Szukaj

Informacje o Audi A4 B5 Avant 1.8 20V Turbo 150KM 110kW 1996-2001

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja A4 pojawiła się na rynku w roku 1994 kontynuując tradycję słynnego Audi 80. Po swoim poprzedniku odziedziczyła głównie nazewnictwo (symbolami od B1 do B4 nazywano kolejne generacje modelu 80; pierwsze A4 opatrzono symbolem B5). Pod względem stylistycznym i technicznym A4 miało niewiele wspólnego z Audi 80. Dostępne również w usportowionych wersjach S4 i RS4, zaś model kombi nosi nazwę A4 Avant. W 1998 roku A4 przeszedł delikatny lifting. Trzy lata później zakończyła się jego produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Zwycięskiego składu nie zmienia się w piłce nożnej. W Audi nie zmienia się tego, co od lat działa, doskonale się sprzedaje i podoba się kierowcom. A4 to od lat punkt odniesienia dla całej konkurencji w tym segmencie. Może właśnie dlatego, że od zawsze wygląda tak samo.

~Powagosław
Luzacjusz

Trzy rzeczy są w życiu pewne: śmierć, podatki i kolejna edycja „Tańca z gwiazdami”. Jest jeszcze czwarta: to nieśmiertelny wygląd A4. Usłyszycie to kiedyś od swoich wnuków, którzy przyjdą ponarzekać, że nowe Audi znowu wygląda jak stare. Przyzwyczailiśmy się, że narzekają wszyscy i wszyscy chcieliby mieć.

~Luzacjusz
Produkowany od 1996 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1750-4600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,7
~OrionMeister
Audi A4 B5
Avant 1.8 20V Turbo 150KM 110kW
Auto dynamiczne, mimo długich rozmiarów nie prowadzi się źle, chociaż zawieszenie nie wydaje się być odpowiednio dostrojone. Miejsce w środku nie powala, po ustawieniu komfortowo siedzenia kierowcy, pasażer siedzący za nim musi być dzieckiem, osobą bez nóg bądź psem siedzącym na kanapie. Turbo daje uśmiech na buzi, ale usterki potrafią być uciążliwe i kosztowne. Płyn z chłodnicy potrafił spłynąć do 0 w ciągu jednej nocy w garażu. Powód? Nieszczelny szew króćca od turbo, pod ciśnieniem wypluwał płyn, na postoju ściekało co zostało i 5l płynu szło na dolewki miesięcznie. Trochę oleju bierze, kopci na biało na zimnym i przy depnięciu, UPG szczelna, ale brak chęci do wchodzenia w dalsze diagnozy.
4,6
~zwykły urzytkownik
Audi A4 B5
Avant 1.8 20V Turbo 150KM 110kW
długo szukałem następcy po starej 80 i można powiedzieć że a4 zastępuje (na razie) ją godnie... silnik pracuje cicho jest elastyczny moc cieszy spalanie od 7l-8l przy spokojniej jeździe a ja się daje ogień to ponad 10 spokojnie ale cóż 150 koni nie bierze się z powietrza coś za coś.. zawieszenie komfortowe jeszcze nie zmieniałem.. wykończenie wnętrza super, blacha super, eksploatacja w porównaniu z audi 80 x10 (rozrząd i inne paski w 80 150zł w a4 x10) łańcuszka na wałkach nie słychać pomimo przebiegu.. fis i radio (głośność) klasycznie do wymiany...ogólnie polecam dobre auto.. no i jak ktoś wierzy że jego 10 lub więcej letnie a4 ma przejechane 120.000km to niech szykuje kasę na więcej wydatków....kupił bym a4 1.8T jeszcze raz ale w quattro
4,6
~lukasz
Audi A4 B5
Avant 1.8 20V Turbo 150KM 110kW
Auto jest bardzo fajne. Jak trzeba przycisnąć to potrafi się nieźle zebrać tak że nie raz widziałem zdziwienie na twarzy młodych chłopaków startujących na światłach :) Fotele są bardzo wygodne. Wykończenie pierwsza klasa styl Audi. Nie zamieniłbym na żadną inną markę póki co. Jedyne co mi się nie podoba to lekkie uszkodzenia lakiernicze. Nadwozie jest ocynkowane i nie ma problemu z rdzą. Wygląd auta jest doskonały ja mam wersję po II lifcie i przód wygląda naprawde elegancko. Tył niestety w Avancie jest trochę brzydki (wystające lampy) coś za coś większy bagażnik za to jest ;)
Średnie spalanie dla Audi A4 B5 Avant 1.8 20V Turbo 150KM 110kW 1996-2001
10,0
l/100 km
10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,1
Audi A4 B5
Avant 1.8 20V Turbo 150KM 110kW
Mam ciężkawą nogę i spala sporo, aczkolwiek raporty tutejsze są mocno zaniżone. Na krótkich odcinkach w mieście bierze 16l lpg bez ciśnięcia przy nisko ustawionej temperaturze przełączania. Te spalania to może są podane jak komuś się przełącza przy 40 stopniach, ale wtedy to wypadałoby dopisać ile jeszcze benzyny dodatkowo wypija... Miałem sedana ten sam silnik i też tyle spalał więc wykluczam kwestie instalacji lub uszkodzonego auta. W trasie przy bardzo delikatnej jeździe można jechać na prawdę oszczędnie. Jak ktoś zdolny to zejdzie do 9l LPG. U mnie przy prędkościach 150-160 średnio około 11,5-12l LPG.
8,1
Audi A4 B5
Avant 1.8 20V Turbo 150KM 110kW
Zwykle spalanie na trasie mam około 7-7,5 L/100km (jazda dość dynamiczna, z udziałem 20-30% miasta). 5,9 L udało się osiągnąć przy załadowanym samochodzie ale na dobrej jakości drodze na Łotwie na dystansie około 120 km, przy łagodnej jeździe z prędkościami 90-100 kmh. W PL gdzie znacznie częściej trzeba wyprzedzać i przeważnie na gorszej jakości drogach 6,5 L/100km to normalny wynik. Zdarza się zbliżyć do 6L ale to już jest poziom dziadkowej jazdy, lub po prostu jazdy z prędkościami typu 70-80kmh. W mieście zimą spalanie może przekraczać 11 l/100km. Latem w mieście przy upałach 35 st. i włączonej klimatyzacji również około 11 l/100km.
9,0
Audi A4 B5
Avant 1.8 20V Turbo 150KM 110kW
Myślę, że spalanie, jak na benzynowy turbodoładowany silik 1,8 przy ok 1300 kg wagi samochodu bez kierowcy, nie jest aż takie wyskokie. Raczej mieści się w normie porównując z raportami spalania innych użytkowników przy takich samochodach. Wiadomo, spali tyle ile się mu wleje, a wyniki zależą też w dużej mierze od kierowcy i warunków użytkowania pojazdu. Ja raczej nie należe do mistrzów eko-drivingu,ale też nie jestem katem dla pedełu gazu. Niektórzy gazują te silniki, ale... co kto lubi. Ja za gaz podziękuję ;) Spalanie przy 150 KM (210 Nm max) i 8,5 sek do setki (mierzone)jest w porządku.

Usterki Audi A4 B5

Liczba wpisów: 139
pęknięty uchwyt mechanizmu podnoszenia szyby - regulacja ramki , szum w kabinie
  • Audi A4 B5
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Uszkodzeniu uległ plastik zamocowany na lince mechanizmu podnoszącego szybę a po wymianie tego elementu wyregulowanie ramki drzwi jest niemożliwe w domowych warunkach i pomimo przeprowadzenia ponad 60 prób przez różnych arcy ekspertów tych realnych , forumowo-internetowych szum w kabinie niestety juz jest co prawda najmniejszy jaki udało się ustawić ale wyraźnie głośniejszy niż przed wymianą ów części mechanizmu. Cała ta regulowana ramka to wg mnie wada fabryczna potrzebna jak 5 koło u wozu .
szarpanie, strzelanie
  • Audi A4 B5 Sedan 1.8 20V 125KM 92kW 1995-2000
  • inne
  • 290 tys. km
Witam. Nie wiem dokładnie jaka kategoria dlatego inne. Samochód audi a4 b5 1.8 125 KM rocznik 95 Mam taki oto problem z samochodem: przy gwałtownym dodaniu gazu szarpie strzela (okolice filtra powietrza) nie ma siły przyspieszać. Przy delikatnym dodawaniu gazu problem tez jest ale tylko szarpie bez strzałów Rzeczy które zostały wymienione: -świece -przewody -cewka zaplonowa -jakieś 2 czujniki przełożenia walu i walka rozrządu (komputer pokazywał błąd. Nie wiem czy to nie to samo nie jestem mechanikiem nie znam się. W każdym bądź razie tam jakieś 2 czujniki były wymienione) -czujnik sonda lambda -przepływomierz -ostatnio zrobiony kompletny rozrząd -była sprawdzana kompresja-wyszło ok Po wymianie tych 2 czujników i przejechaniu ok 1000 km nie ma żadnych błędów. Mechanik do którego odstawiałem mówił ze objawy podobne do wypadania zapłonu lecz to nie to, mówił ze to być możne wina sterownika komputera. Oglądając filmiki na yt problemem możne być klapa wirowa (?) lecz podobno nie w każdym samochodzie są (nie wiem nie znam się nie sprawdzałem). Oglądając inne filmiki widziałem ze 1.8 kręcą ponad 6 tys obrotów (z ciekawości przycisnąłem swój i kreci mi tylko do 4.5 i odcina). Proszę o porady gdyż nie chce za bardzo znowu ładować kasy w coś co może okazać się znowu dobre. Z góry dzieki. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Nie odpala.
  • Audi A4 B5 Sedan
  • instalacja elektryczna
PROSZE O POMOC MIESZKAM W GRECJI ODDALAM SAMOCHOD DO WARSZTATU NA USTAWIENIE GAZU .ZADZWONILI DO MNIE I POWIEDZIELI ZE NIE MA DOBREGO PRZEPLYWU WODY I ZE ODPOWIETRZA JUTRO;OK NA DRUGI DZIEN ZADZWONILI I POWIEDZIELI ZE AUTO NIE ODPALA ,MINELY 3 TYGODNIE A ONI NIE MAJA ZIELONEGO POJECIA CO JEST .WYMIENIONA ZOSTALA POMPA PALIWA I CZUJNIK WALU.WYSLALAM ZNAJOMEGO Z AUDI I ON TWIERDZI ZE WSZYSTKO JEST OK ,SAMOCHOD KRECI ALE NIE DAJE PRADU ANI NIE POBIERA PALIWA,TAK JAKBY BYL ZABLOKOWANY KOMPUTER .A JAK GO PODPIELI POD KOMPUTER TO IM POKAZALO ZE WSZYSTKIE CZUJNIKI NIE DZIALAJA A TO NIE JEST MOZLIWE(CHYBA)TERAZ MUSZE GO ODSTAWIC DO AUDI ,ALE ONI TEZ NOSAMI KRECA .W GRECJI NIGDY NIE BYLO TAKIEJ POJEMNOSCI AUDI A4 2.6 6V MOZE KTOS MI PORADZI CO TO MOZE BYC?Z DZIEKUJE
Problem rozwiązany
3 komentarze
Audi A4 B5 Avant