Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf II 1.6 TD 70KM 51kW 1983-1991

Lata produkcji: 1983 – 1991
Segment: Niższa klasa średnia
W roku 1983 w sprzedaży pojawił się następca Golfa I. Model drugiej generacji wizualnie tylko nieznacznie odróżniał się od swego poprzednika. Był jednak od niego nieco większy i bardziej nowoczesny. Inspirując się olbrzymią popularnością modelu, w roku 1984 Volkswagen wprowadził na rynek model Jetta – Golfa II w wariancie sedan. Produkcję Volkswagena Golfa drugiej generacji zakończono w roku 1992. W ciągu ośmiu lat nabywców znalazło ponad 6,3 mln egzemplarzy auta. Do dnia dzisiejszego Volkswagen Golf II jest popularnym modelem klasy średniej, nadal chętnie sprowadzanym do Polski.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1983 do 1991 roku
Pojemność skokowa 1588 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 133 Nm przy 2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,4 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Ergonomia - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Damian
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 TD 70KM 51kW
Auto przegenialne w swojej prostocie. Silnik mimo upływu lat wciąż dynamiczny, tym bardziej, że w moim egzemplarzu moc została podkrecona do ok 90KM. Do tego zawieszenie zostało zmienione na sportowe. Jest twarde i auto świetnie trzyma się drogi. Oczywiście na naszych drogach trzeba uważać przy takim zawieszeniu żeby zębów nie zgubić, ale czasem po prostu lepiej zdjąć nogę z gazu. Ponadto, piękny, złoty kolor nadwozia, szerokie zderzaki i czarne alusy, przydałyby się dystanse albo szerokie stale- jestem fanem german style'u ;) Brak korozji, tylko w jednym miejscu zrobiona zaprawka. Jedyne co mi nie odpowiada, to słabe wyciszenie, mogłoby być nieco lepsze, ale to taki mankament malutki, że już się do tego przyzwyczaiłem. Wcześniej miałem Mk2 w gołym dieslu i przyznam, że turbo duużo daje, różnica w mocy jest baaaardzo odczuwalna. Polecam to auto każdemu kto myśli nad kupnem, jeżeli znajdziesz godny uwagi egzemplarz- kupuj. Te auta będą już tylko zyskiwać na wartości.
4,5
~Filip
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 TD 70KM 51kW
Większość aut jest już mocno wyeksploatowanych, ale jeśli trafimy na zadbany egzemplarz to warto. Nie ma tańszego auta w utrzymaniu i kosztach eksploatacji. Nie wiem czy uda się znaleźć "niecofniętego" golfa II Diesel. Znam przypadki gdy golf chodzil do 500 000 a pozniej wymieniano uszczelnienia w silniku i pierścienie i chodzil dalej. Karoseria jest na pewno bardziej odporna na korozje niż w III kach jeśli auto nie było nieprofesionalnie naprawiane.
3,3
~Marcin
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 TD 70KM 51kW
Kupiłem to auto i zrobiłem nim może 2 tys km. przez pół roku Auto dynamiczne ładne dobrze sie prowadzi ale ciągle wysiadało dos innego czego sie nie dotknąłem to trzeba było cos wymienic. tylu łopotów nic nigdy mi nie przysporzyło. Nikomu nie polecam kupna starego golfa!!!
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf II 1.6 TD 70KM 51kW 1983-1991
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 TD 70KM 51kW
Autko ogólnie oszczędne. Na początku spalanie troche mnie przeraziło - golfik spalił mi prawie 9,5l na 100km ale w baku był olej rzepakowy (podobno oleju troche wiecej palą), w aucie było 5 osób, były to góry i miasto i była to moja pierwsza przygoda z dieslem, więc nie do końca wiedziałem jak operować gazem ;) W trasie 3 osoby + bagaż mieści sie w 4,3 - 4,5l. Tej zimy spalanie wyszło mi 5,6l (jazda ciągle po mieście ale bez korków, 1 osoba i ciągłe pilnowanie obrotomierza) co uważam za sukces jesli chodzi o 22 letnie autko. Autko bardzo żwawe i zarazem ekonomiczne. Spalanie w granicach 6l w mieście jest jak najbardzie osiągalne. Tanie części, łatwa naprawa.
5,4
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 TD 70KM 51kW
AUTKO REWELACYJNE DLA KAŻDEGO KTO CHCE MIEĆ TANIE AUTO W EKSPLOATACJI. ZIMĄ PRZY OK -10 MAM PROBLEM Z ODPALANIEM ALE TO WINA AKU :( W TYCH WŁAŚNIE WARUNKACH PRZY KRÓTKICH TRASACH + DRIFCIE CIĘŻKO ŻEBY SPALIŁ 7 L ALE JAKA TO JAZDA. JEŻDŻĄC POWOLI PRZY MROZACH NA KRÓTKICH TRASACH PALI OK 6,5L/100KM. NA TRASIE GDAŃSK-HAMBURG(DE) ŚR SPALIŁ 4,4L/100KM (4OSOBY+PEŁEN ŁADUNEK-ŚR PRĘDKOŚĆ 90-110KM/H)A CO NAJCIEKAWSZE PRZEJECHAŁEM 1100 KM I BYŁA JESZCZE NIECAŁA REZERWA :D. LATEM ŚREDNIO MIASTO/TRASA PALI OK 5L. JESZCZE JEDNO: V MAX 175 KM/H A PRZY CHŁODNEJ POGODZIE 180-185KM/H A ILE WTEDY PALI TO TRÓDNO STWIERDZIĆ. POZDRAWIAM WSZYSTKICH UŻYTKOWNIKÓW VW :)
5,1
Volkswagen Golf II
Hatchback 1.6 TD 70KM 51kW
Gdy kupiłem to auto trzy lata temu nie wierzyłem, że coś może jeździć tak tanio. Minimalne spalanie jakie wypisałem udało mi się osiągnąć na trasie Gdańsk-Rzeszów. Prędkość na liczniku oscylowała wokół 100km/h!!! Super. Na mieście auto zamyka się w 6l/100km . Do tego tanie części, ich dostępność i fakt, że nawet z dziurawym układem chłodniczym auto potrafi dowieźć spowrotem do domu (mimo 300km). To bezawaryjny wół roboczy. Powinni zrobić reedycję produkcji tego auta, bo nawet 20letnie jest rewelacyjne!!! Polecam wszystkim to auto!!!

Usterki Volkswagen Golf II

Liczba wpisów: 65
Silnik - Obroty na poziomie 1500 - 2000 rpm.
  • Volkswagen Golf II 1.8 90KM 66kW 1984-1991
  • układ wtryskowy
Po odpaleniu silnika obroty wskakują na poziom 1200 - 1500... Po ruszaniu i wyrzucaniu na bieg jałowy obroty trzymają poziom 2000 rpm. Jedynym sposobem opuszczenia obrotów było na światłach np. obciążenie silnika pierwszym biegiem i powolnym puszczaniem sprzęgła (bez gazu, "duszenie") silniczek krokowy ( regulator biegu jałowego ) wyjęcie, rozebranie, przemycie benzyną ekstrakcyjną ( to miałem po ręką ) Jest to efekt krótko terminowy bo oczywiście silniczek kwalifikuje się do wymiany, nie można jeździć na uszkodzonych podzespołach sam. Ale w przypadku "ciężkiego miesiąca" pomoże to Tobie.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Jak wyregulować zawór upostowy w turbinie KKK?
  • Volkswagen Golf II
Jest możliwość regulacji skoku tłoczka, czyli zwiększanie lub zmniejszanie szczeliny przy zachowaniu jednak momentu (obroty), kiedy się załącza turbina. A więc, odkręcamy kluczem nasadowym nr 10 nakrętkę na puszce, następnie kluczem imbusowym, nie pamiętam rozmiaru, ale chyba 2mm, wkładamy na końcówkę śruby i przekręcając w prawo zmniejszamy skok tłoczka. Niestety trzeba mieć manometr ciśnieniowy, najlepiej do 1 Bara (18PLN), 2m przewodu powietrznego (2,50PLN za metr), złączka i trójnik, może być od spryskiwaczy (1PLN). I metodą prób możemy uzyskać właściwy parametr. Powodzenia!
Problem rozwiązany
Jak wymienić nagrzewnicę?
  • Volkswagen Golf II
Odkręcasz konsole środkowa, półkę pod decha u kierowcy i pasażera. Następnie demontujesz środkowe kratki nawiewu. Otwierasz maskę, odkręcasz dwie nakrętki które widać zaraz pod wężami idącymi do nagrzewnicy (są po przekątnej). Odczepiasz cybanty które są na wężach tak aby je odczepić od nagrzewnicy. Wracasz do środka auta, odczepiasz tunel idący z wiatraka do obudowy nagrzewnicy (na takich zatrzaskach), odkręcasz frontowa obudowę nagrzewnicy (kilka śrubek w główka na śrubokręt krzyżakowy + takie plastikowe nakrętki chyba na "10"). Następnie powoli ciągniesz do siebie pozostałą cześć obudowy. Gdy to masz to nagrzewnica wyjedzie jak z szuflady do góry. Tyle. Włożyć nowa o poskładać w odwrotnej kolejności.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Volkswagen Golf II