Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Touring 525 d 163KM 120kW 2000-2004

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy średniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, następca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). Początkowo dostępny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostępny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostępna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „Piątka” ładniejsza od starej jest może mało oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z całą pewnością ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego się nie spodziewaliśmy.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzał ci, że w piłkę grają wszyscy, a wygrywają Niemcy. Wiesz, że to nie do końca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywają naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci się, że są ładniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na końcu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencję.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2004 roku
Pojemność skokowa 2497 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Ergonomia + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~PaDRE
Touring 525 d 163KM 120kW
BMW Seria 5 E39
Do BMW przesiadłem się ze starego Passata więc wrażenia były tylko i wyłącznie pozytywne:) Szukałem jak każdy silnika 3.0d, jednak samochody jakie oglądałem były tak poniszczone że po pół roku postanowiłem znaleźć wersję 2.5d która jest niewiele słabsza ale można trafić na dużo lepsze egzemplarze, nie żałuję decyzji! Przez cały okres użytkowania BMW mam o nim dobre opinie, przede wszystkim jest to samochód wygodny, bardzo zrywny, świetnie wyglądający i co najważniejsze - bardzo dobrze wykonany, czuć że jest to klasa premium! BMW ma oczywiście swoje wady (o których napiszę w konkretnych zagadnieniach), największa z nich to ceny części, ale odwdzięcza się świetnym prowadzeniem, genialnymi właściwościami jezdnymi i klimatem. Pomimo przebiegu prawie 300 tyś km nie widać znacznych śladów zużycia w środku a silnik pracuje cudownie! W tym momencie przesiadłem się na nowego Forda Rangera i to czego mi najbardziej brakuje względem BMW to jakość wykonania, Niemcy znają się na swojej robocie!
3,0
~Mecenass
Touring 525 d 163KM 120kW
BMW Seria 5 E39
W ciągu 2 lat zrobiłem tym autem prawie 130k km. 90% trasy to niemieckie i holenderskie autostrady. Pomimo braku dziur i innych niespodzianek jakie można spotkać na polskich drogach, notorycznie męczą problemy z przednim zawieszeniem. Tu chyba jedynym lekarstwem jest wymiana wszystkiego na raz. O tym, że jedynie na podzespoły oryginalne wspominać chyba nie muszę. Żadnych zamienników nie polecam bo jeśli spełniają swoje zadanie to jedynie przez krótki czas. Zmorą mojego modelu okazała się elektronika, niemiłosiernie kosztowna w naprawie. Usterki prawie niemożliwe do zlokalizowania poza ASO. Przykładowo cena oryginalnego alternatora to ~3000zl, przepływomierz który wymieniałem już 2 razy to 2x~1000zl, pompa wstępna 1200zl, itp, itd. Inne podzespoły i elementy które ulegają zużyciu w trakcie eksploatacji w przypadku diesla również tanie nie są. Jedynym elementem auta do którego nie można mieć zastrzeżeń, to silnik (wykluczając oprzyrządowanie). Przed BMW5 miałem ponad 2 lata starego Merca W124 \'92(ex taxi, tzw kremówka) z przebiegiem dochodzącym do 800k km. wiecie co w nim wymieniłem!? Tarcze hamulcowe i klocki. Kupując o 10 lat młodsze BMW miałem nadzieję, że może być tylko lepiej. Niestety, KLOPS! P.S. Mercedesem do dziś żona jeździ do pracy. W ubiegłym roku zrobiliśmy wymianę zawieszenia (było fabryczne).
4,5
~lpkozak
Touring 525 d 163KM 120kW
BMW Seria 5 E39
30 tys. pełen komfort bezpieczeństwo dla mnie i dla moich dzieci 8 poduszek powietrznych kontrola trakcji, podgrzewane fotele, lusterka fotohromowe, lusterka podgrzewane, webasto,komfort podróży,przyjemnośc z jady, radio buisness ze zmieniarką,może nie powala ale nie meczy ucha- za to sie tu płaci mała awaryjność poważnych usterek. Wsiadasz jedziesz najwyżej wahacze stukają i na nerwach ci grają. No ale może i taki urok tego auta
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Touring 525 d 163KM 120kW 2000-2004
7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Touring 525 d 163KM 120kW
BMW Seria 5 E39
Auto rewelacja. Jeżdżę nim 1.5 miesiąca i coraz bardziej zaskakuje mnie spalaniem. Od razu zaznaczę że auto jest świeżo po regeneracji wtrysków oraz turbiny. Kupiłem go z tymi wadami. Samochód w mieście na dzień dzisiejszy spala 9.2. Myślałem że jest to wynik nie do osiągnięcia. Samochód niesamowicie elastyczny oraz komfortowy. I żeby nie było to nie jeżdżę jak dziadek w kapeluszu. Owszem teraz trochę wolniej jeżdżę ze względu na nowe przepisy ale też go dociskam. Przecież nie zawsze się jeździ na pełen gaz. Polecam serdecznie.
8,0
Touring 525 d 163KM 120kW
BMW Seria 5 E39
Spalanie bardzo przyzwoite - 8,6 l w cyklu 70% miasto/30% trasa - jak na tę pojemność to super wynik! Na trasie można zejść spokojnie do 6,5-7l, w mieście więcej niż 9,3 l nie weźmie, no skubana nie chce pić więcej! Koszty napraw i części to już inna bajka, BMW jest bardzo drogie w utrzymaniu, co prawda podzespoły psują się rzadko, jest to raczej wynik zużycia,a le jednak częste wymiany np. zawieszenia które jest bardzo czułe i często trzeba wymieniać po jednym czy po dwa wahacze - potrafi trącić po kieszeni. Przez 3 lata użytkowania dołożyłem prawie 20tyś zł do Bawarki, głównie wymieniając części które po 200 tyś kilometrów się zużyły, uważam jednak że było warto!
7,6
Touring 525 d 163KM 120kW
BMW Seria 5 E39
BMW kupiłem rok temu, to już drugie moje auto tej marki. Przebieg 185 tyś przy kupnie , obecnie 225 tyś. Ogólnie rewelacja. Komfort, osiągi, zużycie paliwa naprawdę jestem pod wrażeniem. Wcześniej była 318 e46, też dobra, ale ten to inny wymiar pomimo, że konstrukcyjnie starszy. Te samochody, albo się kocha, albo nienawidzi. Znienawidzisz markę jak kupisz auto zajeżdżone, pokochasz je i się uzależnisz, jak ustrzelisz dobry egzemplarz. Ja do tej pory kupowałem głową a nie oczami i dlatego wciąż kocham ta markę :).

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 56
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • układ hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
17 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
BMW Seria 5 E39 Touring