Szukaj

Informacje o Hyundai

Pierwsza i zarazem największa obecnie południowokoreańska marka samochodowa, która z sukcesem zadebiutowała na europejskim rynku i osiągnęła tu dość mocną pozycję, choć początki do najłatwiejszych nie należały. Hyundai to obecnie także jeden z pionierów segmentu pojazdów napędzanych ogniwa paliwowymi.

Historia Hyundaia

Początki Hyundaia sięgają 1947 r., kiedy to powstało przedsiębiorstwo Hyundai Engineering and Construction działające na początku jednak w branży budowlanej. Firma szybko się rozrastała i zwiększała swój obszar działalności, stając się jednym z największych południowokoreańskich konglomeratów. Kryzys gospodarczy, jaki dotknął Koreę Południową na przełomie wieków, sprawił, że Hyundai stanął na krawędzi bankructwa. Aby wyjść na prostą, Hyundai Group został podzielony na mniejsze jednostki i w 2000 r. z koncernu wyodrębniony został Hyundai Motor Group.

Spółka motoryzacyjna Hyundaia istniała jednak od 1967 r., a pierwszy model, którym był Hyundai Cortina, ujrzał światło dzienne w kolejnym roku. Model ten powstał w ramach podpisanej umowy licencyjnej z Fordem, która przetrwała do 1985 r. Nie oznaczało to jednak, że Koreańczycy nie rozwijali samodzielnie swojej oferty. Pierwszym Hyundaiem zbudowanym samodzielnie był Pony, który zaprezentowany został na wystawie w Turynie w 1974 r. Wybór Włoch na miejsce jego premiery nie był przypadkowy, gdyż Pony był sprzedawany również na europejskim rynku, gdzie zdobył nawet całkiem sporą popularność. Mimo to pozostałe modele Hyundaia nie potrafiły na dłużej zaistnieć w Europie, przegrywając głównie pod względem jakości wykonania z europejskimi czy japońskimi producentami. W latach 80. i 90. minionego wieku Hyundai wprowadza do swojej oferty m.in. takie modele jak Granada, Mark V, Excel, Grandeur, New Grandeur czy mający sportową linię Hyundai Scoupe. Na europejskim rynku w ostatniej dekadzie minionego stulecia pojawił się jeszcze model Accent.

Modele Hyundaia na Europę

Pod koniec XX w. Hyundai zyskał już dość mocną pozycję w Europie, a w 2003 r. wybudował nawet swoją siedzibę z centrum badawczo-rozwojowym w Rüsselsheim. W centrum tym projektowane były modele głównie z myślą o europejskim kliencie. W tamtym czasie europejskie modele Hyundaia nosiły alfanumeryczne nazewnictwo - i10, i20, i30, i40 czy ix35, choć można było także spotkać modele z tradycyjnymi nazwami (Tucson, Veloster).

Aby jeszcze bardziej zacieśnić więzy z europejskim rynkiem, Hyundai wybudował fabryki na Słowacji w 2004 r. i w Czechach w 2007 r. Do Europy trafiały bądź cały czas trafiają także modele produkowane w Turcji, a nawet w Indiach.

Hyundai - dodatkowe informacje

W 1999 r. Hyundai przejął 51% akcji spółki Kia Motors i tym samym powstał jeden z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie (Hyundai Kia Automotive Group) z siedzibą w Seulu. Rok później Hyundai-Kia nawiązuje współpracę z koncernem DaimlerChrysler, który nabywa nawet 10% udziałów w koreańskiej firmie. Kłopoty finansowe amerykańsko-niemieckiego koncernu sprawiły, że współpraca przetrwała zaledwie cztery lata.

Wodorowe samochody Hyundaia

Obecnie Hyundai, obok Toyoty, jest jednym z pionierów sektora pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi. Pierwszym wodorowym pojazdem koreańskiej marki był Tucson Fuel Cell (ix35 Fuel Cell), a w 2018 r. dołączył do niego sportowo-użytkowy Hyundai Nexo.

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Hyundai

Sprawdź co kierowcy
myślą o Hyundai

Oceny Aut 5 003 oceny

4,2
~Mateusz
Hyundai i40
Kombi 1.7 CRDi HIGH 136KM 100kW
Samochod nabyłem jako 3 letni z przebiegiem 48.000km. Ogólnie uważam Samochód za bardzo praktyczny z bogatym wyposażeniem z rozsądnych pieniądzach. Samochodem zrobiłem 240.000 w 6 lat „praktycznie” bez awaryjnej jazdy. Przez 6 lat miałem 2 poważniejsze awaryjnie jedną to wymiana tylnego zacisku wraz z silnikiem elektrycznym. Można było to zrobić samemu. Druga to awaria sprzęgła przy 170.000 i wtedy zdecydowałem się wymienić całe sprzęgło również z dwumasa. Jednak obyło by się bez, ale zaufałem pseudo mechanikowi. Silnik oszczędny spokojnie średnie spalanie to 6 ltr z
4,9
~ML
Hyundai Elantra VII
Sedan Facelifting 1.6 MPI 123KM 90kW
Poprzednią Elantrą (rocznik 2011, V generacja) rodzinnie przejechaliśmy (trzech użytkowników) 140000 km. W tym czasie wymieniane były: sprzęgło (2x) , drążek układu kierowniczego, szczotki alternatora, klocki i tarcze hamulcowe (1x). Całkowicie awaryjna więc nie była ale nigdy nie trzeba jej było holować. Wolnossący silnik zmienił się niewiele przez te kilkanaście lat i jest teraz na rynku samochodowym ewenementem. Przy spokojnej jeździe mało pali i mam nadzieję, że będzie niezawodny. Tym razem wybrałem CVT aby uniknąć jałowych dyskusji o tym, kto niszczy sprzęgło. Wygoda użytkowania (multimedia, asystent pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, automatyczne światła, dostęp bezkluczykowy, auto hold, kamera cofania, czujniki przód i tył) jest znacząco wyższa niż ta dla poprzedniej wersji. Jest kilkanaście polskich recenzji na youtube, chyba wszystkie pozytywne. Zagraniczne recenzje są też pozytywne, ale dotyczą samochodów z mocniejszymi silnikami, które u nas nie są dostępne. Android Auto i Apple Car Play są w wersji przewodowej. Za 200 PLN kupiłem na Allegro Carplay Carlink 5.0. Działa bez zarzutu bez żadnych uaktualnień. Nawigacja fabryczna jest zaskakująco dobra. System multimedialny aktualizuje się automatycznie (samochód ma modem GSM). Aplikacja mobilna pokazuje lokalizację samochodu i informacje diagnostyczne. System rozpoznawania znaków drogowych to porażka - działa bardzo przeciętnie. Nie wyłączam ostrzeżeń dźwiękowych chociaż mogą być irytujące.
4,7
~Hyundai Bayon 1.0 tgdi
Hyundai Bayon
SUV 1.0 T-GDI 100KM 74kW
Od razu zaznaczam, że postaram się być jak najbardziej obiektywny. Mam 187 cm wzrostu. Kupiłem samochód ze względu na konstrukcję silnika (nie liczbę cylindrów ) , 5 letnią gwarancję bez limitu km oraz segment B. I powiem tak byłem trochę sceptycznie nastawiony do tego samochodu. Natomiast teraz po prawie roku użytkowania po prostu go uwielbiam. Moje ulubione auto miejskie. Na bagażnik zwróciłem uwagę po 3 miesiącach czy jest mały ? Na pewno nie w swojej klasie. 411 litrów . Podwójna podłoga dwa wózki dziecięce wchodzą do bagażnika. Hyundaia Bayon kupiłem też z myślą żeby dobrze poruszać się po miejskiej dżungli, parkingach etc. W tych warunkach sprawdza się naprawdę dobrze. Samochód jest naprawdę przemyślany a najbogatsza dostępna wersja wyposażenia NAPRAWDĘ potrafi zawstydzić nie jedno auto z wyższej klasy o swoim segmencie nawet nie wspominam. Miałem sporo samochodów klas średnich i wyższych m.in z grupy vag. Te niemieckie auta to jakiś przereklamowany śmietnik sam trwałem długo w tym złudzeniu że to super auta i niemieckie i wg i skóra i diamentowa deska rozdzielcza skóra itd itp. Z deski rozdzielczej nie jadam a jak auto staje na ponad 1000 km trasie mimo ultra dobremu serwisowaniu to chyba nie jest jakość . Wracając do marki Hyundai . Jak się Bayon nie rozsypie przez 5 lat zostaje w tej marce. Jest żwawy pali tyle ile musi. Spalanie (3.7l rekord ) 4.7 litra bez problemu osiągniesz do 85km/h ale również i 7 litrów się da . Normalna jazda od 5.6-6.5 litra. Wykończenie samochodu na dobrym poziomie . Jedyne co mi przeszkadza to głośność w środku powyżej 125 km/h . Mercedes klasy E pod tym względem to nie jest a takową również posiadam.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Hyundai przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena