Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003

Lata produkcji: 2000 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Czwarta generacja Volkswagena Golfa produkowana była od roku 1997. Pierwszy raz za zaprojektowanie nadwozia Golfa odpowiadał dotychczasowy designer Audi, Harmut Warkus. Sylwetka modelu stała się bardziej opływowa i bardziej masywna niż kiedykolwiek przedtem. Rok po wprowadzeniu auta na rynek, zadebiutowała jego odmiana sedan nazwana Bora (w Stanach Zjednoczonych i Republice Południowej Afryki w dalszym ciągu funkcjonowała nazwa Jetta). Volkswagen Golf czwartej generacji zapisał się na kartach historii, ponieważ w czasie jej produkcji Golf wyprzedził Garbusa w zakresie sprzedanych egzemplarzy (w czerwcu 2002 roku wyprodukowano Golfa nr 21 517 415). Do czasu wycofania go z produkcji w roku 2003, wytworzono prawie 4 mln sztuk modelu czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Ergonomia + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~Marcin
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW
Bardzo słabo wyposażone - mam wersję Basic, oraz zawieszenie za niskie. Ale za to trwałe, oszczędne i niezawodne. Przejechałem 37tyś na LPG + 30tyś poprzedni właściciel. Razem mam na budziku 136tyś i to nie jest cofanka jak w większości aut gdzie się narzeka że przy 150tyś auto się sypie. Spalanie gazu na trasie od 7,2-8L, w mieście ok 11l. Nikt nie napisał w opiniach że Golf IV m doskonałą blachę i auta bezwypadkowe nie mają ani milimetra rdzy na karoserii. Dobrze zadbana mechanika to i po 30 latach będą ładne jeździć po drogach. Podsumowując jestem bardzo zadowolony z mojego golfika. Na pewno bym kupił ponownie, ale nie wiem czy znalazł by się tak zaufany sprzedawca od którego kupiłem mój egzemplarz.
4,5
~pawel07
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW
Jest to bardzo dobry samochod!Jazda nim to prawdziwa przyjemnosc.Na uznanie zasluguje tutaj uklad jezdny i zawieszenie.Ten samochod poprostu plynie,co czyni go idealnym na dalekie podroze-dosc czesto pokonuje jednorazowo po 2000 tys km.Tylko raz mnie zawiodl 100km od celu-pompa wodna!Przy wymianie paska rozrzadu zawsze wymien pompe :-).Kup najdrozsza.W trasie pali tyle co maluch,5 litrow,natomiast duzo spala w miescie,dochodzi do 10 litrow.To dosc duzo.Ludzie powiadaja,ze glosny w srodku-zalezy od nawierzchni.To prawda,ze jest troche ciezki do tego silnika,ale jest to odczuwalne tylko w miescie,a nie w trasie.Jezeli go kupisz,bedziesz zadowolony,tak jak ja jestem.I pamietaj,vw golf to produkt flagowy volkswagena,a zarazem jest jego oczkiem w glowie,wiec musi byc dobry.Wszystko.Pozdrawiam
3,8
~Krzydliniarz
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW
Ogólnie jest dobrze. Autem jeździ się przyjemnie, kierownica fantastycznie \"kręci\" na ciasnych parkingach, uliczkach. Auto dobrze zachowuje się na zakrętach. W środku wygodnie, kierować można się intuicją, wszystko w zasięgu ręki. Samochód kupiłem rok temu, ale dosyć dużo spala benzynki. Staram się jeździć oszczędnie, ale nie dużo to daje :| Ogólnie auto nie zachwyca wyglądem, ale po użytkowaniu go przez dłuższy okres czasu ciężko się z nim rozstać. Jest wszystko poukładane, tam gdzie powinno, intuicyjnie. Jest czuły na pedał gazu, jeśli ktoś nie zwraca uwagi na spalanie, to silnik będzie dla niego wprost idealny :)
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003
7,6
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW
Auto fajne,proste i tanie. Kupiłem z.oryginalnym przebiegiem 170 tys km. Przez 100 tys nie włożyłem nic. Lałem olej LM 5w30. Przy przebiegu 280 tys zaczął mocno pobierać olej. Zrobiłem kapitalny remont silnika. W środku wczystko było idealnie czyste, pierścienie ładne i niezapieczone. Wymiana wszystkiego na nowe, uszczelniacze ,pierścienie, panewki zawory świece płyny etc....części około 1500zlotych. Po remoncie zero pobierania oleju. Pojeździ kolejne 300 tys. Części eksploatacyjne tanie jak barszcz, a większość napraw można zrobić samemu. Jak traficie na bezwypadkowy egzemplarz to brać i się nie zastanawiac
8,2
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW
Auto kupiłem z oryginalnym przebiegiem. Minimalne zużycie LPG (STAG) to 6.6 w trasie do Wisły z rowerem na dachu. Średnio wychodzi 8.2. Dynamiczna jazda w mieście to spalanie pomiędzy 8.5-9.1 litra gazu. Maksymalne średnie spalanie 10 litrów wyszło mi przy uszkodzonej sondzie Lambda zima. Auto przestaje być ekonomiczne na autostradzie. Jazda z prędkością 140 kmh to już spalanie w okolicach 11.5 litra gazu. Bardzo krótki bieg 5. Autem przejechałem 140 tys km. Do tej pory z napraw należy wymienić wymiane sondy lambda, jednej poduszki pod silnikiem. Ostatnio profilaktycznie wymieniłem wszystkie cewki (odrazu czuć a właściwie nie czuć spalin). W aucie na LPG trzeba pilnować wymiany świec. Maks to 20000 tys. W przeciwnym wypadku padną cewki zapłonowe. Spalanie oleju 5w30 w normie. Większe spalanie oleju spowodowane było brudna odmą i zamiana oleju na Merkel Shell ultra. Najlepszym olejem do tego silnika to LM TopTec 5w30/40. Problem z wrzucaniem pierwszego biegu jest banalny- wyrabia się jedną tulejka przy wybieraku. Wystarczy tylko ją zmienić i po problemie. Brak innych problemów z autem poza mikrostykami przy drzwiach ( czasem światło w środku się zapali a czasem nie. Części tanie jak barszcz. Auto zostaje ze mną do końca.
8,3
Liczba komentarzy: 1
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW
Na początku było okej. Przy dosyć dynamicznej jeździe spalał około 8l/ 100 km. Teraz w okresie zimowym, przy jeździe do 80km/h i nie przekraczaniu 2500obr/min. spala już ok. 9l/100. Jeśli zatankuję paliwo(PB 98) około 12 litrów, starcza mi to na około 4 dni (120-130km). Siedziałem na forach, nawet byłem u mechanika. Nic nie stwierdzono, poprostu "ten typ tak ma". No cóż. I tak na wiosnę mam zamiar go sprzedać, i kupić jakiegoś małego diesla, wyliczyłem już że rocznie oszczędziłbym przy dieslu 2500zł na paliwo. opłaca się? :)

Usterki Volkswagen Golf IV

Liczba wpisów: 153
Stuki na kierownicy
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1997-2003
  • układ kierowniczy
  • 197 tys. km
Witam, od pewnego czasu słyszę stuki na kierownicy jak przejadę przez dziury (taki dźwięk dzwonienia kluczy). Oprócz tego na postoju jak kręci się kierownicą to jest wyczuwalny lekki stuk dochodzący z tamtych okolic. Byłem na diagnostyce zawieszenia, mechanik sprawdził całe zawieszenie i wszystko ok, moje podejrzenia padły na krzyżak drążka kolumny kierowniczej ale mechanik to od razu wykluczył (ściągnął osłonę przy pedałach i zobaczył). Przekładnia z pompą wymieniana 4 lata temu, wycieków nie ma, mechanik powiedział ze jest lekki luz na przekładni ale dźwięki dochodzą przy kierownicy. Nie mam pojęcia co to może być i jak się za to zabrać. Proszę o pomoc!
Problem rozwiązany
1 komentarz
Ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka pod czas mrozów
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003
  • układ chłodzenia
Witam! Widzę że wpis dotyczy VW GOLFA IV 1.9 TDI 130 KM 2001-2003. Ja posiadam VW GOLF IV 1.6 16V 102 KM 2003-2004 (benzyna) i nie instalacji gazowej, a problem mam właśnie ten sam czyli ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Co najistotniejsze ten ubytek płynu zaczął pojawiać się po wymianie rozrządu a między innymi pompy wody (oczywiście ona jest w porządku bo sprawdzał mechanik, ten sam który mi wymieniał rozrząd po jakimś czasie gdy pojawił się problem ubytku płynu, a rozrząd miałem wymieniany pod koniec listopada 2016r.) i dodam do tej najistotniejszej rzeczy, to że ubytek płynu występuję tylko i wyłącznie na mrozach i bywa on różny (ale nie ogromny) co do ilości chociaż by podam przykład taki wczoraj gdy jechałem do pracy na 21 to przed jazdą zajrzałem pod maskę aby sprawdzić ile posiadam płynu okazuje się, że mam prawie na minimum po czym wziąłem płyn i dolałem na max. Pojechałem do pracy na 21:00 i po wyjściu z pracy znowu zajrzałem pod maskę po 9 godzinach aby sprawdzić czy coś mi ubyło. No i niestety ale ubyło od maxa ubyło do połowy między minimum, a maximum czyli płyn był w połowie trójkąta, który znajduje się na zbiorniczku. Czy zna ktoś może przyczynę oraz rozwiązanie takiej sytuacji w jakiej ja się znajduję? P.S. Dodam jeszcze, że bywa tak, że przez 2-3-4 dni stan płynu się trzyma, a jak ubywa to znajduje się plama na ziemi, po prawej stronie tak jak by między zbiorniczkiem płynu, a silnikiem i jest to plama koloru płynu wyraźnego różowego. Zbiorniczek też mam cały nie pęknięty. I przewody również są całe, przez które leci płyn pod czas jazdy schładzając silnik. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na mój wpis. Pozdrawiam serdecznie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problem z porannym odpaleniem.
  • Volkswagen Golf IV Hatchback
  • silnik
Golf IV 1.9 tdi, 101km, silnik AXR., PD Samochód po kilkunasto godzinnych postojach bardzo cieżko odpala. Mianowicie: Pierwsze zakręcenie smochód podala na strzła i w ułamku sekundy gaśnie. Potem dopiero po kilkuktornym piłowaniu(po upływie 5-10 min) z trudem zaczyna łapać i odpala. Poźniej w ciągu dnia odpala już na strzała. Co było sprawdzone: - aku naładowane - świece i nakładane na nie gruszki sprawne- jest prąd, - pompa paliwa podaje chociaż wydaje się ze dawka jest podejrzanie mała ale podobno tdi na pd tak ma, Podejrzewam jeszcze filtr paliwa, zaworek na nim i uszczelki pompowtryskiwaczy, ale nie chce zanim coś wymienie szukam fachowych rad. Co i jak jeszcze można sprawdzić? Albo po prostu gdzie jest usterka?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Volkswagen Golf IV Hatchback