Szukaj

Informacje o Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Klasa średnia

Popularne są diesle, choć lepiej omijać motor 1.6 TDI. Nie dlatego, że jest nieudany, ale w tym aucie męczy się pod maską. Ma sens głównie we flotach – do użytku prywatnego lepiej wybrać żwawszy 2.0 TDI. Najsłabszy oferuje 150KM, a najmocniejszy bagatela 240. Już ta pierwsza propozycja jest wystarczająca. Wśród motorów benzynowych optymalny jest 1.4 TSI 150KM. Pracuje subtelnie, jest cichy, kulturalny, elastyczny i oszczędny pod warunkiem płynnego operowania prawą stopą.

czytaj więcej
Powagosław
Szkoda, że jest taki drogi, bo Volkswagen właśnie zrobił ładniejszego Passata niż przy ostatniej okazji. Wiem, jak to brzmi, ale możliwe, że to w ogóle najładniejszy Passat w historii. Tylko szkoda, że taki drogi. ~Powagosław
Luzacjusz
Jedno słowo: ikona. Pokażcie mi inny samochód, który powszechnie uważany jest za najnudniejszy na ziemi. Który z każdą generacją umyślnie robi się coraz nudniejszy. Albo Volkswagen z nudy (albo z nudów) zrobił interes życia (przypomnijcie mi, ile to już ludzi kupiło Passata?), albo to wy wszyscy jesteście nudni. Ze mną na czele. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów

Wady

- Całokształt - Układ jezdny - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,4
~aprox99
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Mam Passata z 2018 r.z SRC czyli Adblue ale nie żaden Bluemotion.Dlatego ta opinia tutaj.Miałem wiele samochodów,przed tym Passatem Audi A4 B9 diesel 190KM z 2017 roku.Postaram się obiektywnie ocenić to auto ale ocena bierze się z przesiadki z A4 a nie poloneza.Dlatego takie rozbieżne opinie Zużycie paliwa w mieście około 6l Autostrada pomiędzy 130-140 5,2L Przy spokojnej jeździe poza miastem 4,5L Jestem raczej defensywnym kierowcą W innych autach,Mondeo,Carisma,Laguna czy Insignia przy 140 ciągle drgała mniej czy więcej kierownica.W Passacie tak jak w A4 tego nie ma Przy sprzedaży nie trzeba się z tym autem bujać jak z oplami czy innymi i dostaje się jeszcze rozsądne pieniądze.Laguny z 2016 roku nie mogłem 6 miesięcy sprzedać chciaż miała full wyposażenie, dlatego koniec z tymi markami
3,9
~Marek
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Dotychczas VW postrzegałem jako coś lepszego od Skody ale się niestety mocno zawiodłem. Po dwóch generacjach Octavii postanowiłem kupić Passata. To był błąd, rozwiązania i jakość VW pozostała w latach 90-tych, a teraz to tylko legenda. Co to za samochód za 140 tys. do którego trzeba dolewać olej 1,5l/10tys. km a w serwisie mówią, że dopuszczalna norma jest nawet do 4l! Fotel jest z tak beznadziejnej gąbki, że zaczął się sypać po 60 tys. km a tylne boczki wydają dzwięki od ok. 80 tys. km. Owszem auto duże i wygodne dla rodziny, silnik 150 km z DSG wystarczający i jadąc solo można sprawnie wyprzedzać - i na tym się kończą sentymenty do Passata, księgowy w tym samochodzie siedział na codzień i kombinował jak wyrwać jeszcze jedno euro. Cyfrowe zegary oraz funkcje internetowe zachwalane przez VW nie przydatne i nie używane.
3,8
~Łukasz
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Auto jest dobre, ale nie nadzwyczajne. Obniżenie masy spowodowało braki jakościowe w wykonaniu karoserii. Nowinki technologiczne aktualnie są najlepsze w całej brażny motoryzacyjne przy akceptowalnych jeszcze kosztach tych opcji. Podusmowując auto oceniam na 4+ , a jego cenę na 3.
Średnie spalanie dla Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW 2015-2018
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Średnio po mieście wychodzi 6,2-6,6 l/100km. Na trasie przez Niemcy z prędkościami ponad 200 km/h wyszło 7,8l l/100 km. Po szosach średnio 4,7-5,3, po drogach ekspresowych jadąc koło 130-140 km/h wychodzi ok 5,5-6 l/100 km. Natomiast jadąc na tempomacie równo 100km/h wyszło 4,5l/100 km. Raz zrobiłem test jadąc autostradą za tirem ok 100 km wyszła mi średnia 87km/h a spalanie 3,3 l/100km. Silnik jest świetny, szybko reaguje na gaz i jest bardzo przyjazny w codziennej eksploatacji. Zimą już po ok 3 min z kratek wentylacyjnych leci ciepłe powietrze! Passat B8 to bardzo auto dopracowane w najdrobniejszych szczegółach.
5,3
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Bardzo oszczędny silnik mając na uwadze wielkość samochodu i jego masę. Średnie zużycie paliwa komputer podaje dokładnie. Jeżeli komputer podaje śr.zużycie z całego zbiornika 4,9L to tyle dokładnie wychodzi z dystrybutora. Dla porównania Golf V zaniża o 0,5L. Polecam Passata z tym silnikiem. Dynamika i spalanie OK.
7,0
Volkswagen Passat B8
Variant 2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Średnie zużycie na dystansie 60000km 7,07. Dystans 60/40 autostrada/miejska.
awaria skrzyni DSG
  • Volkswagen Passat B8 Limousine 2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW 2015-2019
  • silnik
  • 109 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 3
podczas jazdy pojawia się komunikat "skrzynia biegów w trybie awaryjnym. brak biegu wstecznego", można kontynuować jazdę ale działają tylko biegi nieparzyste. Po zatrzymaniu silnika i wyłączeniu silnika po ponownym uruchomieniu komunikat znika, skrzynia działa prawidłowo ale po różnym upływie czasu - kilka minut, kilka godzin, kilka dni - pojawia się ponownie. W ASO stwierdzono uszkodzenie mechatroniki, koszt wymiany modułu ok 3 tys złotych. Przebieg auta 109 tys km, auto regularnie serwisowane w ASO
1 komentarz
Niepokojące odgłosy z okolicy kół.
  • Volkswagen Passat B8 Variant 2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW 2015-2019
  • układ hamulcowy
  • 35 tys. km
Witam Podczas jazdy drogami typu kocie łby czy wyłożonymi płytami drogowymi słychać hałas z okolicy przednich kół. Hałas ustępuje w momencie lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca. Myślę że hałasują zaciski hamulcowe, które wchodzą w drgania. Jest on na tyle głośny, że ludzie idący chodnikiem obracają się za mną. Jako że auto jest na gwarancji pojechałem z tym problemem do serwisu vw plichta Gdynia ( 2 razy). Po sprawdzeniu auta powiedziano mi, że owy hałas pochodzi z tulei wahacza, które należy przesmarować i będzie ok :)))) Fakt jest taki, że po wyjechaniu z serwisu miesiąc jest ok po czym problem powraca. Wg mnie panowie w serwisie dla niepoznaki posmarowali mi wahacze smarem tak bym się nie czepiał hamulców. A w rzeczywistości ponaginali blaszki przy klockach itp. Zrobili zaciski bardziej sztywne/napięte. Uważam, że nie tak powinna wyglądać naprawa w autoryzowanym serwisie volkswagena. Jeśli macie jakiś sposób co zrobić by problem już nie wracał to proszę o informację. Pozdrawiam Marcin
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Przy odpaleniu niskie obroty
  • Volkswagen Passat B8 Variant 1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW 2014-2018
  • silnik
  • 135 tys. km
Witam. Samochód przy odpalaniu przydusza go na 400/600 obrotów ( lekkie drgania ) po 3 sekundach wchodzi na normalne obroty. Brak jakichkolwiek błędów. Dzieje się tak raz na 5 rozruchów Proszę o pomoc bo nie wiem czego szukać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Volkswagen Passat B8 Variant