Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Coupe 328 Ci 193KM 142kW 1999-2000

Lata produkcji: 1999 – 2000
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 3 E46 Coupe 328 Ci 193KM 142kW 1999-2000

Produkowany od 1999 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 193 KM (142 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny

Oceny BMW Seria 3 E46 Coupe 328 Ci 193KM 142kW 1999-2000

Liczba ocen: 8
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Poważne usterki - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~m_dysarz
Coupe 328 Ci 193KM 142kW
BMW Seria 3 E46
Oceniam samochód wysoko. Daje dużo radości z jazdy zapewniając sporą ilość miejsca, doskonały komfort podróżowania oraz przyzwoite spalanie przy dużej mocy i momencie obrotowym. Pomimo wieku wszystkie elementy w zadowalającym stanie.
4,3
~Szymon
Coupe 328 Ci 193KM 142kW
BMW Seria 3 E46
Po wielu latach jazdy przednionapędówkami nadszedł czas na samochód z jedynym słusznym napędem. Wybór padł na e46. Samochód dobrze skrojony, świetne właściwości jezdne, legendarna 6 cylindrówka i pomimo wieku przyjemna dla oka i zwarta linia nadwozia.
4,9
~Svinx
Coupe 328 Ci 193KM 142kW
BMW Seria 3 E46
Samochód dynamiczny 193kM/7s do 100KM i ekonomiczny 13L LPG na100KM, jeżdżę za 35zł, precyzyjny układ kierowniczy, idealny rozkład masy, tylny napęd, wyśmienita kultura pracy silnika i piękna bryła nadwozia coupe, po prostu radość z jazdy dzięki BMW.

Raporty spalania BMW Seria 3 E46 Coupe 328 Ci 193KM 142kW 1999-2000

Liczba raportów: 26
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Coupe 328 Ci 193KM 142kW 1999-2000
9,8
l/100 km
10,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,3
Coupe 328 Ci 193KM 142kW
BMW Seria 3 E46
spalanie male od 10 do 14 litrow gazu jak jezdziłem na beznyznie to 9-12 , mam dobra instalacje gazowa za 4500zl i nie ma jakiegokolowiek problemu z instalacja , to moje 2gie bmw z gazem a 5ty samochochód z instalacja gazowa sekwencyjna , przejechalem ponad 200 tys km na gazie w tym 80 BMW i bez najmniejszych problmow , opinie typu :bmw nie lubi gazu to bzdury wyssane z palca , oczywiscie jak ktos zalozy gaz u Pana Zenka za 1850zl do 6 cylindrów to na pewno BMW nie bedzie lubiło gazu , dobra instalacja gazowa to wydatek 4000-5000zl , opinie typu ze ktos jezdzi bmw to i ma na benzyne moze i to prawda ja mam i na bezyne i na gaz tylko po co mam 2 razy przepłacac za paliwo !
9,6
Coupe 328 Ci 193KM 142kW
BMW Seria 3 E46
Nie spodziewałem się kupując auto z silnikiem o takiej pojemności spalania na poziomie 6l/100km. Szacowałem na ok. 11-12l/100km i tu zostałem pozytywnie zaskoczony. Średnie spalanie w granicach 9,5-10l/100 km to wynik zadowalający. Poza tym części zamienne są w przystępnych cenach (wymiana zawieszania z przodu tańsza niż A4 B6). Ubezpieczenie po zniżkach nie powala, ale w wersji sedan zapłaciłbym mniej.
9,6
Coupe 328 Ci 193KM 142kW
BMW Seria 3 E46
Spalanie zależne od stylu jazdy. Ma tak duży moment i elastyczność, że pozwala zejść do niskiego wyniku jak na tą pojemność i moc, ale przy bardzo dynamicznej jeździe potrafi wykorzystać dużą ilość paliwa do napojenia swojej stajni :)

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 75
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Problem rozwiązany
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 320 d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Coupe