Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Kombi 2.5 TDI 163KM 120kW 2003-2005

Lata produkcji: 2003 – 2005
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2496 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78,3 x 86,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Całokształt - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Kombi 2.5 TDI 163KM 120kW 2003-2005
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Volkswagen Passat B5
Kombi 2.5 TDI 163KM 120kW
Witam. Posiadam to autko od 4 lat. Po zakupie musiałem poprawić wiele rzeczy po poprzedniku który odwiedzał słabych mechaników. Wszelkie naprawy robie sam. Wspaniałe auto do jazdy. Komfort, kultura pracy silnika, dynamika jak i bez awaryjność powodują że mam ogromną radość z jazdy tym autem. Auto zrobiło u mnie już 70 tyś kilometrów przez 4 lata. Jazda autostradą nie będę pisał z jakimi prędkościami to maks 9 litrów na setkę. Przy spokojnej jeździe w sznurku bez większych szaleńst 5.2 a i mniej też by wykręcił.
7,2
Volkswagen Passat B5
Kombi 2.5 TDI 163KM 120kW
Jestem od trzech lat posiadaczem tego egzemplarza. W ciągu tych lat przejechane 70 tyś. Po zakupie naprawiłem wszystkie usterki po poprzedniku i psełdo mechanikach. Passacik jak wszystkie wcześniej czyli B3 1.8 90KM benzyna/gaz, B5 1.8 20V 125KM benzyna sprawuje się wyśmienicie. I ten miły cichy pomruk z pod maski.
7,1
Volkswagen Passat B5
Kombi 2.5 TDI 163KM 120kW
Ale jak robię tylo krótkie dystanse po mieście Gdynia Eco to jest 9.2 (od 2 do 4 km) im dalej tym mniej da się nim więcej zrobić waży swoje, eco jazda pod korek 65l 5.5 jazda 70-100 lato klima szybciej się nie dało wyszło 5.5 l/100 km, a normalnie mi pali w granicach 8.3 max do 7,3 miasto i wyskoki poza zależy jak procentowo, trasa od 7.6 do 8.3 zawsze komplet w aucie, autostrada Gdynia - Pszczyna od 145km/h do 180km/h wiadomo do Łodzi potem spokojnie 100-135km/h

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 218
Odpalanie po dłuższym postoju
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
  • silnik
  • 297 tys. km
Witam. Mam od dłuższego czasu nie rozwiązaną usterkę. Mianowicie po dłuższym postoju ( ok 8 godzin) auto odpala ale chodzi nierówno, szarpie po czym albo wskakuje na obroty i jest ok (rzadziej) albo gaśnie lub ja od razu wyłączam zapłon. Za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Odpala od strzała. Tak samo jeżeli stoi krócej niż te 8 godzin. Nie zawsze sie to zdarza. Czasami jest ok ale ostatnio dużo częściej występuje ta usterka. Może miał ktoś podobnie i coś doradzi. P.s. na samej benzynie z zakreconą butlą LPG bez zmian.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Passat B5 Kombi