Szukaj

Informacje o BMW Seria 7 E38 730 d 184KM 135kW 1998-2000

Lata produkcji: 1998 – 2000
Segment: Auta luksusowe
Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Seria 7 jest dla niemieckiej marki modelem, który jako pierwszy prezentuje jej nowe rozwiązania techniczne – później są one wykorzystywane w mniejszych autach BMW. Od 2015 roku oferowana jest szósta generacja modelu, nazwana G11 oraz G12 (wersja przedłużona).
czytaj więcej
Powagosław
Jak to „wygląda jak poprzednia generacja”? G11 jest smuklejszy, zgrabniejszy i bardziej elegancki. Dużo dynamiki dały mu nieco bardziej kanciaste kształty. Jako limuzyna – wzorzec. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiedzieliście, że ten samochód może w środku pachnieć tak, jak zażyczy sobie jego właściciel? To ja poproszę, żeby u mnie w domu pachniało jak w BMW. A co ja sądzę o Serii 7? Cóż, żeby wygrać z Mercedesem widocznie trzeba się do niego upodobnić. ~Luzacjusz

Dane techniczne BMW Seria 7 E38 730 d 184KM 135kW 1998-2000

Produkowany od 1998 do 2000 roku
Pojemność skokowa 2926 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 184 KM (135 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 410 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny

Oceny BMW Seria 7 E38 730 d 184KM 135kW 1998-2000

Liczba ocen: 9
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Drobne usterki - Poważne usterki

Wybrane oceny

3,4
~zdegustowany
Sedan 730 d 184KM 135kW
BMW Seria 7 E38
Kupilem to auto po lekturze na tutejszym forum,chyba sie naciolem.Podejzewam ze wiekszosc wilbicieli BMW wcale go nie mialo lub poprzednim ich autem byla Syrenka.Cholera mnie bieze jak widze mojego sasiada ,ktorybez problemow wyjezdza po swiezym sniegu w Audi A8 pod niwielkie wzniesienie przy wyjezdzie z naszego osidla.Zlapalem sie na tym ,ze po opadachsniegu czekam az on pirwszy wyjedzie.Wczoraj popychal mnie kolega,a sasiad objechal nas bez problemu.W nosie mam taki luksus.Na przyszlya zime kupuje Audi,konicec....
4,7
~Łukasz
Sedan 730 d 184KM 135kW
BMW Seria 7 E38
Duze , wygodne auto , swietne w prowadzniu z dislem o sportowej charaterystyce :)
4,9
~coboss
Sedan 730 d 184KM 135kW
BMW Seria 7 E38
Fantastyczne auto! Gdyby tylko jeszcze ciągle nie potrzebowało na siebie grubego portfela...

Raporty spalania BMW Seria 7 E38 730 d 184KM 135kW 1998-2000

Liczba raportów: 15
Średnie spalanie dla BMW Seria 7 E38 730 d 184KM 135kW 1998-2000
9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,6
Sedan 730 d 184KM 135kW
BMW Seria 7 E38
Auto musi swoje wziąć na dojazdach do pracy na odcinku 15 km spalanie na poziomie 11 l na trasie z koszalina do kielc na autostradzie przy prędkościach 160-180 auto spaliło prawie 13 ON wracając na tempomacie 110km/h spalanie komp pokazał 8.7 ale to była straszna męczarnia. Auto bardzo wygodne ale masa tego auta niszczy zawieszenie a części nie są tanie za wahacz górny lemfordera trzeba dać 290zl dolny 240, do tego gnijące metalowe baki paliwa i automat na który trzeba dmuchać i chuchać. Diesla juz bym nie kupił lepiej zastanowić się nad zakupem silnika 2.8 jeśli ktoś szuka oszczędności a jesli nie to 4.4 i ogień
8,9
Sedan 730 d 184KM 135kW
BMW Seria 7 E38
Średnie spalanie mojego E38 w warunkach mieszanych i w miarę oszczędnej jeździe to 9,5 do 10 litrów ON na felgach 16. Jak na 2 tonowe auto w automacie i 3 litrowym silniku całkiem dobry wynik. W jeździe miejskiej, korki, światła itd spokojnie 12-13 l/100km. Auto mam od 4 lat, przejechane prawie 80kkm wiec wynik jest reprezentatywny. Na trasie przy bardzo oszczędnej jeździe do 120 km/h mój rekord to 6,3l/100km. Na autostradzie tempomat na 140km/h 7,5 - 8 l/100km. Generalnie 10 l/100km, tyle trzeba liczyć.
9,8
Sedan 730 d 184KM 135kW
BMW Seria 7 E38
Jeżdzę tym autkiem juz 2 lata w tym czasie przetestowałem je dokumentnie. Spalanie minimalne 6,1 litra ON/100km udało mi się osiągnąc jadąc na trasie 200 km jak emeryt 85km/h ;) nie było łatwo. Natomiast przy normalnej jeżdzie do 140 km/h spalanie w trasie wynosi 7,4 lON/100km, przy jeździe szybkiej 200 km/h na obwodnicach na odcinu 200 km spala 10,3 l ON/100km. Jazdaw mieście 300 tys. ludności 10 km w jedną stronę do pracy wychodzi 10,8 przy dynamicznym przemieszczaniu się połączonym miejscami w staniu w korkach, natomiast zimą wzrasta do 13 lON/100km. Nie ma cudów, moc musi się z czegoś brać natomiast konfort jest poprostu magiczny, dobrze wytłumione auto nie słychać pracy silnika przy spokojnej jeżdzie poprostu płynie nie jedzie. Po przejechaniu 500 km nie chce się z niego wysiadać, nic nie boli, nie odczuwa się zmęczenia takiego jak jazda innym autem nowszym niższej klasy. Przez okres 2 lat użytkowania nic mi się nie zepsuło ,poza przepaloną żarówką ksenonową i planową wymianą oleju w silniku i skrzyni automatycznej nie wygenerowało żadnych kosztów. Dodatkowym plusem jest fakt - iż nikt nie próbuje nawet startować do miejskich wyścigów z tym autem, na klapie tylnej brak emblematów a dwie rury wydechowe robią odpowiedniewrażenie. Wyprzedzanie pojazdów na trasie to poprostu bajka, zapomina sie o nich bardzo szybko bez zastanowienia ;) Polecam to auto bo naprawdę warto przeżyć to na własnej skórze.

Usterki BMW Seria 7 E38

Liczba wpisów: 5
Bardzo trudny rozruch na zimnym
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/1 286KM 210kW 1994-1995
  • silnik
Po dłuższym postoju nie chce się uruchomić ,rozrusznik kręci ale nie uruchamia się pompa i prawdopodobnie nie ma iskry na świecach ale odkryłem ,że należy włączyć zapłon (poz 2) na ok. 10min , po tym czasie bez problemu odpala . Nawet jak po tych 10 minutach przekręcę kluczyk na poz 1 i z powrotem na poz. 2 to też odpali. Jak odpali wszystko pracuje prawidłowo a komputer pokazuje "CHECK KONTROL OK" Jeżeli chodzi o świecące kontrolki to w tej chwili świeci się cały czas AIRBAG i żółty trójkąt z wykrzyknikiem. Nadmieniam ,że podmieniałem czujnik położenia wału korb. czujnik wałka rozrządu i czujnik temperatury silnika ten współpracujący z komputerem i nic to nie pomogło. Czekam na podpowiedzi fachowe, może ktoś spotkał się z takim problemem Wszystko to dotyczy BMW E38 M62 4,4L 1998r (przed liftem.) Zimny - brak rozruchu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Gubi moc przy gwałtownym przyśpieszaniu
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/2 286KM 210kW 1995-2001
  • silnik
Przy dodaniu gazu (mocniejszym)i jeżdzie np pod górkę -lub przy wyprzedzaniu gwałtowne wciśnięcie gazu-auto szarpnie -straci moc i trzeba stanąć wyciągnąc kluczyk -włożyć i idzie dalej Prawdopodobnie przepłowomierz powietrza
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
na ciepłym ciężko zapala, piksele w liczniku uciekają ,czujniki abs psują się
  • BMW Seria 7 E38
  • silnik
Występowanie usterki:
wachacze dolne co 2 lata wymiana ,piksele w liczniku zanikają, silnik ciężko zapala na ciepłym silniku ,czujniki abs usterki ,podnośniki szyb prawa strona ,lewa, końcóki drążków co 3 lata,kluczk nie zawsze otwiera usterka ścieżki,
3 komentarze
BMW Seria 7 E38