda staje się niebezpieczna, szczególnie w lasach. Granica światło-cień w tych lampach jest bardzo mocna i nie ma "poświaty" sprawiającej, że obiekty oddalone dalej są w jakikolwiek sposób widoczne. Trzy podejścia do ASO, za każdym razem spławiany za pomocą śmiesznego zestawu z soczewką. Uwaga, w Octavii III FL nie ma adaptacyjnej wiązki świateł, nie ma trybów: Miasto, Trasa itp dla świateł. Jest TYLKO funkcja AUTO dla świateł drogowych. Nic więcej. Nie dajcie sobie pseudo bajek wciskać. Adaptacyjne i skrętne to są światła bi-xenon w Octavia III (bez FL), niestety serwisy karmić was będą bajkami i stereotypami. Octawia III FL ma światła LED statyczne wyłącznie z korektą wysokości świecenia, czyli takie "bieda LED-y". Dopiero, gdy podjechałem autem z kilkoma paczkami z tyłu i przy nich wypakowywałem i z powrotem ładowałem zawartość bagażnika, okazywało się, że załadowane auto obniża wiązkę świateł mijania stanowczo za dużo (różnica na oddalonej o 8m ścianie wynosiła 10cm niżej! a to w warunkach drogowych oznacza kilka-kilkanaście metrów, a zatem czyjeś życie). Musiałem się wykłócić o procedurę "nauczenia" świateł, a nie tylko podpięcie komputerka i skasowanie błędów. Od tego momentu światła są na równym poziomie niezależnie od ilości obciążenia w samochodzie. Sytuacja zaobserwowana również w VW Golf Plus 2018 w statycznych światłach LED.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Skoda Octavia III Liftback