Szukaj

Informacje o Toyota Corolla VII Hatchback 1.3 16V XLi 75KM 55kW 1995-1997

Lata produkcji: 1995 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
Wprowadzona na rynek w roku 1991 (w Europie – rok później), siódma generacja Toyoty Corolli charakteryzowała się dużo większymi wymiarami niż model poprzedniej generacji. Sylwetka nadwozia była także jeszcze bardziej zaokrąglona i masywniejsza. Stylistycznie samochód upodobnił się do dwóch innych modeli japońskiej marki: Camry oraz Cariny E. Toyota Corolla VII nie we wszystkich krajach sprzedawała się tak dobrze, jak jej wcześniejsze generacje, przede wszystkim za sprawą zwyżkujących cen jena. W 1997 r. zakończono produkcję modelu.
czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1332 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 115 Nm przy 4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74 x 77,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~kolo41
Toyota Corolla VII
Hatchback 1.3 16V XLi 75KM 55kW
Posiadam ta Toyote Corolle od 2 lat. Po zakupie wymieniłem od razu wszystkie filtry, płyny i oleje(silnik i skrzynia automatyczna), zrobiłem także rozrząd. Mam w tym samochodzie zainstalowaną instalacje LPG (Zenith)która sprawuję się bezproblemowo. Czasem jak jest zimno i się powoli jedzie to szarpie przy przełaczeniu, ale po zmianie filtrów jest wszystko dobrze. Co zrobiłem w tym aucie: wymieniłem dwie żarówki oświetlające rejestrcję,2 żarówki pozycyjne i jedną od świateł mijania, kupiłem nowe świece bo podobno tamte były tragiczne, ale nie dawały o tym znać nawet po prostu paliły jak szalone:), robiłem tylne zawieszenie ponieważ było od samego początku nie zmieniane, jeszcze mechanik mi pokazywał amortyzatory i kazał wziąć na pamiątke. Kupiłem ten samochód od pierwszego właściciela w Polsce( W Niemczech 2 właścicieli). Jego wyposażenie to: 2 x airbag, elektryczne szyby x2, elektryczny szyberdach, perłowy taki świecacy szary lakier, centralny zamek, brakuje w sumie tylko klimatyzacji no i elektrycznych lusterek, jak na 1995 rok to wyposażenie ma bardzo dobre, spalanie jest troszkę wyższe ponieważ jest tutaj 4 stopniowy automat. Jedynym problemem był przekaźnik, przez który samochód po dlugiej trasie gdy chciało się go zapalić był po prostu martwy a z kabli zapalił od razu i było wiadomo co się zepsuło. Gdy nie było wiadomo że to przekaźnik to 2 razy go holowałem na biegu neutralnym. Prędkość nie przekraczała 50 km a dsytans 6 km i ze skrzynią nic się nie dzieje, to dla tych którzy zastanawiali się nad kupnem automata. Rdzy jest jak na lekarstwo, znalazłem takie małe purchelki po bardzo dokładnym przeglądaniu przy uszczelce szyby bagażnika, na prawym progu i na drzwiach od kierowcy od środkowej strony, w porównaniu z niektórymi oplami z 2001 r (np zafira - miał moj wujek)to jest kropla w morzu.
4,7
~Michał
Toyota Corolla VII
Hatchback 1.3 16V XLi 75KM 55kW
Ten samochód jest perfekcyjny. Jeśli ktoś szuka auta do miasta i na trasę, do tego ma rodzinę 3, 4 osobową to niech się nie zastanawia. Koszty eksploatacji są śmieszne. Silnik rewelacyjny. Komfort jazdy jak na owe lata bardzo przyzwoity. Do tego ta niezawodność. Przyznam, że to zawsze był dla mnie największy argument. Rano zawsze odpala za przekręceniem kluczyka. Nawet po -20. Spokój jaki daje Corolla na trasie jest nieoceniony. Mimo, że autko jest leciwe, to nie zastanawiasz się czy zaraz Ci się gdzieś nie zatrzyma bo coś się zepsuje. Ja sam przez te 3 lata nie miałem żadnej awarii. Samochód nigdy mnie nie zawiódł. Bardzo dużo bym dał aby mój kolejny samochód dawał mi choć część obecnego spokoju. Nie słuchajcie opinii o drogich częściach. Cenami części niech się martwią właściciele VW. Wam części nie będą potrzebne. Reasumując polecam wszystkim ten model.
4,2
~blazejgrabski@o2.pl
Toyota Corolla VII
Hatchback 1.3 16V XLi 75KM 55kW
Corolla 7 generacji (E10) nie zachwyca osiągami, poziomem hałasu, ani przestronnością wnętrza, ale proszę mi wierzyć na słowo, jeśli ktoś potrzebuje taniego, nie dużego auta do poruszania się po mieście i nie interesuje go bieganie po warsztatach mechanicznych powinien zwrócić uwagę właśnie na tę markę. Pewnie większość z Was powie teraz, że "trafił mu się dobry egzemplarz, a na dodatek wyolbrzymia..." Może jest w tym trochę racji... Bo trafił mi się dobry egzemplarz. Nie twierdzę, że wszystkie egzemplarze są jeżdżącymi ideałami. Wiele z tych aut ma już spore przebiegi i niestety nie zawsze byłe serwisowane na czas. Są pewne czynności, które trzeba wykonywać bez względu na markę i rocznik pojazdu. Ale w przypadku Corolli wystarcza naprawdę minimum...
Średnie spalanie dla Toyota Corolla VII Hatchback 1.3 16V XLi 75KM 55kW 1995-1997
6,7
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Toyota Corolla VII
Hatchback 1.3 16V XLi 75KM 55kW
myślę że nie można oczekiwać więcej ponieważ auto jest dość dynamiczne.większość tras robię w warszawskich korkach,czasami jeżdżę na wieś do rodziców ale gdzie mogę to próbuje jeździć spokojnie do 90km/h wczoraj wyliczałem na cpn i wyszła średnia 6.6l.dodatkowy atut to to że nie dokłada się w ogóle do serwisu tego samochodu,jedynie na blacharza bo korozja go bardzo lubi i jak wziąć pod uwagę właścicieli nowoczesnych diesli którzy fakt mają spalanie na poziomie 5 litrów to tylko składowa bo jak dołożą do tego awarie dwumasa,wtrysków,sprzęgła,filtra fap czy innych tego typu to są bez szans w porównaniu z corollą 1.3
8,7
Toyota Corolla VII
Hatchback 1.3 16V XLi 75KM 55kW
Jest to moje pierwsze autko mam dopiero 20 lat i niczego lepszego chyba nie mogłem wybrac autko bardzo oszczedne przy mojej nodze pali srednio 8.5 a nie oszczedzam az mnie czasem dziwi jak on moze tak malo palic w porownaniu jak jezdze innymi autami mam go pół roku i procz filtrow i wymiany swiec nie robilem kompletnie nic.Autko naprawde dynamiczne jak na 75 koni i nie do zajechania.Polecam głownie mlodym kierowcom albo kto chce tanio jezdzic i nie wydawac zbyt duzo na eksploatacje.
9,2
Toyota Corolla VII
Hatchback 1.3 16V XLi 75KM 55kW
Instalacja I-gen BRC, kupiłem z już zainstalowaną. Statystyki na podstawie trasy 2900 km, Opole-Stelvio-Wenecja-Salzburg-Opole. Prowadzone na zasadach eco-drivingu. Fronterą 2.2 LPG która miałem 4 lata schodziłem do 11,7 l na trasie. Tak więc dramat...

Usterki Toyota Corolla VII

Liczba wpisów: 15
Falowanie obrotów. Gaśnięcie silnika
  • Toyota Corolla VII Hatchback 1.4 16V XLi 88KM 65kW 1991-1995
  • silnik
Zaczęło sie od tego,że nie działało mi ogrzewanie kabiny. 2 dni później przy odpalaniu na zimnym silniku wchodził na 2200 obrotów co nigdy się nie zdarzało. Następnie dołączyło falowanie obrotów w zakresie 1200-2500 podczas jazdy na niedogrzanym jeszcze silniku aż w końcu silnik zaczął gasnąć w najmniej odpowiednim miejscu. Na szczęście odpalał, ale dopiero po kilku minutach. Po poradzie mechanika wymieniłem termostat i na jakieś 3 tygodnie był spokój a później od nowa to samo. Ponownie wymieniłem termostat tym razem na lepszej firmy i znowu na 3 tygodnie wszystko ok, aż wczoraj znowu auto zgasło tym razem na przejeździe kolejowym. Dodam,że wskazówka temperatury silnika znacznie szybciej dochodzi do oczekiwanego poziomu, a w środku wieje lodem. Dopiero po ok 5 km jazdy i po wydobyciu się z wywietrzników nieprzyjemnego zapachu zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Pomórzcie.
Oczekuje na rozwiązanie
duze spalanie silnika
  • Toyota Corolla VII Hatchback 1.4 16V XLi 88KM 65kW 1991-1995
  • silnik
od jakiegoś czasu auto zaczeło sporo palić a teraz wczasie dużego mrozu to nawet bardzo duzo w granicach 11.0l pozatym nie widac innych objawów .myślałem ze to termostat ale po wymianie mala ruznica mniej z 0,5l prosze o porade
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
zapala się lampka (!) "zatrzymaj się i sprawdź"
  • Toyota Corolla VII Sedan 1.3 16V XLi 75KM 55kW 1995-1997
  • inne
Podczas jazdy zapala się lampka "zatrzymaj się i sprawdź". Dzieje się tak zarówno podczas przyspieszania jak i zwalniania, na prostej i na zakrętach, silnik ciepły jak i zimny...najczęściej gaśnie gdy zredukuję bieg do drugiego i dodam gazu,ale po chwili znowu się zapala...nie wiem co robić.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Toyota Corolla VII Hatchback