Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf IV Hatchback 1.8 T 150KM 110kW 1997-2003

Lata produkcji: 1997 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Czwarta generacja Volkswagena Golfa produkowana była od roku 1997. Pierwszy raz za zaprojektowanie nadwozia Golfa odpowiadał dotychczasowy designer Audi, Harmut Warkus. Sylwetka modelu stała się bardziej opływowa i bardziej masywna niż kiedykolwiek przedtem. Rok po wprowadzeniu auta na rynek, zadebiutowała jego odmiana sedan nazwana Bora (w Stanach Zjednoczonych i Republice Południowej Afryki w dalszym ciągu funkcjonowała nazwa Jetta). Volkswagen Golf czwartej generacji zapisał się na kartach historii, ponieważ w czasie jej produkcji Golf wyprzedził Garbusa w zakresie sprzedanych egzemplarzy (w czerwcu 2002 roku wyprodukowano Golfa nr 21 517 415). Do czasu wycofania go z produkcji w roku 2003, wytworzono prawie 4 mln sztuk modelu czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Mariusz B
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.8 T 150KM 110kW
Bardzo fajny i szybki samochodzik a przy tym pali mniej niż 1.6 .Doskonała alternatywa dla diesli. Ale uwaga samochód kupiłem jako używany w 2008r. z przebiegiem 96000 km w salonie kia w Berlinie.Miał dwóch świadomych właścicieli rocznik 61 i 64. Bezwypadkowy,bezkolizyjny z oryginalnym przebiegiem i półroczną gwarancją na podstawowe podzespoły za ... więcej niż średnia w Polsce.Ale nie żałuję odwdzięcza się bezusterkowością i bezstresową eksploatacją. Opinie aby była wiarygodna powinna zawierać rubrykę czy samochód jest bezwypadkowy i bezkolizyjny. W przeciwnym wypadku nie jest reprezentatywna i krzywdząca dla danej marki i modelu. Dlaczego ? chociażby kłopoty z elektroniką. Nie wierzysz upuść na ziemię laptopa lub smartfona to się przekonasz.
4,2
~Pjus
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.8 T 150KM 110kW
Auto super trzyma się drogi, bardzo dobrze przyspiesza a do tego bardzo ekonomiczne, spalanie w granicach 11-12 litrów gazu w cyklu mieszanym to świetny wynik przy takich osiągach. Oczywiście są też minusy, trzeszczace plastiki, problemy z wodą na dywanikach i pewnie jeszcze więcej by się znalazło, porównując Golfa do innych samochodów tej klasy śmiało mogę go polecić
4,5
~Tomek
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.8 T 150KM 110kW
Auto godne polecenia w tej wersji silnikowej. Zakup zadbanego i sprawdzonego egzemplarza da dużo radości z eksploatacji i odwdzięczy się małą usterkowością i dużą frajdą z jazdy. Duży rynek część wtórnych gwarantuje dostępność i niskie koszty części używanych. Po prawie 2,5 roku użytkowania kupiłbym jeszcze raz. Polecam
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf IV Hatchback 1.8 T 150KM 110kW 1997-2003
9,5
l/100 km
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.8 T 150KM 110kW
Auto na gazie jest bardzo oszczędne, instalację gazową zamontowałem za 2200zł, instalacja to Stag Go Fast. Jeżdżę na letnich 225/45/17 więc to niby niezbyt sprzyja ekonomice, a jednak za 20 zł(cena gazu ok.1.80) potrafię przejechać ponad 100km, ostatnio udało mi się przejechać ok. 120km. Niedawno jechałem w trasie prędkością od ok. 80 do 160, wyprzedzałem po 2 ciężarówki pod rząd, po 5 samochodów na raz i przejechałem 215km za uwaga 40zł(ok. 21 litrów), także żeby diesel tyle kosztował, musiałby spalać poniżej 4l na 100km, który diesel tyle spala przy mocy 150km? I jeszcze z tamtych lat? xp No właśnie. Więc polecam każdemu instalację lpg do tego silnika, jeśli będzie dobrze zrobiona bez obaw auto można użytkować bez awaryjnie.
10,5
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.8 T 150KM 110kW
Generalnie jeżdżę Golfem po Warszawie, dojeżdżam do pracy codziennie, na kołach zimowych (stalówki 195/65/15) spalanie w mieście (w korkach itp.) mam w okolicach 10,5l/100km, w trasie(i trochę miasta) załadowany bagażnik + 4os. i prędkość do 110km/h wychodzi około 7,5-8,5l LPG/100km. Na lato mam alufelgi (225/45/17) i spalanie jest większe o około 1-2l/100km. Auto sprawuje się na gazie bezproblemowo, polecam zakładać instalację w sprawdzonych zakładach, warto wydać trochę więcej na instalację ale w przyszłości nie mieć żadnych problemów.
12,2
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.8 T 150KM 110kW
Przy gazie wszystko zależy od dysz, przy odpowiednich czyli 2,0 lub i 2,2 pali tak jak wspomniałem 13,5 wychodzi mi przy każdym tankowaniu, czasem 13, ale za to co do przyspieszenia, nie mogę narzekać:) Trzyma się drogi jak przylepiony oczywiście na letnich. Zimówki zmieniają komfort jazdy, ale podgrzewane kubełki nadganiają to zimą:). Co do elektryki u mnie dotychczas bez zarzutów, jedyną przygodę miałem z immo immobilizer. Wystarczyło na nowo zakodować kluczyki i problem się stracił. Pozdrawiam

Usterki Volkswagen Golf IV

Liczba wpisów: 153
Stuki na kierownicy
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1997-2003
  • układ kierowniczy
  • 197 tys. km
Witam, od pewnego czasu słyszę stuki na kierownicy jak przejadę przez dziury (taki dźwięk dzwonienia kluczy). Oprócz tego na postoju jak kręci się kierownicą to jest wyczuwalny lekki stuk dochodzący z tamtych okolic. Byłem na diagnostyce zawieszenia, mechanik sprawdził całe zawieszenie i wszystko ok, moje podejrzenia padły na krzyżak drążka kolumny kierowniczej ale mechanik to od razu wykluczył (ściągnął osłonę przy pedałach i zobaczył). Przekładnia z pompą wymieniana 4 lata temu, wycieków nie ma, mechanik powiedział ze jest lekki luz na przekładni ale dźwięki dochodzą przy kierownicy. Nie mam pojęcia co to może być i jak się za to zabrać. Proszę o pomoc!
Problem rozwiązany
1 komentarz
Ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka pod czas mrozów
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003
  • układ chłodzenia
Witam! Widzę że wpis dotyczy VW GOLFA IV 1.9 TDI 130 KM 2001-2003. Ja posiadam VW GOLF IV 1.6 16V 102 KM 2003-2004 (benzyna) i nie instalacji gazowej, a problem mam właśnie ten sam czyli ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Co najistotniejsze ten ubytek płynu zaczął pojawiać się po wymianie rozrządu a między innymi pompy wody (oczywiście ona jest w porządku bo sprawdzał mechanik, ten sam który mi wymieniał rozrząd po jakimś czasie gdy pojawił się problem ubytku płynu, a rozrząd miałem wymieniany pod koniec listopada 2016r.) i dodam do tej najistotniejszej rzeczy, to że ubytek płynu występuję tylko i wyłącznie na mrozach i bywa on różny (ale nie ogromny) co do ilości chociaż by podam przykład taki wczoraj gdy jechałem do pracy na 21 to przed jazdą zajrzałem pod maskę aby sprawdzić ile posiadam płynu okazuje się, że mam prawie na minimum po czym wziąłem płyn i dolałem na max. Pojechałem do pracy na 21:00 i po wyjściu z pracy znowu zajrzałem pod maskę po 9 godzinach aby sprawdzić czy coś mi ubyło. No i niestety ale ubyło od maxa ubyło do połowy między minimum, a maximum czyli płyn był w połowie trójkąta, który znajduje się na zbiorniczku. Czy zna ktoś może przyczynę oraz rozwiązanie takiej sytuacji w jakiej ja się znajduję? P.S. Dodam jeszcze, że bywa tak, że przez 2-3-4 dni stan płynu się trzyma, a jak ubywa to znajduje się plama na ziemi, po prawej stronie tak jak by między zbiorniczkiem płynu, a silnikiem i jest to plama koloru płynu wyraźnego różowego. Zbiorniczek też mam cały nie pęknięty. I przewody również są całe, przez które leci płyn pod czas jazdy schładzając silnik. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na mój wpis. Pozdrawiam serdecznie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problem z porannym odpaleniem.
  • Volkswagen Golf IV Hatchback
  • silnik
Golf IV 1.9 tdi, 101km, silnik AXR., PD Samochód po kilkunasto godzinnych postojach bardzo cieżko odpala. Mianowicie: Pierwsze zakręcenie smochód podala na strzła i w ułamku sekundy gaśnie. Potem dopiero po kilkuktornym piłowaniu(po upływie 5-10 min) z trudem zaczyna łapać i odpala. Poźniej w ciągu dnia odpala już na strzała. Co było sprawdzone: - aku naładowane - świece i nakładane na nie gruszki sprawne- jest prąd, - pompa paliwa podaje chociaż wydaje się ze dawka jest podejrzanie mała ale podobno tdi na pd tak ma, Podejrzewam jeszcze filtr paliwa, zaworek na nim i uszczelki pompowtryskiwaczy, ale nie chce zanim coś wymienie szukam fachowych rad. Co i jak jeszcze można sprawdzić? Albo po prostu gdzie jest usterka?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Volkswagen Golf IV Hatchback