Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92 335xi 306KM 225kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2979 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 306 KM (225 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1300-5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 89,6 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92 335xi 306KM 225kW 2006-2010
12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,1
Coupe E92 335xi 306KM 225kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
mam samochód od roku używam głownie na dojazdy (trasy po 20km) głownie miasto mało świateł płynny ruch to REALNE spalanie wyniesie około 14 -15 litrów przy jeździe naprawdę ostrożnej i muskaniu pedału gazu. nie wiem skąd ludzie mają takie dane z kosmosu po 12l czy 10l średnia (proponuje poczytać opinie ludzie na forach bmw).... przy jeździe bez oszczędzania 17-18 (jazda na maksa miałem kiedyś 25l sredniego po przejechaniu 150 km) ogólne rzecz ujmując robiąc trasy po 20 km codziennie w ruchu mieszanym (miejskim) bez kasowania licznika od kilku tankowań bez katowania i przesadnie oszczędnej jazdy średnia jaką obecnie mam na komputerze to 16.1 :) (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
14,0
Coupe E92 335xi 306KM 225kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Bez szaleństwa spalanie w granicach 12L/100km w cyklu mieszanym (przejazd przez centrum miasta + kilkanaście km poza miastem i wjazd do innego miasta). Ale ten model prowokuje do bardziej dynamicznej jazdy - wtedy spalanie 16-18L/100km. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
9,7
Coupe E92 335xi 306KM 225kW
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Jak na 300 koni i napęd na 4 koła silnik jest ekonomiczny zwłaszcza w jeździe po trasie i w jeździe mieszanej. Niby w danych pokazują spalanie po trasie 8l. Ale ze nim nie da sie wolno jeździć (ja zawsze pod 200km/h) to mi średnio spała 10l. Nie miałem żadnych napraw, poza gwiżdżąca uszczelka szyby bocznej i nie wydaje mi sie ze coś by sie miało popsuć, a ja lubię mieć sprawne auto i na tym punkcie jestem wrażliwy. Zawieszenie co najcześciej sie psuje tez jest bardzo solidne. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
1 komentarz
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Coupe E92