Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Sedan 4.0 i W8 32V 275KM 202kW 2003-2005

Lata produkcji: 2003 – 2005
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2005 roku
Pojemność skokowa 3999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 275 KM (202 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 370 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów w układzie W
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Ergonomia + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Sedan 4.0 i W8 32V 275KM 202kW 2003-2005
13,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,3
Volkswagen Passat B5
Sedan 4.0 i W8 32V 275KM 202kW
Kupując ten samochód spodziewałem się olbrzymiego spalania, ale zostałem pozytywnie zaskoczony. Przy dynamicznej jeździe bez prób oszczędzania spalanie 18l (głównie miasto, ale bez korków) - jak na taką moc to naprawdę niedużo. W trasie jadąc spokojnie i przepisowo można zejść poniżej 8l (mój ojciec na jednym zbiorniku - czyli około 80l zrobił ponad 1100 km). Problemem jest szybko przegrzewający się silnik (katalizatory są przy samym bloku silnika) - w moim po półgodzinnym staniu w korku w trakcie upałów, wyjechaniu z miasta i dynamicznym przyspieszeniu do 160km/h spalił się tłok i pękła tuleja cylindra - silnik do wyrzucenia.
11,5
Volkswagen Passat B5
Sedan 4.0 i W8 32V 275KM 202kW
Skrzynia manulalna, podaję spalanie wg. komputera dla samochodu w idealnym stanie technicznym. Minimum 7 l./100 to jazda po terenie pagórkowatym ze stosowaniem wybiegów (ale bez przesady) i średniej prędkości ok. 80 km/h (zdarzyło mi się nawet 6,5 l./100, ale to już było toczenie się). 9,5l./100 to wynik do uzyskania przy normalnej (do 110-120 km/h) jeździe po zwykłej, 1-pasmowej polskiej drodze krajowej czy wojewódzkiej. Jazda po takiej samej drodze, ale wg zasady "ile fabryka dała" kosztuje 15-18 l./100. Na drogach zbliżonych do autostrady spalanie chwilowe to mniej więcej prędkość podzielona przez 10 minus 1. (np. dla prędkości 130 będzie to 13-1 czyli około 12 litrów). Dla szaleńców lub ludzi jeżdżących do Niemiec - powyżej 220 km/h spalanie przekracza magiczne 20 l./100 :). W mieście w zależności od ciężaru nogi i korków - od 11 do 18 l./100. Średnie przy spokojnym stylu jazdy i stosunku jazdy miejska/trasa 30/70 za 2 lata eksploatacji wyszło mi 11,2 l./100 (to już wg notesu a nie komputera). Za to radość z jazdy wyjątkowym autem - bezcenna ;)
11,5
Volkswagen Passat B5
Sedan 4.0 i W8 32V 275KM 202kW
Po legendach, jakie słyszałem i czytałem o tym silniku spodziewałem się, że będzie gorzej. Tymczasem zużycie paliwa (w pewnej mierze dzięki oszczędnemu stylowi jazdy i ręcznej skrzyni biegów) jest bardzo przyzwoite jak na 4-litrową benzynę 4x4, awaryjność na razie znikoma (naprawiałem detale zepsute przez poprzedniego właściciela), a serwis jest tylko trochę droższy niż zwykłego Passata. Zdarzają się wyjątki (np. wymiana 8,5 litra oleju, 8 świec czy tarcz hamulcowych, gdzie 1 sztuka koszutje przeszło 1200 złotych i brak jest zamienników), ale nie sądzę, by było inne auto o takim silniku i osiągach, które możnaby za takie pieniądze serwisować w ASO. Tu UWAGA: Trzeba jeździć do ASO, które ma jakieś pojęcie o tej wersji i pilnować serwisantów, którzy nie do końca kojarzą specyfikę wersji.

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 218
Odpalanie po dłuższym postoju
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
  • silnik
  • 297 tys. km
Witam. Mam od dłuższego czasu nie rozwiązaną usterkę. Mianowicie po dłuższym postoju ( ok 8 godzin) auto odpala ale chodzi nierówno, szarpie po czym albo wskakuje na obroty i jest ok (rzadziej) albo gaśnie lub ja od razu wyłączam zapłon. Za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Odpala od strzała. Tak samo jeżeli stoi krócej niż te 8 godzin. Nie zawsze sie to zdarza. Czasami jest ok ale ostatnio dużo częściej występuje ta usterka. Może miał ktoś podobnie i coś doradzi. P.s. na samej benzynie z zakreconą butlą LPG bez zmian.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Passat B5 Sedan