Szukaj

Informacje o Volkswagen Tiguan II SUV 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Volkswagen Tiguan drugiej generacji po raz pierwszy zaprezentowany został jesienią 2015 r. na wystawie IAA we Frankfurcie, a do sprzedaży trafił w 2016 r. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu był prototyp noszący nazwę Tiguan Active Concept. Produkcyjna wersja auta (pod względem stylistycznym powiązana także z drugą generacją większego Touarega) powstała na nowej modułowej platformie podłogowej VW Group MQB, tak jak między innymi nowe SUV-y grupy Volkswagen, np. VW T-Roc, Skoda Kodiaq czy Seat Ateca. Volkswagen Tiguan drugiej generacji dostępny jest również w wariancie przedłużonym, o nazwie Tiguan Allspace.

 

czytaj więcej
Powagosław

Tiguan przede wszystkim wygląda dojrzalej, dostojniej i poważniej od swojego starszego brata. Volkswagen doskonale wie, czego pragną ich klienci: dokładnie takiego Tiguana jak ten.

~Powagosław
Luzacjusz

Tiguan to Golf wśród SUV-ów. Zawsze będzie się doskonale sprzedawał. Tak, rodzice mogliby pokazywać ten samochód swoim dzieciom, zamiast śpiewać kołysanki. Można usnąć na jego widok, ale zawsze będzie się sprzedawał.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1395 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1400-4000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
5,0 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria - Układ jezdny

Wybrane oceny

5,0
~pezy
Volkswagen Tiguan II
SUV 1.4 TSI 125KM 92kW
Wersja City. Auto pod każdym względem udane. Mega funkcjonalne, pojemne, zwrotne, idealne dla rodziny 2+2. Nie jest to demon prędkości ale w trasie nadrabia elastycznością, która jest w zupełności wystarczająca nawet przy załadowanym aucie i wyprzedzanie to czysta przyjemność. Zaliczył wakacje w Chorwacji bez żadnego zająknięcia (4000 km w 10 dni). Co do poprzednika to w moim odczuciu bardziej twardy co ma plusy i minusy. Lepiej zachowuje się na asfalcie ale za to jest mniej komfortowy na polnych i leśnych duktach. Może to też kwestia zalecanego ciśnienia w oponach. W poprzedniku było to 2.0 bara a tu 2.6 bara. W stosunku do poprzednika spala też mniej paliwa o ok. 0,8 - 1 litra/100km (poprzednik, którym jeździłem to Tiguan Cityline 1.4 tsi 122KM).
4,9
~bajubaju
Volkswagen Tiguan II
SUV 1.4 TSI 125KM 92kW
Mam Tiguana jak na razie chyba jedynego na tym forum z najbiedniejszym silnikiem 125 KM ale ja w przeciwieństwie do większości którzy kupili auta na firmę ,w leasingu czy na raty ,kupiłem go do użytku prywatnego za własną gotówkę ,takiego jaki stał na placu (trendline) i z takim wyposażeniem jakie miał, tzn pakiet premium z ledami basic, czarne relingi ,pakiet zimowy, lusterkowy,nawigacja discovery media ,klima trzy strefowa ,alarm i system bez kluczykowy + dodatkowe 2 lata gwarancji . Dostałem 14tys rabatu za nowe auto z rocznika 2018 więc nie narzekam :-)
Volkswagen Tiguan II SUV