Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Klasa średnia
Wprowadzona na rynek europejski w 1996 roku (dwa lata później w Ameryce Północnej), piąta generacja Volkswagena Passata oznaczona była symbolem B5. W rodzinie Passatów, właśnie ta generacja udała się najbardziej i była najchętniej nabywana. Auto powstało na tej samej płycie podłogowej co Audi A4. Technicznie Volkswagen Passat B5 był autentycznym przełomem w wieloletnich dziejach modelu. Był laureatem szeregu nagród (Najlepszy Rodzinny Samochód według między innymi „What Car?”, „Auto Express” oraz magazynu „Top Gear”; trzecie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku 1997). Auto przeszło gruntowną modernizację w 2000 roku. Produkcję Passata B5 zakończono w roku 2005.
czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~tommy.tb@interia.pl
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Duże, wygodne, oszczędne auto. Dobrze się sprawuje zarówno w ruchu miejskim jak i na trasie. Nie jest bezawaryjne lecz na tle innych konkurentów, biorąc też pod uwagę jego wiek wypada moim zdaniem nieźle. Nękane jest drobnymi awariami lecz poszanowane i odpowiednio serwisowane jest naprawdę wdzięczne i niezawodne. Bezwypadkowe są bardzo odporne na korozje i tu producent zasługuje na dużego plusa bo konkurencja niestety rdzewieje. Jedynie silnik 90KM to raczej pomyłka i polecałbym mocniejsze wersje.
4,5
~mupja
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Witam wszystkich serdecznie!!! Będzie to jest mój pierwszy post na tym forum. Mam na imię Piotr , mieszkam w Warszawie Oto krótki opismojego passata: - Rocznik : marzec 2000r - Moc 90KM – dla mnie w sam raz – mocniejszego nie potrzebuje - Oznaczenie silnika AHU - Skrzynia manualna 5-biegowa - Przebieg ok 162tys km ( przebieg – śmiem twierdzić z różnych przyczyn ,że jest oryginalny - w Polsce od 2005 roku ( 1 właściciel w Holandii i 1 w Polsce- ja jestem drugim właścicielem w Polsce a zarazem trzecim ogólnie) Wyposażenie: - KLIMATYZACJA - PRZYCIEMNIANE WSZYSTKIE SZYBY - 2 X PODŁOKIETNIK (przód i tył) - 4 X PODUSZKI POWIETRZNE ( PRZÓD I BOKI) - ELEKTRYCZNE WSZYSTKIE SZYBY - ELEKTRYCZNE LUSTERKA - PODGRZEWANE LUSTERKA - WSPOMAGANIE KIEROWNICY - TEMPOMAT - ABS - ESP - RADIOODTWARZACZ ORYGINALNY VW - DZIELONA i SKŁADANA KANAPA - CENTRALNY ZAMEK (PILOT) - IMMOBILISER - AUTOALARM VW Jaki jest ten samochód wg. mnie ? Otóż ja do tej pory miałem różne auta , ale nigdy takiej klasy a , były to : maluchy, 127p, morris, skoda 105, wartburg ( krótko), fiat CC700, matiz, i ostatnio (od 2003 do 06.06.2009r) Skoda Fabia – ( prawko mam od 1982 roku i jeżdżę prawie non stop). Tak więc mogę mieć porównanie z tymi tylko autami – jednak to nie jest ta klasa samochodów !!!!!!! Ogólnie Passacik zaskoczył mnie pozytywnie tym : Małe spalanie – jak na taki samochód Ładna sylwetka – ale wiadomo o gustach się nie dyskutuje- ale mnie się podoba bardzo !!!!!!!!!!!! Przystępne ceny części zamiennych ( niektóre nawet tańsze jak do Skody)- serwis aukcyjny alegro Paska kupiłem niedawno , bo pod koniec maja i zrobił on już ok. 1500km ( przyznam się ,że sam wynajduję preteksty aby nim jeździć jak najwięcej), ponieważ jazda nim to czysta przyjemność !!! – on po prostu płynie !!!! Jak do tej pory sprawuję się wyśmienicie. Za niedługo będę musiał jechać na przegląd ( za ok. 3tys. Km) i wtedy napiszę ile mnie wyniósł przegląd ( w warsztacie prywatnym, gdzie ten egzemplarz Passata był serwisowany od czasu sprowadzenia go do Polski).
3,9
~Byq
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Samochód godny polecania ze względu na jakość jaką otrzymujemy względem kosztów jakie ponosimy. Samochód nie jest luksusowy ale wystarczalny do użytkowania na co dzień zarówno jako praca-dom jak i na trasy
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW 1996-2000
5,9
l/100 km
18,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
no i tu jest po prostu tragedia. turbodiesel palacy 8L na 100 km to chyba zart, dodam ze jeszcze bardzo spokojnie. Biegi zazwyczaj zmieniam do 2000rpm a 2500rpm praktycznie nie przekraczam nigdy. Więc przy takiej jezdzie jak to opisują inni użytkownicy auto powinno spalać nie wiecej niz 5,5L na 100 km. ja nigdy nie zszedłem ponizej 7L. Zapewne ktoś pewnie powie że jazda na niskich obrotach nie jest wcale ekonomiczna w tym aucie ale probowalem roznych metod i w ten sposob pali najmniej śr.8L Na trasie jest do przyjęcia czyli ok 6L
5,2
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
1.9 TDI chyba nic nie trzeba pisać o ekonomiczności. Ten silnik jest bardzo oszczędny tak oszczędny że wierzą w to tylko Ci co mają te auta. 1,5 tony i tylko 5 litrów ropy ? na 100 km ? bajka co ? To ja powiem coś zabawniejszego owe 5 litrów ropy dla tego silnika to wiele... bo potrafi mniej spalić :)o ile będziemy kręcili go max do 2 tyś obrotów ( spokojna jazda ) 1.9 tdi to auto sportowe ? oj potrafi zaskoczyć dynamiką wiele innych aut i to benzynowych o pojemności od 700cm do 1600 cm a wersje silnikowe o mocy ponad 100 koni zwłaszcza... auto przy ostrym stylu jazdy spala 1 litr więcej.
5,7
Volkswagen Passat B5
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
No cóż......... Napiszę tak przy jeździe na trasie z prędkością 80-100 km/h w 3 osoby z włączoną klimą komputer pokazywał mi 5- 5,1 litra ( jazda na działkę). Taki sam test zrobiłem wracając z działki ale już bez klimy ( nastepny dzień wracałem) i jadąc jak wyżej komputer pokazał mi 4.6 - 4,8litra . Nie wiem może mam zepsuty ten komputer .......... Natomiast w mieście tzn. w naszej kochanej Warszawce...... no cóż tutaj bardziej trzeba by było to przeliczyć na motogodziny............ ponieważ więcej się stoi w korkach jak jedzie. Jednak jak pojeździłem sobie w sobotę i niedzielę to jest 6 i 7 czerwca to po nagrzaniu się silnika komputer pokazywał 5,6 litra - no ale wtedy można było jeździć spokojnie po Warszawie.

Usterki Volkswagen Passat B5

Liczba wpisów: 218
Odpalanie po dłuższym postoju
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1997-2005
  • silnik
  • 297 tys. km
Witam. Mam od dłuższego czasu nie rozwiązaną usterkę. Mianowicie po dłuższym postoju ( ok 8 godzin) auto odpala ale chodzi nierówno, szarpie po czym albo wskakuje na obroty i jest ok (rzadziej) albo gaśnie lub ja od razu wyłączam zapłon. Za drugim odpaleniem jest zawsze ok. Odpala od strzała. Tak samo jeżeli stoi krócej niż te 8 godzin. Nie zawsze sie to zdarza. Czasami jest ok ale ostatnio dużo częściej występuje ta usterka. Może miał ktoś podobnie i coś doradzi. P.s. na samej benzynie z zakreconą butlą LPG bez zmian.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwnie traci moc
  • Volkswagen Passat B5 Kombi 1.9 TDI Syncro 110KM 81kW 1997-2000
  • silnik
  • 270 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 4
Moje kochane passeratti posiadam już jakiś czas. Inwestuje w nie na tyle ile mogę około 150-200zł miesięcznie by było ladniejsze i lepsze ale mam problem podczas jazdy normalnej na biegu 2,3 i chyba 4 przy obrotach między 1400-1600rpm zdaża mu się muł i nagle 1600-1700 czasem nawet mniej rpm strzał do końca obrotomierza czyli mega moc. A od zera do tych obrotów idzie jak szalony. Czy to po prostu turbo dziura tak zwana czy jakiś poważny problem? Mam założonego boksa+40koni turbo startuje już właśnie tak między 1600 a1700rpm. Słyszałem że może to być kończąca się pompa wtryskowa. Proszę o poradę lub o pomoc. Łukasz
9 komentarzy
Ciepły silnik falujące obroty zwiększone spalanie
  • Volkswagen Passat B5 Sedan 1.6 100KM 74kW 1996-2005
  • silnik
Witam! Stałe się posiadaczem VW PASSATA I MNIE KREW ZALEWA MOIM POPRZEDNIM AUTEM BYŁA OCTAVIA I TO SAMO NIE WIEM CO JEST NIE TAK ALE SZCZĘŚCIA DO AUT NIE MA OPISUJE USTERKE: OTÓŻ NA ZIMNYM WSZYSTKO OK GDY OSIĄGNIE JUŻ TEMPERATURE 90* ZACZYNA SIĘ PROBLEM PODCZAS ZMIANY BIEGÓW WSKAKUJE NA OBROTY O 200 WYŻSZE I POTEM SPADA JAK WRZUCĘ NA LUZ TO SPADNIE DO 0,7 I POTEM WYREGULUJE SIĘ PO CHWILI DO 1000OBOTÓW SPALANIE BARDZO WYSOKIE ZATANKUJE ZA 100ZŁ ZROBIE 160KM MAX 170 PRZY JEŹDZIE DO 110KM/H . .
Problem rozwiązany
4 komentarze
Volkswagen Passat B5 Sedan