Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Touring 320 d 136KM 100kW 2000-2001

Lata produkcji: 2000 – 2001
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1951 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,2
~Jamesik
BMW Seria 3 E46
Touring 320 d 136KM 100kW
Autem przejechałem 50000 kilometrów. Sprowadzone z Niemiec od pierwszego właściciela. Nie żałuję zakupu tego modelu i cieszę się, że tak na niego się wtedy uparłem. Niestety strasznie BMW trzymają ceny. Trochę wad było, co opisałem, ale myślę, że jak na tyle eksploatacji nie zakończyło się to wszystko źle. Samochód przyjemny, aczkolwiek przydałoby się więcej przestrzeni z tyłu i w bagażniku. Młodsze modele przy tych samych wymiarach oferują większą przestrzeń. Ale nie ma co się dziwić. w 2001 seria 3 była przecież najmniejszą dostępną w rodzinie BMW. Polecam. Nigdy jednak nie spodziewałbym się niewiadomo jakich fajerwerków, gdyż w tej cenie można kupić o 2-3 lata konkurencyjny model. Owszem można, ale solidność wykonania i małe usterki równoważą koszty eksploatacji, z którymi trzeba się zawsze liczyć przy zakupie używanego modelu.
4,2
~bmw33333
BMW Seria 3 E46
Touring 320 d 136KM 100kW
naprawde dobre auto niektorzy narzekaja na te samochody bo jak sie nie dba albo poprzedni wlasciciel o nie nie dbal i katowal ile tylko wlazlo to tak bedzie i z 500 000km cofneli licznik na 100 000 to czego oczekiwac moze i czasami bmki maja swoje problemy szczegolnie z elektryka ale sa to niewielkie usterki tanie w naprawie ale za to mamy wytrzymalosc silnika skrzyni biegow czy zawieszenia a nawet blacharki a nie tak jak w przypadku aut japonskich gdzie nic sie nie psuje przez 8 lat a pozniej trzeba wymienic wszystko zeby jezdzic cos o tym wiem i powiem tylko tyle ze bmw to bmw i tego sie nie poprawia!!!
4,1
~Mp
BMW Seria 3 E46
Touring 320 d 136KM 100kW
Auto mam piąty rok, przejechałem w tym czasie ponad 100 000 km. Bardzo przyjemny w prowadzeniu samochód, pewne prowadzenie przy wysokich prędkościach, świetna jakość wnętrza, przeciętna awaryjność i koszty utrzymania. Z racji wieku coraz trudniej o zadbany egzemplarz.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Touring 320 d 136KM 100kW 2000-2001
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
BMW Seria 3 E46
Touring 320 d 136KM 100kW
Skrzynia automatyczna. 2001r. Model poliftowy pomimo silnika 2,0 136 km. Opony 16" 205/55R16. Po wymianie EGR, chłodnicy EGRu i przesprejowaniu turbiny etc. W mieście to spalanie w granicach 9-10 litrów. W trasie oszczędnie jadąc udało mi się zejść mniej więcej do 6 litrów. Przy dość oszczędnej jeździe, ale w terenie po części górskim bez smyczy przy wyprzedzaniu, ale z zachowaniem prędkości mniej więcej 100 km/h. Normalna jazda to spalanie w granicach 7,5-8 litrów. Z przewagą 70/30 trasa/miasto.
6,7
BMW Seria 3 E46
Touring 320 d 136KM 100kW
- Jazda po Łodzi - 8,5 (dynamiczne przyspieszanie, po osiagnieciu prędkości możliwie najwyższy bieg, hamowanie silnikiem) - jazda drogą ekspresową i autostradą z tempomatem ustawionym na 110km/h - 5.4 - jazda wsie/podmiejskie drogi prędkości 70-90km/h - 4.9 ekstremalnie - 9.6 po Łodzi codziennie na odcinku 3km przy mrozach (odcinki pokonywane po całkowitym wystudzeniu silnika), autostrada przy stałej 200km/h pokazuje 13 myślę że możliwie rzetelnie opisałem rzeczywiste spalanie auta :-) -jazda bez obciążenia przy fabrycznych oponach 195´´
5,8
BMW Seria 3 E46
Touring 320 d 136KM 100kW
Witam Zawsze sceptycznie byłem nastawiony co do marki BMW ogólnie chodzi tu o rozbieżne opinie na temat tej marki do momentu kiedy kupiłem bmw. Nie zamieniłbym go na żaden inny samochód, komfort jazdy , prowadzenie itd. rewelacja. Zaznaczę iż miałem już samochody innych marek: vw, ford, renault. Jeśli chodzi co do cen części to nie są w cale wygórowane porównywalne z konkurencją. Nie ma co się oszukiwać wiadomo iż auto nowsze tym części są droższe. Moje spalanie to cykl mieszany wynika z codziennego dojeżdżania do pracy, dzienne przejeżdżam ok 60 km. W zimie przy mrozach największe spalanie miałem 6,6l - ogólnie średnie spalanie u mnie wynosi 5,9l. Jak najbardziej polecam samochód marki bmw.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 82
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Touring