Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna 530e iPerformance 252KM 185kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Wyższa klasa średnia

Siódma, obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem G30), wprowadzona na rynek w 2017 roku. W porównaniu do poprzednika, przeprowadzono w nim nieznaczne zmiany stylistyczne. Samochód zbudowano na płycie podłogowej BMW OKL Platform, którą wcześniej zastosowano w Serii 7. Dzięki większemu zastosowaniu aluminium, nowa Seria 5 jest 100 kg lżejsza od modelu poprzedniej generacji. Model dostępny tylko w wersjach sedan i kombi. Odmiana liftback (Gran Turismo) oferowana przy okazji poprzedniej generacji została przeniesiona do najnowszej Serii 6.

czytaj więcej
Powagosław

Spodziewaliśmy się tego, ale to jednak zawsze zaskoczenie. Że można lepiej. Seria 5 jeszcze jeszcze lepsza, jeszcze bardziej klarowna w formie, jeszcze efektowniej zaaranżowana. Warto było czekać.

~Powagosław
Luzacjusz

Mniej tu przepychu znanego choćby z Klasy E Mercedesa, za to w każdym calu czuć sportowy nerw, który budzi jeszcze większy respekt. Tak, Twój. I to niezależnie od tego, czy mijasz świat w Serii 5, czy Seria 5 mija Ciebie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika hybrydowy plug-in
Moc silnika 252 KM (185 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm przy 1450-4800 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 94,6 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje Parametry podane dla całego układu (silnik spalinowy + elektryczny), parametry samego silnika spalinowego 181KM, moment obrotowy 320Nm
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów + Wyciszenie

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)
Średnie spalanie dla BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna 530e iPerformance 252KM 185kW 2017-2020
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
BMW Seria 5 G30-G31
Limuzyna 530e iPerformance 252KM 185kW
Auto super oszczędne. Średnie 7l/100 km zima, ładowanie sporadyczne, od tankowania do tankowania na przestrzeni 3000 km. Myślę że jak na te osiągi jest to rewelacyjny wynik i już nie wrócę do diesla. Bąk starcza mi na 500km + prąd w zależności od tego ile się Ładujemy. Na akumulatorze zasięg minimum 20 km przy prędkościach typu 130-140, oraz 45 km Jeśli jedziesz powoli. Dodatkowo samochód odzyskuje energię podczas jazdy także co jakiś czas możesz kilka kilometrów przyjechać na prądzie. Ogólnie jestem bardzo mile zaskoczony tak niskim spaniem jak przy dieslu.
4,7
BMW Seria 5 G30-G31
Limuzyna 530e iPerformance 252KM 185kW
Na prądzie ładując się regularnie i sporadycznie używając silnik spalinowy możesz mieć dwa do trzech litrów. Na przykład jak wyjeżdżasz z naładowanymi bateriami to pierwsze 100 km pokonuje że spalaniem 4 l. Średnim wykorzystując energię elektryczną oraz spalinową. Dodam jeszcze że BMW skorzystał z napędu hybrydowego od marki Toyota co powinno być w przyszłości bardzo doceniane i zmniejszyć awaryjność całego napędu. Szok
11,3
BMW Seria 5 G30-G31
Limuzyna 530e iPerformance 252KM 185kW
Nie rozumiem. Czy tym autem można oszczędnie jeździć tylko pod warunkiem ładowania z gniazdka? Nie jest to normalna hybryda jak np. Prius? Mam średnią 11 litrów jeżdżąc bardzo oszczędnie po mieście. Czyli tyle ile zwykłym benzyniakiem o tej mocy. Bardzo się tym zawiodłem. Liczyłem na 7-8 bez ładowania i to chyba nie były zbyt wygórowane wymagania. Tak, wiem, że to jest cięższe auto niż Prius, ale prawie 3x większe spalanie? Trochę przegięcie.
BMW Seria 5 G30-G31 Limuzyna