Szukaj

Informacje o Volvo XC60 II Crossover 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW 2019-2021

Lata produkcji: 2019 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowa generacja XC60 bÄ™dzie mogÅ‚a być wyposażona w dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z turbodoÅ‚adowaniem.
W pierwszej fazie dostÄ™pne bÄ™dÄ… wersje dysponujÄ…ce wiÄ™kszÄ… mocÄ… oraz napÄ™dem na cztery koÅ‚a. 
Do wyboru bÄ™dÄ… dwa silniki diesla D4 190 KM i D5 z technologiÄ… PowerPulse o mocy 235 KM,  oraz dwie jednostki benzynowe T5 254 KM i T6 o mocy 320 KM.

Powagosław

XC60 byÅ‚ bestsellerem Volvo (również w Polsce) jeszcze zanim dostaÅ‚ tÄ™ nowÄ…, obÅ‚Ä™dnÄ… stylistykÄ™. Tak to już bywa, że pewne rzeczy siÄ™ zmieniajÄ…, żeby inne pozostaÅ‚y niezmienne.

~Powagosław
Luzacjusz

Dowód, że wożenie dzieci do przedszkola, szkoÅ‚y czy na inne korepetycje może być przyjemne. Bo XC60 jest trochÄ™ jak „Playboy” ze zdjÄ™ciami Emily Ratajkowski: okÅ‚adka jest super, ale wiesz, że najlepsze czeka ciÄ™ w Å›rodku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1969 cm3
Typ silnika hybrydowy diesel
Moc silnika 211 KM (155 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 460 Nm przy 1750-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,8 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82 x 93,2 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,9
~Marcin
Volvo XC60 II
Crossover 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW
Materiały bardzo dobrej jakości, ale to jedna z niewielu zalet auta. Prowadzenie przeciętne, bagażnik przeciętny, przyspieszenie przeciętne jak na tę moc. Auto ma też pełno dziwactw - spryskiwacze szyby w wycieraczce, dzięki czemu nie zmyjesz owadów z szyby, lusterka boczne monochromatyczne co nie ściemniają się jak mocno świeci w nie słońce, reflektory adaptacyjne co oślepiają większość kierowców i bardzo wolno zmieniające się na mijania, ładowarka indukcyjna co nie ładuje telefonu bo ma źle umiejscowiony punkt ładowania (chyba, że otworzysz małą klapkę, ale trzeba mieć gumowy futerał, bo jak zahamujesz to przesunie się telefon i koniec z ładowaniem), wywalający się CarPlay po kablu (choć to jeszcze auto na mniej awaryjnym Sensusie), wariujące czujniki parkowania na postoju mieniące się różnymi kolorami i pipczącymi mimo że nic nie ma przed autem... W serwisie ciągle wgrywają nowy soft, bo nie ma nigdzie błędów, a to nic nie zmienia.
4,6
~Andrzejek
Volvo XC60 II
Crossover 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW
Najpiękniejszy design (przed kupnem testowałem GLC, później Q5). Silnik w porządku, jak na diesla świetne wyciszenie (pewnie, z "elektrykiem" nie ma szans - ale to nie "elektryk"). Dokupione fotele skórzane nappa, z masażem i wentylacją - to wręcz poezja. Plecy wręcz domagają się dłuższej jazdy. Do panelu można się przyzwyczaić. Jedyne "ale" - w blasku słońca widać odciski paluchów. Cudownie gra Harman-Kardon (opcja). Bagażnik ustawny - choć przydałoby się w opcji coś na wzór pomysłu z XC40 - aranżacja przestrzeni z planami zakupowymi. Średnie spalanie około 7 litrów. Całkiem, całkiem, biorąc pod uwagę styl jazdy i masę. W teście oszczędności (200 km, głównie "dwupasmówka", limit 120 km/h) udało mi się osiągnąć 5,4. Z mankamentów - trzeci raz wyświetla mi się (przez kilka dni) ikonka diagnostyki silnika. Po kilku dniach sama znika. Widmo jakieś? Przecież to nie Ghost... Zapytam serwisantów przy okazji przeglądów. Na wysoką ocenę zasługują genialne światła (pseudo-matrixy), także dokupione - i wyświetlacz przezierny. Bezbłędnie odczytuje znaki, wyświetlając na szybie wyrzuty sumienia... Póki co, systemy elektronicznego ostrzegania działają ok. Początkowo zbyt często ostrzegały, podnosząc ciśnienie - ale to jest akurat do wyregulowania w opcjach. Jakoś nie odczuwałem potrzeby regulacji zawieszenia - poza szpanerskim wałkiem, nie wiem na ile skutecznym. Nie mam "pneumatyka". Roczny interwał wymiany oleju uważam za fikcję (ale to nie wina auta, jeno decydentów). Jeżdżę więc na wymianę 2 razy w roku. Auto piękne, póki co bezawaryjne... A, właśnie, po 8 tys. dolewka ad blue. Udało się z dystrybutora, choć prędkość napełniana przypominała kapanie moczu w ostatnim stadium przerostu prostaty. Wciąż odbijał pistolet. Za to cena: 20 zł!!.
2,9
~Andrzej
Volvo XC60 II
Crossover 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW
Samochód dziwny, bardzo sprawny silnik i ładnie wykończony ale posiada trochę niedoróbek i mega wkurzających detali. Drogi jak na to co oferuje. Dla osoby lubiącej motoryzację niestety nie dający przyjemności z użytkowania.

Usterki Volvo XC60 II

Liczba wpisów: 27
Szarpanie i przeciąganie skrzyni biegów na drugim biegu
  • Volvo XC60 II Crossover 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW 2019-2021
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 6 tys. km
Samochód mam od 6 miesięcy i od samego początku skrzynia biegów nie działa poprawnie. Sprzedawca uspokajał, że do 1000 km skrzynia się ułoży. Oczywiście się nie ułożyła. Usterkę można nazwać poszarpywaniem/kopaniem na biegach 1-3 najczęściej na zimnym silniku ale na ciepłym też się zdarza. w 70% przypadków jest w miarę normalnie a w pozostałych czuć dokładnie na plecach kiedy zmienia biegi. Do tego jadąc na drugim biegu gdy obroty spadną do około 1100-1200 (dojeżdżanie do skrzyżowania, progu zwalniającego itp.) po dodaniu gazu obroty wchodzą dajmy na to na 2200 po czym spadają do 1800-1900 potem znowu wchodzą wyżej aż do zmiany na wyższy bieg. Tak dzieje się za każdym razem. Serwis rozkłada ręce bo w nowym porównywalnym egzemplarzu testowym jest tak samo. Nie sprawdziłem szarpania ale przeciąganie wygląda tak jak u mnie. Wg serwisu to błąd w oprogramowaniu skrzyni ale aktualizacji brak. Wymiana skrzyni nic nie da. W wersji D4 bez wynalazku jakim jest miękka hybryda nie zauważyłem podobnego objawu a i sama skrzynia wg mnie lepiej zmienia biegi. Czy to rzeczywiście wpływ tego ustrojstwa nie wiem ale z problemem jak zwykle zostajemy sami. Będę pisał jeszcze do importera ale spodziewam się walki z wiatrakami lub odpowiedzi ,,ten typ tak ma". Poprzednie XC60 2,4 D4 AWD dawało mi zdecydowanie większą frajdę z jazdy a po tej krótkiej półrocznej przygodzie z nowym przypuszczam, że to moje ostatnie Volvo.
Problem rozwiÄ…zany
7 komentarzy
Wada fabryczna poduszek silnika w nowym XC60 MY 2021 (B4 Mild Hybrid benzyna)
  • Volvo XC60 II
  • inne
  • 2 tys. km
Niepokojące odgłosy przy ruszaniu, przyśpieszaniu i hamownaiu w zupełnie nowym samochodzie (produkcja 2020) okazały się być spowodowane uszkodzonymi poduszkami silnika wynikającymi z wady fabrycznej. Co ciekawe odgłosy zanikały po przejechaniu około 10 km. Aby rozróżnić odgłosy spowodowane uszkodzonymi poduszkami od zupełnie normalnych zgrzytów hamulców powinieneś je słyszeć również przy ruszaniu i dodawaniu gazu, zwłaszcza z niższych prędkości, gdy środek ciężkości się przesuwa. Dodatkowo odczuwalne mogą być odbiegające od normy wibracje przenoszone na pojazd przy uruchamianiu silnika (szczegolnie łątwe do zaobserwiwania przy włączonym systemie start/stop gdy częstotliwość uruchamiania silnika jest wyższa).
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
siłowniki tylnej klapy
  • Volvo XC60 II Crossover D4 190KM 140kW 2017-2020
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
Niestety i mnie to dopadło. W moim Volvo xc 60 mk II z 2017r. wysiadły elektryczne siłowniki klapy bagażnika. Po otwarciu siłowniki nie trzymają i klapa opada. Po rozmowie z serwisem dowiedziałem się że jest prowadzona akcja serwisowa i siłowniki zostaną mi wymienione na moje szczęście nieodpłatnie. To duży plus bo z info od serwisanta koszt wymiany to ok. 2000 zł. Szkoda, że o akcji dowiedziałem się dopiero po wystąpieniu usterki. Skoro problem jest znany to można było dokonać tej czynności podczas ostatniego przeglądu auta, a tak czeka mnie kolejna wizyta w serwisie.
1 komentarz
Volvo XC60 II Crossover