Szukaj

Informacje o Volvo XC60 I SUV 2.4 D5 185KM 136kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2008-2017. Koncepcyjnym pierwowzorem auta był prototyp o nazwie Volvo XC60 Concept, zaprezentowany w 2007 roku. Projektantem XC60 był Lars Blenwall. Samochód zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej Ford EUCD Platform, którą dzielił m.in. z Volvo XC70 oraz Range Roverem Evoque. Technicznie spokrewniony też z Land Roverem Freelanderem (w tamtym czasie Land Rover i Volvo były własnością Forda). Od 2013 roku model był dostępny w wersji po face-liftingu.

czytaj więcej
Powagosław

W klasie, w której dominuje efekciarstwo, Volvo proponuje auto stworzone według swojego sprawdzonego schematu. Sama nazwa szwedzkiej marki robi różnicę. Ale nie wiem, czy XC60 nie jest zbyt stateczny jak na SUV-a.

~Powagosław
Luzacjusz

Do wszystkich, którzy po XC60 spodziewali się w Volvo stylistycznej rewolucji: jedyna awangardowa rzecz, jaka kiedykolwiek wyszła Szwedom to pewien potop. To auto jest jak reszta szwedzkich dóbr. Jeżdżąca solidność i praktyczność. Od zachwycania są inni.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 2400 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 185 KM (136 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 5
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 93,15 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,0
~jacusix
Volvo XC60 I
SUV 2.4 D5 185KM 136kW
Auto raczej dla kogoś 40 + lub zmęczonego życiem 30+ z dziećmi i żoną na głowie. Poprawne do granic możliwości. Nie można się w nim doszukiwać jakichkolwiek znamion zacięć sportowych. Nawet gdy do tej pory lubiłeś przecisnąć to w tym aucie po prostu siedzisz i jedziesz zgodnie z przepisami. Siedzenia pół skórzane najwygodniejsze w jakich siedziałem dlatego jazda w tym samochodzie to po prostu relaks. Po złożeniu tylnych siedzeń spokojnie przewozisz panele wraz z listwami, pralkę, lodówkę czy co tam innego przyjdzie Ci do głowy. Przyczepka przydaje się coraz rzadziej. Mój egzemplarz jest bez wbudowanej nawigacji. Na początku myślałem, że jest to minus ale w miejsce ekranu wstawiłem przyklejany uchwyt magnetyczny i doskonale tam pasuje telefon wraz z google maps i yanosikiem. Dużo lepsze rozwiązanie niż oryginalna mapa. Co prawda można w to miejsce wstawić chińskie radio na androidzie ale też jest to koszt pow. 1200 zł przy samodzielnym montażu i zamówieniu radia z Chin. Telefon spisuje się dożo lepiej. Jedyną wadą wadą jaką do tej pory zauważyłem to szumy wiatru przy prędkości pow 120 km/h. Widzę, że jest to raczej wina ogólnej bryły auta niż jakiegoś jego elementu. Auto raczej dla kogoś z rodziną i dużym bagażem do wygodnego podróżowania. Napęd na 4 koła, wysokie opony. Powiedziałbym, że auto najbardziej uniwersalny gdy posiadasz rodzinę.
3,4
~kris19c
Volvo XC60 I
SUV 2.4 D5 185KM 136kW
Generalnie jestem mocno zawiedziony. Jest kilka zalet, m.in dobre fotele, niezłe prowadzenie. Ale dźwięk silnika bardziej przypomina ciężarówkę niż w miarę wygodną limuzynę, wibracje przenoszą się na każdy element (a serwis twierdzi, że ten typ tak ma), zawieszenie jest twarde, że można sobie na polskich drogach odbić śledzionę.
4,8
~siedlecki@fuw.edu.pl
Volvo XC60 I
SUV 2.4 D5 185KM 136kW
Samochód wyjątkowo oddaje filozofię volvo. To jest według mnie powrót do dawnych korzeni. Bezpieczeństwo , ergonomia , przyjemność z jazdy esencja volvo. Widać zę inżynierowie volvo lubią swoją robotę.

Usterki Volvo XC60 I

Liczba wpisów: 9
zerwany pasek napędu alternatora VOLVO XC60 D5
  • Volvo XC60 I SUV Facelifting 2.4 D4 181KM 133kW 2013-2015
  • silnik
  • 173 tys. km
wymieniłem pasek napędu alternatora gdy miał 163000 km oraz napinacz bo myslałem ze to wszystko zeby nie doszło do uszkodzenia paska napędu bo słyszałem ze uszkodzony pasek alternatora dostaje sie do układu rozrządu i jest poważniejsza awaria łącznie z wymianą głowicy niestety pasek pękł był originalny VOLVO I NIE USZKODZIŁ INNYCH ELEMENTÓW SILNIKA PRZYCZYNA USZKODZIŁO SIĘ SPRZĘGŁO JEDNOKIERUNKOWE NA ALTERNATORZE ( ZABLOKOWAŁO) I PĘKŁ PASEK ŻEBY MECHANIK POWIEDZAŁ ŻE MOŻE ULEC AWARI SPRZĘGŁO TO BYM WYMIENIŁ BO ŻADEN KOSZT OKOŁO 100ZŁ JAK WAM PĘKNIE PASEK NA ZEGARZE KOMUNIKAT BRAK ŁADOWANIA ZATRZYMAJCIE SIE JEZELI NIE DOSZŁO DO AWARI PASKA RORRZĄDU USUNCIE STARY PASEK JA PRZEJECHAŁE BEZ ŁADOWANIA AKUMULATORA WYŁĄCZAJĄC WSZYSTKO CO ZASILA PRĄD 12V OKOŁO 100 KM JAK JUŻ WYSWIETLIŁY SIĘ KOMUNIKATY NIE DZIAŁA ABS KOMUNIKAT SKRZYNI BIEGÓW AUTOMAT ITD ZATRZYMAŁE SIE NA POBOCZU I WŁĄCZYŁEM BIEG NA N I ZGASIŁEM SILNIK AKUMULATOR PADŁ NO I KŁOPOT NIEDZIELA WSZYSTKO POZAMYKANE AUTOSTRADA A ZOSTAŁO JESZCZE 80 KM NO TO LAWETA I DO MECHANIKA NA PONIEDZIAŁEK
Problem rozwiązany
3 komentarze
Call on serwis
  • Volvo XC60 I
  • inne
  • 286 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Witam , po przejechaniu około godziny ciągłej jazdy na wyświetlaczu pokazuje się komunikat Call on serwis . Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta gaśnie. I tak sytuacja się powtarza w nieskończoność.
ząbkowanie opon
  • Volvo XC60 I SUV 2.4 D5 215KM 158kW 2009-2013
  • zawieszenie
nowe auto XC 60 z salonu z Bydgoszczy ząbkuje opon- letnie Michelin , zimowe Dunlop.Halas duży przy jazda 50-90km/godz W salonie 2 razy robiona geometria,amortyzatory sprawny.Auto na gwarancja serwis-Nordic auto niezainteresowany,muszę sam radzić.Co robić ???? serwis nie może pomoc lub nie chce ?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Volvo XC60 I SUV