Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring 1.6 316i 136KM 100kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Klasa średnia
Wbrew pozorom nawet najsłabszy, 136-konny silnik benzynowy generuje dość dobre osiągi. Moc nie jest oszołamiająca, ale wystarcza podczas codziennej eksploatacji. Jeśli szukacie lepszych wrażeń za kierownicą, to warto sięgnąć po motor 170- lub 184-konny. Te jednostki chętnie wchodzą na obroty i żwawo napędzają samochód. Mocniejsze wersje to już oferta dla koneserów sportowego smaku. A co z dieslami? Najsłabszy ma 116KM. Taka moc robiła wrażenie w latach 80’, dlatego w tej Serii 3 rozczarowuje. Dobrym minimum jest wariant 143-konny, a optymalne silniki mają 163 i 184KM. Z większą lekkością napędzają samochód.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 4350 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 1350 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,8 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,9
~Olsztyniaak4
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 1.6 316i 136KM 100kW
Trzy gwiazdki, a może aż trzy?Kupiony po leasingu z przebiegiem 73tyś. Sam nie wiem jak auto ocenić, ma zalety ale i wady.Zalety to wygląd, prowadzenie i to mimo dużych balonów na felgach.Tylna szyba w klapie oddzielnie zamykana, system info i głosniki . Wady, słabe fotele pomimo wszechstronnej regulacji.Po 100km człowiek chce wysiąść i spalić to auto ( subiektywnie oczywiście) nie którym to pasuje, mi NIE. Acz kolwiek wersja chyba bardziej na miasto.Choć przyznam że na plac do szaleju bardzo ok.:) Spore koszty napraw i ogólnego serwisu ( nie serwisowałem byle gdzie-być może stąd wyższe koszty niż zwykle ) Nie czepiam sie , ale czym sie różni wymiana łożyska czy tulei w BMW od np Citroena czy forda żeby koszt był 40% wyższy? Ogólnie to bardziej mnie rozczarował niż cieszył. I nie bardzo rozumiem zachwytu ludzi nad tymi autami,lekko prze reklamowany zwykły wóz. No chyba że ktoś chce nim jeździć 100lat, to wówczas rzeczywiście jakość materiałów może wytrzyma więcej niż w budżetowym fordzie. Troche byłem hipokrytą, bo byłem właścicielem 5 f10 w dieslu ( po prawdzie u brata w firmie ) i poprzedniej wersji 3 tez w dieslu ( na pół pracownik na pół jeździłem ja _) i obiecałem sobie że nigdy więcej. Tamte miały liczne problemy z elektronika i elektryką a nie z silnikami .. I co mnie wkurza najbardziej, że tego nikt zwykły nie ruszy, z różnych powodów. I trzeba sie umawiać,terminy cisną a autko u mechanika..wiecznie..strach było gdzieś dalej jechać. I z tym podobnie było, tylko usterki inne..Ba na stacjach spotykałem innych właścicieli i co !! Ci bardziej trzeźwi potwierdzali problemy, ale i spotkałem zaciętych fanów marki..Dali by sie porąbać za nie, ale mi np.dołożyć do turbiny to już nie:) PRZYPADEK czy pech do marki..?? OTO JEST PYTANIE. Oby nie trafiło na ciebie nowy użytkowniku wspaniałego wyrobu z Bawarii. Ja swoje sprzedałem tanio, doprowadzając je do jako takiego stanu. Poszło w lubelskie -chyba. Komis kupił.
4,3
~marcin
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 1.6 316i 136KM 100kW
Ogolnie jestem zadowolony z kupna tego auta,ma pare drobnych felerow,ale nie ma auta idealnego.No i to uczucie jak ludzie sie ogladaja za autem(czarne i przyciemnione szyby)nie do opisania.
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 6
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • układ napędowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Rozszczelniony dyfer
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 318d 150KM 110kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 85 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Rozszczelnił się dyfer, wyciek oleju i wyciek przy 160km/h
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring