Szukaj

Informacje o BMW Seria 7 E38 750 i 326KM 240kW 1994-2001

Lata produkcji: 1994 – 2001
Segment: Auta luksusowe
Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Seria 7 jest dla niemieckiej marki modelem, który jako pierwszy prezentuje jej nowe rozwiązania techniczne – później są one wykorzystywane w mniejszych autach BMW. Od 2015 roku oferowana jest szósta generacja modelu, nazwana G11 oraz G12 (wersja przedłużona).
czytaj więcej
Powagosław
Jak to „wygląda jak poprzednia generacja”? G11 jest smuklejszy, zgrabniejszy i bardziej elegancki. Dużo dynamiki dały mu nieco bardziej kanciaste kształty. Jako limuzyna – wzorzec. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiedzieliście, że ten samochód może w środku pachnieć tak, jak zażyczy sobie jego właściciel? To ja poproszę, żeby u mnie w domu pachniało jak w BMW. A co ja sądzę o Serii 7? Cóż, żeby wygrać z Mercedesem widocznie trzeba się do niego upodobnić. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 7 E38 750 i 326KM 240kW 1994-2001

Produkowany od 1994 do 2001 roku
Pojemność skokowa 5379 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 326 KM (240 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 490 Nm przy 3900 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 12
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 48
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny

Oceny BMW Seria 7 E38 750 i 326KM 240kW 1994-2001

Liczba ocen: 12
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(57%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Poważne usterki - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,2
~MT
Sedan 750 i 326KM 240kW
BMW Seria 7 E38
Dobre auto, dobre na miasto, ok na trasy - szybkie. Na trasy wciąż jak tylko mogę (czytaj - jak jeździ) wybieram jednak francuza, mimo że starszy to trochę lepsza konstrukcja :) Z wad to wyciszenie, zawieszenie i trzymanie się drogi, brak 4x4 oraz hamulce i w moim (pre 98') zły software DSC. Z plusów cała reszta :) silnik, skrzynia, niezawodność, absurdalnie niska cena, ergonomiczność, niskie koszty eksploatacyjne, sporo fajnej elektroniki, znajoma nawigacja z renówek z 1995, memory dla wszystkiego, mało plastików w środku za to dużo skórzanej tapicerki na wszystkim.
4,4
[email protected]
Sedan 750 i 326KM 240kW
BMW Seria 7 E38
Po prostu idzie sie zakochać :D Jeśli decydujesz sie na zakup tego auta nie wydawaj na niego ostatniej złotówki. Odpowiednio dbany i serwisowany zapewni Ci prawdziwą radość z użytkowania i jazdy. Gwarantuje że jeśli kupicie ten samochód nie spojrzycie na żaden inny :-) Naprawde super autko, pomimo tylu lat wygląda wciąż atrakcyjnie. Czasem nie do pomyślenia że już w `95 roku były w autach takie rozwiązania jak elektrycznie domykany kufer, podgrzewana tylnia kanapa czy fotele \"łamane\" na wszystkie strony. Jeśli kiedyś zdecyduje sie na kupno, będzie to nowsza siódemka e 65 :-)
4,8
~Beemerman
Sedan 750 i 326KM 240kW
BMW Seria 7 E38
niesamowity komfort i wygoda, na drodze nie jedziesz ale płyniesz, prędkości wogóle nie czuć, polecam gorąco zajefajna fura

Raporty spalania BMW Seria 7 E38 750 i 326KM 240kW 1994-2001

Liczba raportów: 20
Średnie spalanie dla BMW Seria 7 E38 750 i 326KM 240kW 1994-2001
16,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

18,5
Sedan 750 i 326KM 240kW
BMW Seria 7 E38
Witam. Ludzie to jest 750i V12 to nie ma prawa palic 12L!!!!!! Nie umiem czytac już tych bredni o spalaniu. Srednie spalanie to 17/18 L przy w miare ekonomicznym jeżdżeniu.W trasie można zejsc do 12 ale to max 100 km /h trzeba jechac.Auto sprawdza się w trasie,autostrada Wrocław-Kraków jazda 180-220km/h spalanie 15L,wiec wydaje mi się to dobrym wynikiem.W mieście jest kiepsko.Samochód polecam jako drugi w rodzinie na dłuższe trasy,bo po mieście jest cieżko.Jeśli chodzi o jakośc do ceny,to chyba najlepszy samochód.Który ma niesamowite wyposażenie jak na(1996r),mnóstwo miejsca a poza tym niesamowite osiągi.POlecam w 100% !!!
13,5
Sedan 750 i 326KM 240kW
BMW Seria 7 E38
Po probach i testach i porownaniu z rocznikiem ´94 to faktycznie troche poprawili spalanie. Jezeli chodzi o moj rekor to przy 80km\h mialem 7,9l ale rzadko tak jezdze wiec na trasie wychodzi 10l z wyprzedzaniiem na PL drogach, jezeli chodzi o miasto to na 200tys.miasto wychodzi 16l przy umiarkowanej jezdzie, jezeli sa remonty i w miare duze korki to moze podskoczyc do 22l(zalecam omijanie korkow)..a po za tym drobiazgiem jak spalanie to fura nie ma rownych chyba ze nowesze BMW7... Polecam, z czesciami nie jest tak zle...
14,6
Sedan 750 i 326KM 240kW
BMW Seria 7 E38
Tak prezentuje się spalanie w zdrowym silniku m73. Musi działać wszystko: cewki, świece, przewody kopułki i palce rozdzielacza! W celu sprawdzenia proponuję pojechać podłączyć się po komputer - to jedyny skuteczny sposób. Największy wróg tego auta to miasto... Wydaje mi się, że gdybym poruszał się tylko w korkach, to spalanie sięgnęło by ok 27 litrów... Na trasie rewelacja jak na tą pojemność. I najważniejsze - wszystko zależy od wyobraźni kierowcy, bo można osiągnąć jeszcze mniejsze spalanie - lub większe :).

Usterki BMW Seria 7 E38

Liczba wpisów: 5
Bardzo trudny rozruch na zimnym
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/1 286KM 210kW 1994-1995
  • silnik
Po dłuższym postoju nie chce się uruchomić ,rozrusznik kręci ale nie uruchamia się pompa i prawdopodobnie nie ma iskry na świecach ale odkryłem ,że należy włączyć zapłon (poz 2) na ok. 10min , po tym czasie bez problemu odpala . Nawet jak po tych 10 minutach przekręcę kluczyk na poz 1 i z powrotem na poz. 2 to też odpali. Jak odpali wszystko pracuje prawidłowo a komputer pokazuje "CHECK KONTROL OK" Jeżeli chodzi o świecące kontrolki to w tej chwili świeci się cały czas AIRBAG i żółty trójkąt z wykrzyknikiem. Nadmieniam ,że podmieniałem czujnik położenia wału korb. czujnik wałka rozrządu i czujnik temperatury silnika ten współpracujący z komputerem i nic to nie pomogło. Czekam na podpowiedzi fachowe, może ktoś spotkał się z takim problemem Wszystko to dotyczy BMW E38 M62 4,4L 1998r (przed liftem.) Zimny - brak rozruchu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Gubi moc przy gwałtownym przyśpieszaniu
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/2 286KM 210kW 1995-2001
  • silnik
Przy dodaniu gazu (mocniejszym)i jeżdzie np pod górkę -lub przy wyprzedzaniu gwałtowne wciśnięcie gazu-auto szarpnie -straci moc i trzeba stanąć wyciągnąc kluczyk -włożyć i idzie dalej Prawdopodobnie przepłowomierz powietrza
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
na ciepłym ciężko zapala, piksele w liczniku uciekają ,czujniki abs psują się
  • BMW Seria 7 E38
  • silnik
Występowanie usterki:
wachacze dolne co 2 lata wymiana ,piksele w liczniku zanikają, silnik ciężko zapala na ciepłym silniku ,czujniki abs usterki ,podnośniki szyb prawa strona ,lewa, końcóki drążków co 3 lata,kluczk nie zawsze otwiera usterka ścieżki,
3 komentarze
BMW Seria 7 E38