Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Kombi 2.5 TDI 163KM 120kW 2003-2005

Lata produkcji: 2003 – 2005
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2496 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78,3 x 86,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Kombi 2.5 TDI 163KM 120kW 2003-2005
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Kombi 2.5 TDI 163KM 120kW
Volkswagen Passat B5
Witam. Posiadam to autko od 4 lat. Po zakupie musiałem poprawić wiele rzeczy po poprzedniku który odwiedzał słabych mechaników. Wszelkie naprawy robie sam. Wspaniałe auto do jazdy. Komfort, kultura pracy silnika, dynamika jak i bez awaryjność powodują że mam ogromną radość z jazdy tym autem. Auto zrobiło u mnie już 70 tyś kilometrów przez 4 lata. Jazda autostradą nie będę pisał z jakimi prędkościami to maks 9 litrów na setkę. Przy spokojnej jeździe w sznurku bez większych szaleńst 5.2 a i mniej też by wykręcił.
7,2
Kombi 2.5 TDI 163KM 120kW
Volkswagen Passat B5
Jestem od trzech lat posiadaczem tego egzemplarza. W ciągu tych lat przejechane 70 tyś. Po zakupie naprawiłem wszystkie usterki po poprzedniku i psełdo mechanikach. Passacik jak wszystkie wcześniej czyli B3 1.8 90KM benzyna/gaz, B5 1.8 20V 125KM benzyna sprawuje się wyśmienicie. I ten miły cichy pomruk z pod maski.
7,1
Kombi 2.5 TDI 163KM 120kW
Volkswagen Passat B5
Ale jak robię tylo krótkie dystanse po mieście Gdynia Eco to jest 9.2 (od 2 do 4 km) im dalej tym mniej da się nim więcej zrobić waży swoje, eco jazda pod korek 65l 5.5 jazda 70-100 lato klima szybciej się nie dało wyszło 5.5 l/100 km, a normalnie mi pali w granicach 8.3 max do 7,3 miasto i wyskoki poza zależy jak procentowo, trasa od 7.6 do 8.3 zawsze komplet w aucie, autostrada Gdynia - Pszczyna od 145km/h do 180km/h wiadomo do Łodzi potem spokojnie 100-135km/h

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 200
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
3 komentarze
odpalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1996-2000
  • silnik
witam paska j/w w gazie na początku miałem tak że po długim postoju zapalał obroty się wahały miedzy 800 a 1000 trwało to parę sekund i było oki czasem było tak ze wahały się i zgasł wtedy juz miałem problem go zapalić ale po męczarniach 5-10 minutowych zapalał ale znowu cierpiał akuś wyczytałem ze czujnik temperatury cieczy (4 pinowy kwadratowy )sytuacja sie poprawiła ze nie gaśnie już obroty trzymają 1000 ale znowu przy zimnym silniku naciskając gaz tak jak by się dusił i z ruły jest odgłos strzelania tak bym to nazwał a nie ma siły jechać muszę prze gazować i po nie całej minucie wraca wszystko do normy obroty nie skaczą naciskam gaz i normalnie jedzie proszę o pomoc a gaz sekwencja nie wiem czy do mechanika czy do gazownika najpierw brak
Problem rozwiązany
3 komentarze
Volkswagen Passat B5 Kombi