Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf II 1.6 TD 60KM 44kW 1989-1991

Lata produkcji: 1989 – 1991
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1983 w sprzedaży pojawił się następca Golfa I. Model drugiej generacji wizualnie tylko nieznacznie odróżniał się od swego poprzednika. Był jednak od niego nieco większy i bardziej nowoczesny. Inspirując się olbrzymią popularnością modelu, w roku 1984 Volkswagen wprowadził na rynek model Jetta – Golfa II w wariancie sedan. Produkcję Volkswagena Golfa drugiej generacji zakończono w roku 1992. W ciągu ośmiu lat nabywców znalazło ponad 6,3 mln egzemplarzy auta. Do dnia dzisiejszego Volkswagen Golf II jest popularnym modelem klasy średniej, nadal chętnie sprowadzanym do Polski.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1989 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1588 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 110 Nm przy 2400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,4 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Całokształt + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Ergonomia - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~arturro
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 TD 60KM 44kW
Jest to niesamowicie trwałe i odporne auto. Jeśli pojawia się korozja to tylko w w okolicy wlewu paliwa i tylnego zaczepu do holowania. Silnik, jeżeli jest zupełnie seryjny i nie kręcony to jest nieznisczalny. Jedyną jego wadą jest uszczelka pod głowicą, także warto jest szukać egzemplarzy z założoną metalową uszczelką od 1.9. Jeżeli auto było kręcone warto jest zwrócić uwagę na sprzęgło, bo jest to słaby element. Generalnie jest to bardzo dobry i niesamowicie tani w utrzymaniu samochód. Niestety problemem jest masakryczny przebieg większości aut na rynku. Mój ma osiemset tysięcy a wnętrze wygląda lepiej niż u jednego dwustutysięcznika.
3,7
~Toshiba
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 TD 60KM 44kW
Ogólnie przyjemny samochodzik :) Lubię nim jeździć, ale fotele w wersji CL - porażka. Plecy bolą po dłuższej trasie. Czasem potrafi podku*wić... Wtedy się człowiek zastanawia czemu nie ma lepiej wykonanego samochodu. Ale jak się nie ma co się lubi... No właśnie :) Kupiłbym takie auto, ale w wersji GTI dla celów hobbystycznych, na zloty :) Tuning ze smakiem i potrafi się niekiedy ktoś za nim obejrzeć. Prawda jest taka, że tak twardego samochodu już nie wyprodukują. Ileż to on znosi moich kaprysów i głupi jeździ...
4,4
~Jeździciel
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 TD 60KM 44kW
O nadzwyczajnej trwałości Golfów 2 generacji słyszał chyba każdy , ja sie o niej przekonałem na własnej skórze. Golfik był moim pierwszym w życiu prywatnym osobistym samochodem i zawsze będę go ciepło wspominał. Samochód nigdy mnie nie zawiódł i zawsze dojezdzał do celu . Niezawodny i bardzo tani w utrzymaniu. Polecam każdemu kto potrzebuje taniego auta choc znalezienie zadbanego egzemplaża graniczy z cudem. Mój golfik był prawie idealny , niestety zaczęła go pożerac rdza (co nie jest typową przypadłością golfów 2) i musiałem go sprzedac. Pozostał mi sentyment do marki i modelu. Dla wielu Golf mkII na równi z mercedesem jest synonimem trwałości samochodów z poprzedniej epoki
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf II 1.6 TD 60KM 44kW 1989-1991
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 TD 60KM 44kW
W mieście różnie, raczej około 6 trzeba liczyć, można zejść zapewne poniżej, ale trzeba się bardziej starać. W trasie za to - marzenie, myślę, że jakby się postarać trochę lepiej, bez większego ciężaru można zejść poniżej 4l/100, mi, jadąc w dwie osoby i ze średniej wagi bagażem w trasie spalił 4,5-4,8l/100. Widać że diesle lubią dłuższe trasy, chociaż i w mieście nie są wcale pijakami. Klekocze, chodzi jak czołg, wspomagania brak, ale jest to mój pierwszy samochód i uważam, że to super Golf! ;)
4,4
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 TD 60KM 44kW
Dla chcącego nic trudnego. Nawet w golfie w dieslu ekodriving potrafi zmniejszyć zużycie paliwa. Jadąc trasą z prędkością 80km na godzine spalamy 3.5 l /100 km, lecz przy bandytyźmie, bucie do oporu i lewarku zmiany biegów wstrzymywanym do ostatniej chwili w mieście licz na przynajmniej 7l. Przy 160km/h trasą opory powietrza nie pozwolą nam zejść poniżej 6l/100 km. dodam, że raz na pół roku wymieniam wszystkie filtry. W mieście bez pośpiechu latem spalanie lekko powyżej 4l a zimą w okolicach 5l przed rozgrzaniem.
8,7
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 TD 60KM 44kW
Nie mato jak mechaniczna pompa - tyle ile wciśniesz - tyle wleje do silnika. Najwięcej udało mi się przejechać 840km na 55 litrach paliwa, po mieście, co daje 6,5 litra na sto, czyli tyle ile jest w instrukcji. Po modyfikacjach, czyli z mocą 150km i sekcją w pompie wymienioną z 8 na 11mm średnicy spala od 7 do 14l/100km. Bez smażenia kapcia da się spalić mniej, ale każdy kto widzi wieśniaka w czapce z daszkiem, w golfie z silnikiem diesla, chce się ścigać na światłach, a jeżdżąc takim autem ciężko jest nie dać nauczki japiszonowi w nowym audi :)

Usterki Volkswagen Golf II

Liczba wpisów: 65
Silnik - Obroty na poziomie 1500 - 2000 rpm.
  • Volkswagen Golf II 1.8 90KM 66kW 1984-1991
  • układ wtryskowy
Po odpaleniu silnika obroty wskakują na poziom 1200 - 1500... Po ruszaniu i wyrzucaniu na bieg jałowy obroty trzymają poziom 2000 rpm. Jedynym sposobem opuszczenia obrotów było na światłach np. obciążenie silnika pierwszym biegiem i powolnym puszczaniem sprzęgła (bez gazu, "duszenie") silniczek krokowy ( regulator biegu jałowego ) wyjęcie, rozebranie, przemycie benzyną ekstrakcyjną ( to miałem po ręką ) Jest to efekt krótko terminowy bo oczywiście silniczek kwalifikuje się do wymiany, nie można jeździć na uszkodzonych podzespołach sam. Ale w przypadku "ciężkiego miesiąca" pomoże to Tobie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Jak wyregulować zawór upostowy w turbinie KKK?
  • Volkswagen Golf II
Jest możliwość regulacji skoku tłoczka, czyli zwiększanie lub zmniejszanie szczeliny przy zachowaniu jednak momentu (obroty), kiedy się załącza turbina. A więc, odkręcamy kluczem nasadowym nr 10 nakrętkę na puszce, następnie kluczem imbusowym, nie pamiętam rozmiaru, ale chyba 2mm, wkładamy na końcówkę śruby i przekręcając w prawo zmniejszamy skok tłoczka. Niestety trzeba mieć manometr ciśnieniowy, najlepiej do 1 Bara (18PLN), 2m przewodu powietrznego (2,50PLN za metr), złączka i trójnik, może być od spryskiwaczy (1PLN). I metodą prób możemy uzyskać właściwy parametr. Powodzenia!
Problem rozwiązany
Jak wymienić nagrzewnicę?
  • Volkswagen Golf II
Odkręcasz konsole środkowa, półkę pod decha u kierowcy i pasażera. Następnie demontujesz środkowe kratki nawiewu. Otwierasz maskę, odkręcasz dwie nakrętki które widać zaraz pod wężami idącymi do nagrzewnicy (są po przekątnej). Odczepiasz cybanty które są na wężach tak aby je odczepić od nagrzewnicy. Wracasz do środka auta, odczepiasz tunel idący z wiatraka do obudowy nagrzewnicy (na takich zatrzaskach), odkręcasz frontowa obudowę nagrzewnicy (kilka śrubek w główka na śrubokręt krzyżakowy + takie plastikowe nakrętki chyba na "10"). Następnie powoli ciągniesz do siebie pozostałą cześć obudowy. Gdy to masz to nagrzewnica wyjedzie jak z szuflady do góry. Tyle. Włożyć nowa o poskładać w odwrotnej kolejności.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Volkswagen Golf II