Szukaj

Informacje o BMW Seria 7 E38 730 d 193KM 142kW 2000-2001

Lata produkcji: 2000 – 2001
Segment: Auta luksusowe
Luksusowa limuzyna klasyfikowana w topowym segmencie F, flagowy model BMW, produkowany od 1977 roku. Poprzednikiem Serii 7 był model E3. Spokrewniona technicznie z nim była zresztą pierwsza generacja „siódemki”. Samochód okazał się komercyjnym sukcesem, nie tylko w Europie, ale i w USA – wyprodukowano go w liczbie prawie 300 tys. egzemplarzy. Kolejne ugruntowały pozycję BMW w tym segmencie. Seria 7 jest dla niemieckiej marki modelem, który jako pierwszy prezentuje jej nowe rozwiązania techniczne – później są one wykorzystywane w mniejszych autach BMW. Od 2015 roku oferowana jest szósta generacja modelu, nazwana G11 oraz G12 (wersja przedłużona).
czytaj więcej
Powagosław
Jak to „wygląda jak poprzednia generacja”? G11 jest smuklejszy, zgrabniejszy i bardziej elegancki. Dużo dynamiki dały mu nieco bardziej kanciaste kształty. Jako limuzyna – wzorzec. ~Powagosław
Luzacjusz
Wiedzieliście, że ten samochód może w środku pachnieć tak, jak zażyczy sobie jego właściciel? To ja poproszę, żeby u mnie w domu pachniało jak w BMW. A co ja sądzę o Serii 7? Cóż, żeby wygrać z Mercedesem widocznie trzeba się do niego upodobnić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2926 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 193 KM (142 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 430 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla BMW Seria 7 E38 730 d 193KM 142kW 2000-2001
9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
BMW Seria 7 E38
Sedan 730 d 193KM 142kW
Wraz z wiekiem może zacząć wymagać napraw, lecz wiąże się to głównie z brakiem odpowiedniego dbania o samochód. Przy ponad 100 tyś km, zrobionych tym samochodem, naprawy wymagały wtryski, i skrzynia biegów( która została zajechana, poprzez wlanie niewłaściwego oleju przez mechanika, przygoda za ładnych parę tyś zł) Koszty nie są tanie, lecz komfort, bezpieczeństwo, jakość i przyjemność z jazdy, jaką oferuje ta limuzyna dla kierowcy, jest warta każdej złotówki. Przy odpowiednim użytkowaniu, wsiadamy, ustawiamy tempomat i robimy 1000 km z uśmiechem na ustach. Jazda " w koło komina " ok 8,5 l , na trasie 6,8-8 l przy prędkościach 100-160 km/h . Miasto 11,5l
10,7
BMW Seria 7 E38
Sedan 730 d 193KM 142kW
Nie polecam dla ludzi którzy oszczędzają, auto z przebiegami ponad 200tys to skarbonka bez dna, naprawy nigdy sie nie koncza jak nie wtryski to termostat jak nie to to skrzynia jak nie skrzynia to czujniki itd bez konca.
8,0
BMW Seria 7 E38
Sedan 730 d 193KM 142kW
ona nie pali, ona tylko wącha.na stacji można poczuć się jak intruz.w tabelce opisałem.ale jeżeli jeździ się tak jak normalny człowiek to audi a4 1.9 tdi 130km 2003 rok jadące za nami na trasie 260km spala więcej o 0,3 lita więcej.więc się nie oszukujmy co się wybiera

Usterki BMW Seria 7 E38

Liczba wpisów: 5
Bardzo trudny rozruch na zimnym
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/1 286KM 210kW 1994-1995
  • silnik
Po dłuższym postoju nie chce się uruchomić ,rozrusznik kręci ale nie uruchamia się pompa i prawdopodobnie nie ma iskry na świecach ale odkryłem ,że należy włączyć zapłon (poz 2) na ok. 10min , po tym czasie bez problemu odpala . Nawet jak po tych 10 minutach przekręcę kluczyk na poz 1 i z powrotem na poz. 2 to też odpali. Jak odpali wszystko pracuje prawidłowo a komputer pokazuje "CHECK KONTROL OK" Jeżeli chodzi o świecące kontrolki to w tej chwili świeci się cały czas AIRBAG i żółty trójkąt z wykrzyknikiem. Nadmieniam ,że podmieniałem czujnik położenia wału korb. czujnik wałka rozrządu i czujnik temperatury silnika ten współpracujący z komputerem i nic to nie pomogło. Czekam na podpowiedzi fachowe, może ktoś spotkał się z takim problemem Wszystko to dotyczy BMW E38 M62 4,4L 1998r (przed liftem.) Zimny - brak rozruchu
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Gubi moc przy gwałtownym przyśpieszaniu
  • BMW Seria 7 E38 740 i B40/2 286KM 210kW 1995-2001
  • silnik
Przy dodaniu gazu (mocniejszym)i jeżdzie np pod górkę -lub przy wyprzedzaniu gwałtowne wciśnięcie gazu-auto szarpnie -straci moc i trzeba stanąć wyciągnąc kluczyk -włożyć i idzie dalej Prawdopodobnie przepłowomierz powietrza
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
na ciepłym ciężko zapala, piksele w liczniku uciekają ,czujniki abs psują się
  • BMW Seria 7 E38
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 8
wachacze dolne co 2 lata wymiana ,piksele w liczniku zanikają, silnik ciężko zapala na ciepłym silniku ,czujniki abs usterki ,podnośniki szyb prawa strona ,lewa, końcóki drążków co 3 lata,kluczk nie zawsze otwiera usterka ścieżki,
4 komentarze
BMW Seria 7 E38