Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf II 1.6 75KM 55kW 1983-1991

Lata produkcji: 1983 – 1991
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1983 w sprzedaży pojawił się następca Golfa I. Model drugiej generacji wizualnie tylko nieznacznie odróżniał się od swego poprzednika. Był jednak od niego nieco większy i bardziej nowoczesny. Inspirując się olbrzymią popularnością modelu, w roku 1984 Volkswagen wprowadził na rynek model Jetta – Golfa II w wariancie sedan. Produkcję Volkswagena Golfa drugiej generacji zakończono w roku 1992. W ciągu ośmiu lat nabywców znalazło ponad 6,3 mln egzemplarzy auta. Do dnia dzisiejszego Volkswagen Golf II jest popularnym modelem klasy średniej, nadal chętnie sprowadzanym do Polski.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1983 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 4
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(98%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Całokształt + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf II 1.6 75KM 55kW 1983-1991
8,2
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 75KM 55kW
W zasadzie auto godne polecenia, jedyna wada tego sprzętu to zbyt skomplikowany gaźnik(Pierburg 2E2), ssanie potrafi się wyłączać po trzech, czterech kilometrach dlatego o gaźnik w tym modelu trzeba dbać szczególnie. Spalanie potrafi porazić, ale też przy ekonomicznej jeździe wychodzą takie kwiatki jak 7,86 litra gazu w mieście(!). Maksymalne spalanie 13 litrów wyszło w zimę w pierwsze mrozy, masa korków i prawdopodobnie źle skalibrowany czujnik przepływu na stacji gazowej(do butli o pojemności 25 litrów weszło podobno 28). W trasie też sobie daje rade, kupa miejsca z tyłu(3drzwiowy), mimo skrzyni czterobiegowej potrafi być ekonomiczny.
8,6
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 75KM 55kW
PRAWDZIWY SMOK!!! Kupiłem czarnego, ślicznego golfika po liftingu na aluskach, opony 175/65/ R14. Palił minimalnie około 7l/100km przy oszczędnej jeździe w trasie, a pokonywałem dosyć spore trasy, Po mieście przy ciężkiej nodze(a taką mam) palił DUŻO około 11-12l/100km . Średnie spalanie około 9,5l/100km. Gablota autka jest leciutka i 75km daje niezły efekt(moje pierwsze takie auto)Sprzedałem bardzo szybko po kilku miesiącach za nieduże pieniądze...bo już się sypał ostro! Podczas jazdy ruszała mi się kierownica, mechanik powiedział ze do wymiany jest całe przednie zawieszenie: tuleje, drążki kierownicze wraz z końcówkami, wachacze najtańszy koszt ok 600zł. POLECAM WSZYSTKIM!!!:)
8,6
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 75KM 55kW
golfik nie jest zły ;) części faktycznie tanie ;) utrzymanie tez warto kupic go w gazie i dobrze wyregulować ;) hmm oprocz tego o dziwo wygłuszenie jak na ten rocznik bardzo dobre ;) lepsze niz w nie ktorych nowych autach ;p oprócz tego bardzo dobrze sie zbiera na gazie :) lanos 1.5 w benzynie nei dał rady mi na gazie ;p i auta do 1.8 nowsze mialy duze problemy alb przegrywaly ;) 4 biegowa skrzynia robi swoje :) tyle ode mnie :)

Usterki Volkswagen Golf II

Liczba wpisów: 65
Silnik - Obroty na poziomie 1500 - 2000 rpm.
  • Volkswagen Golf II 1.8 90KM 66kW 1984-1991
  • układ wtryskowy
Po odpaleniu silnika obroty wskakują na poziom 1200 - 1500... Po ruszaniu i wyrzucaniu na bieg jałowy obroty trzymają poziom 2000 rpm. Jedynym sposobem opuszczenia obrotów było na światłach np. obciążenie silnika pierwszym biegiem i powolnym puszczaniem sprzęgła (bez gazu, "duszenie") silniczek krokowy ( regulator biegu jałowego ) wyjęcie, rozebranie, przemycie benzyną ekstrakcyjną ( to miałem po ręką ) Jest to efekt krótko terminowy bo oczywiście silniczek kwalifikuje się do wymiany, nie można jeździć na uszkodzonych podzespołach sam. Ale w przypadku "ciężkiego miesiąca" pomoże to Tobie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Jak wyregulować zawór upostowy w turbinie KKK?
  • Volkswagen Golf II
Jest możliwość regulacji skoku tłoczka, czyli zwiększanie lub zmniejszanie szczeliny przy zachowaniu jednak momentu (obroty), kiedy się załącza turbina. A więc, odkręcamy kluczem nasadowym nr 10 nakrętkę na puszce, następnie kluczem imbusowym, nie pamiętam rozmiaru, ale chyba 2mm, wkładamy na końcówkę śruby i przekręcając w prawo zmniejszamy skok tłoczka. Niestety trzeba mieć manometr ciśnieniowy, najlepiej do 1 Bara (18PLN), 2m przewodu powietrznego (2,50PLN za metr), złączka i trójnik, może być od spryskiwaczy (1PLN). I metodą prób możemy uzyskać właściwy parametr. Powodzenia!
Problem rozwiązany
Jak wymienić nagrzewnicę?
  • Volkswagen Golf II
Odkręcasz konsole środkowa, półkę pod decha u kierowcy i pasażera. Następnie demontujesz środkowe kratki nawiewu. Otwierasz maskę, odkręcasz dwie nakrętki które widać zaraz pod wężami idącymi do nagrzewnicy (są po przekątnej). Odczepiasz cybanty które są na wężach tak aby je odczepić od nagrzewnicy. Wracasz do środka auta, odczepiasz tunel idący z wiatraka do obudowy nagrzewnicy (na takich zatrzaskach), odkręcasz frontowa obudowę nagrzewnicy (kilka śrubek w główka na śrubokręt krzyżakowy + takie plastikowe nakrętki chyba na "10"). Następnie powoli ciągniesz do siebie pozostałą cześć obudowy. Gdy to masz to nagrzewnica wyjedzie jak z szuflady do góry. Tyle. Włożyć nowa o poskładać w odwrotnej kolejności.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Volkswagen Golf II